Vaunut + muuta tarviketta ulkomailta.

kizu

Puuhakas puhuja
ELILKÄS, onko kukaan tilannut joskus vaunuja, istuimia, kaukaloita tai muuta vauvan/lasten tavaraa ulkomailta? Jos on, niin tähän vois pistellä nimi ja/tai linkkiä ja jonkin sortin kertomus miten kaupat sujui. Itse huomasin pikaisen laskennan yhteydessä kuinka säästöä tulisi, jos isommankin osan tavaroista tilaisi ulkomailta :) vähän vaan jännittää mikä/ mitkä olis niitä oikeesti luotettavia paikkoja mistä tilata ... :)
 
Me asutaan Oulussa ja harkittiin, että käytäisiin katsomassa Haaparannassa Ruotsin puolella onko siellä vaunut halvempia, kun jostain kuulin että olis ja ei kuitenkaan tuota matkaa ole mahdottomasti sinne. Onko kellään tarkempaa tietoa Ruotsin hinnoista?

Mun veli kävi hakemassa heille vaunut Tallinnasta ja sai merkittävästi halvemmalla, täältä ei vaan sinne asti oikein kannata lähteä...

Ei nyt ihan liittynyt kizun kysymykseen tilaamisesta, mutta sinne päin :)
 
Olis kiva kun tuntis sukulaisia esim ruotsista tai jostain uskaltas paremmin ostaa :) toki voishan sitä ulkomaan matkallekki lähtee mut tulisko se enää kauheesti halvemmaks? Vitsi kun jollain olis kokemuksia :)
 
Me saatetaan tilata vaunut Hollannista, mutta ihan vielä ei olla asiaa ajateltu loppuun asti :)

Tämä on kuulemma ainakin luotettava verkkokauppa, muutama kaveri onkin sieltä vaunut jo aiemmin tilannut (säästivät kaiketi useita satasia):
http://www.babyhuyswebshop.nl/

"Palvelu oli erinomaista. Nopea toimitus ja priimatuotteet, voin suositella."
 
Toi vaunuasia mietityttää muutenkin...Tuota ulkomailta tilaamista/hakemista en ehtiny vielä ees ajatella, mut kyllä nyt menee harkintaan nii voi tosiaa säästää siinäki :) Mulla nyt on vaan kaikkein isoin pulma millaset mä haluun...Kaikkein kivoimmat ois sellaset monikäyttövaunut, mihin saa turvakaukalon, vaunukopan ja sit saa rattaiksi. Niin ku esim. nää britaxit http://www.britax.fi/rattaat/rattaat/b-motion-3
Ja noi sen koottavuuden ja pienuuden takia ois kivat. Me kun tullaan aika varmasti liikkumaan paljon autolla kun noihin "paikallisbusseihin" ei oikein vaunujen kans pääse... Mut se mua nyt arveluttaa et vaikka noi kääntyvät etupyörät on kätevät kaupoissa jne. mut onko ne sit tuskaset jossain lumella/sohjolla?? Osaanhan kyllä sit saa ne lumirenkaat, mut mitä kokemuksia teillä on noista? Niin ja se sit kuinka " hepposet" noi on sit taas koiran kans lenkkeillessä?? Et oisko vaan parempi kunnon tukevat vaunut?? Onko teillä jotain ehdottomia suosikkeja jo?? Noi britaxit ei kyllä ehkä nettikommenttien vuoksi mee mun kärkeen kun aisat saattaa kuulemma pakkasella mennä poikki ