Vaunut

Jos olisin tarvinnu enemmän maastokäyttöön soveltuvat vaunut, niin varmaan just ne valkoiset nahkaiset Emmaljungat olisin ottanu, se on just se kivoin väri+materiaali... :)
 
Mä olen ainakin ihan vihreä noiden kärryjen kanssa.. Sen verran oon lueskellut keskustelupalstoja että yhdistelmävaunut ehdottomasti, merkkeja en tunne enkä tiedä .Toisella mun siskolla oli Britaxin joku yhdistelmä ja tykkäs kovasti, kun siinä oli se "ilmastointi" mahdollisuus kopassa. Meen tässä viikolla katsomaan käytettyjä Brio Kombeja, en tiedä yhtään mitä kaikkea siihen tulee mukaan, mutta kuvan perusteella ainakin ihan ok:n näköset. Tarkoitushan olisi vaunutella luonnossa aika pitkälti, eli pururataa ja soratietä, tietty talven aikana loskakelissäkin varmasti. Ainut on että umpihangessa ei tartte niillä yrittää mennä, mutta onko jollain kokemuksia Brion malleista? Ja viisaammilta kysyn: jos kyseessä on noin 3 vuotta vanhat Briot niin kannattaako niistä maksaa yli 200 euroa?
 
Itse en henkilökohtaisesti maksaisi yli kolme vuotta vanhoista noin paljoa. Tietty riippuu minkä kuntoiset. Mutta käytetyt on aina käytetyt. Ja uudet saa kun laittaa vähän lisää.

Kannattaa selvittää paljonko sellaiset maksavat uutena ja miettiä sitten onko hullua maksaa noin paljon.
 
Meillä on esikoisella Brion yhdistelmät, ja hyvin niillä on päässyt maastossa kun maastossa :) Ja meillä siis ilmakumipyörät. Uudet taitaa maksaa n. 500e. Riippuu tietysti vaunujen kunnosta, mutta jos vähänkin jotain vikaa niin mä ainakin ennemmin ostaisin uudet. Niihin saa aina kuitenkin parin vuoden takuun. Kuten Hemppa sanoi, niin käytetyt on kuitenkin aina käytetyt :) ja jos ne menee rikki ni kukaan ei korvaa
 
Mieskin kyllä sanoi että on hullua maksaa yli 200euroa useamman vuoden ikäisistä vaunuista. Sitten ihastuinkin Babystylen valikoimia tutkiessani Oran Taiga ja Jovi air -malleihin, oli just saman hintaiset keskenään (olisko olleet 449e tai 499e, en muista), pitää varmaan käydä liikkeessä lykkimässä niitä ja tutkia tarkemmin.
 
Me ostettiin käytetyt, muutaman vuoden vanhat Brion yhdistelmävaunut (duo-malliset, ei valmisteta enää) n. 150 eurolla. On kyllä tosi hyväkuntoset ja kun katsoin vastaavien uusien mallien hintoja netistä, niin oli jotain 650 euroa, että ei toi meidän maksama hinta niin pahalta tuntunut. En kyllä tiedä olisinko maksanut yli 200 euroa... ehkä en.
 
Meillä on uutena ostetut Ora Taigan yhdistelmät vuosimallia 2010 ja ovat kyllä palvelleet maastossa kuin maastossa. Ja kestävät kyllä on. Ja edelleen priimakunnossa vaikka esikoinen käyttänyt niitä reilun vuoden. Näitä kyllä voin suositella muillekin.
 
Tääl löydettiin käytettynä tori.fistä erittäin hyväkuntoiset ja monipuolisesti varustetut Firkon yhistelmävaunut. Ehtoina etsinnässä oli kunnolliset ilmarenkaat, lämpimyys ja toimivuus, sekä mahdollisimman edullisesti, tulevana yksinhuoltajana joutuu miettimään mihin rahansa laittaa. Asun kapean hiekkatien varrella (pihassa niin koira, kissoja kuin hevosiakin), eikä täälläpäin tuosta tien kunnosta aina tiedä, joten etiäpäi pitäs piästä oli keli mikä hyväsä. Mahtavan oloiset, vaikka merkki olikin tuntematon, heittoaisa, kunnon jarrut kaikilla renkailla, ei varmasti pyrytä lunta sisään ja tukevat vaikka sitten koirankin ottaisi lenkille mukaan (isokokoinen seropi). Kuitenkin varmasti näppärät pyöritellä kaupoissakin (testattu huoneitten välillä huonekalujen välissä sukkuloidessa. :D). Eli käytettynäkin löytyy uudenveroisia! Jos uudet eivät ole välttämättömät, suosittelen!
 
Brainfreeze:Meillä siis ora jovi moon vaunut ja niissä sama runko kun noissa jovi aireissa ja oon kyl tykänny kans et niillä pääsee vaikka olis miten paljo lunta:) Toki mun mielestä tuo heittoaisa olis monessa tapauksessa kätevä niin siinä mielessä taiga-vaunut.Ilman heitto-aisaakin siis pärjätty mutta kesällä oli erittäin ärsyttävää yrittää tukkia jotain kuomun aukon eteen ettei aurinko paistaisi vauvan silmiin ja talvella tuulisella kelillä myös hankalaa mut toki taitaa niihin nykyään olla kaikkia systeemejä mitä saa eteen. Mut tosiaan oraa suosittelen käytössä nähnyt niin taigaa airia kuin saagaakin:)
 
Kiitos vastauksista, käytiin tänään lykkimässä Oran Jovi Aireja ja Taigoja vauvatarvikeliikkeessä, ja päätettiin tilata just noi Taigat. Mies ei oikein ymmärtänyt mitä eroa niillä oli, mutta kun fiksuna ihmisenä pyysin myyjää näyttämään mitä virkaa on heittoaisalla, niin johan mieskin tokeni! Tilataan netin kautta nyt sitten, kun liikkeessä ei ollut varastossakaan kuin yhtä väriä, eikä se miellyttänyt meitä kumpaakaan. Saadaanpa nyt ainakin justiin sellaset kun halutaan, ja se takuu miellytti miestäkin, sanoi vaan että hänkin uskaltaa ronklata ja taitella niitä ihan eri lailla kun tietää että valuvikaiset menee takuun piikkiin :)
 
Tämä täällä alkoi myös pohtia yhdeksi vaihtoehdoksi Hartan Topline S vaunuja ja siihen lisävaruteeksi isoje etupyöriä, voi sitten vaihtaa tarpeen mukaan isot kiinteät tai pienet kääntyvät eteen..pitääkin käydä nuo testaamassa. Nuo Skidi Herkulekset ei jotenkin herätä luottamusta ja onkohan kestävät? Huonoja kun ei tahtoisi ostaa..
 
Moi!

Haaveilin tosiaan niistä ekstrakalliista Emmaljungan white tai creme leathereteista. Ei niitä ihan älyttömästi ole käytettynä myynnissä .. jos myyjiä on edes yhden käden sormissa niin ostajia on varmaan satakaupalla. Ts. voivat melkeinpä uuden hinnalla myydä niitä käytettyjäkin - et siinä suhteessa ois sijotus melkein ostaa uutena ja pitää hyvässä kunnossa ja myy sit lähes samaan hintaan eteenpäin. :)

Lopulta en päätynytkään sitten noihin Emmaljungan vaunuihin (joko Mondial Combi Duot tai City Crossit), kun tein yhtäkkiä löydön huutonetistä. Nyt oottelen ihan innoissaan yhdistelmävaunulähetystä: Valkosta tekonahkaa, eli verrattavissa white leatheretteen, Trille White Dream Skait löyty suht edukkaasti (350€), kun miettii et alkuhinta tilatessa ulkomailta noilla on päälle tonnin (+verot tietysti). Kaiken lisäks olleet vaan yhdellä lapsella käytössä.

Tosiaan *hieman* tuskastelin tän vaunuasian suhteen.. melkein ei ois pitäny lukee tätä listaa ja alkaa etsimään vaunuja ym. kun tuntu, että ei oo enää muuta elämää, kun tuli ihan riippuvaiseks siitä, et piti opiskella kaikki vaunuista ja tekniikasta :D... Onneks ahdistus asian suhteen kasvo ja totes et on pian ratkastava tää vaunuasia, niin pääsee siitäkin eroon. Onneks ratkis hyvin, et en sit menny ostamaan jotain mistä ei ois pidetty.
 
Moi! Ah, tänään ne tuli! <3.. ehdin jo hätääntyä, kun istuinosa puuttu paketista, mut sit ne myyjät - jotka oli muutes tosi reiluja kaikin puolin (ehdin jo hätäillä et kauppa ei onnistunutkaan) - ilmotti kun kysyin asiasta, että oli vahingossa jääny paketista matkasta - ja että tulee postissa sit jälkijunassa. :D

Mut siis ihan mahtavaa. Kuuluu kyl ehdottomasti upeimpiin löytöihin! ^^ Suosittelen kaikkia etsimään ja löytämään oman unelmansa. :)
 
Mekin nyt sitten lauantaina käytiin vielä "koeajamassa" nuo mallit mitä oli harkinnassa ja Hartanit lähti meidän mukana kotiin :)

Nyt sitten yksi hankittavien listalla vähemmän ja iso stressi pois kun vaunut hankittu. Eipä siinä muuten mitään kiirettä oliskaan, mutta jos ois jouduttu tilaamaan niin ois mennyt aikaa. Tyytyväinen kyllä olen hankintaan, vauvan syntymää odotellessa niin sitten sen näkee oikein käytännössä toimivatko meidän käytössä niin kuten olen meinannut näin noviisina etukäteen. Vielä ajattelin noihin myös samaa sarjaa olevan hoitolaukun ja isot pyörät eteen pistää myös tilaten..
 
Heippa! Helmikuisista tulin tänne lukemaan vaunukeskusteluja, kun ne ois nyt hankintalistalla. Netissä on kulutettu aikaa ja pähkäilty vaunujen ihmemaailmassa. :D
Nyt näyttäisi siltä että emmaljungan city crossit ois meille paras vaihtoehto. Vielä en oo päättäny millä kopalla ja tuleeko jalkapeitettä yms. Siihen vielä adapteri että saa turvakaukalon kiinni. Osaako kukaan sano paljonko nuo vois maksaa, että osais vähän varautua kun liikkeeseen mennään noita kyselemään? Lumikki84 ainakin oli ilmeisesti kyseiset vaunut ostanut.. :)
 
Voin nyt voikukalle vastata vaikka en kyseisiä vaunuja omista että mun mielestä jotain 700-800e tulee hinnaksi riippuu tietty millä kopalla ym. ottaa ja en tiedä pääseekö halvimmalla vaihtoehdolla alle 700e:n ja varmaan jos kaikkia lisävarusteita ottaa niin menee yliki 800e mut jotain suuntaa antavaa tuossa ainakin:)
 
Luulen että tuo 700-800 on aikaslailla minimi hinta. Kaveri osti ja maksoi 1300 euroa.
 
meille tulee nitro cityt ja maksovat 800e.. kaupanpäälle saatiin vielä sitten sitä sun tätä ja alennusta sängystä ym.. mentiin hyvään saumaan ja myivät tämän vuoden malleja alennuksella pois ens vuoden mallien  tieltä :)
 
Me hankittiin käytettynä viime vuoden malli Firkon Twist-vaunuista. Maksoivat alle 200e ja olivat tosi hyvässä kunnossa. Mukana tuli kova kaukalo, vaihdettava istuinosa, jalkapeite, sadesuojat, kuomussa on hyttysverkot ym. Malli on 3-pyöräinen isoilla ilmatäytteisillä renkailla. Oikeasti edessäkin on 2 pyörää, tuntuivat tosi tukevilta vaikka painoa oli vain n. 8 kg. Menivät pieneen tilaan taitettaessa. Ja värinä on mun makuuni ihana lemmikinsininen-harmaa.

Olen tosi tyytyväinen ainakin näin etukäteen =) Enää täytyy ostaa vain erillinen kantokoppa kaukaloon
 
Voikukka: Juu meille siis tuli city crossit valkealla nahalla, jalkapeitteellä, Maxi-cosi adaptereilla ja citykopalla :) Hinnaksi tuli 925 € koko paketille. Noiden koppien välillä mietin pitkään ja venkslasin, mutta lopulta päädyin citykoppaan, koska ulkonäkö miellytti enemmän ja jotenkin oli siten vaunumaisempi :)

Kaikki muut ihanuudet ovatkin kotona, paitsi city-koppa tulee joulukuun alussa... :)
 
Takaisin
Top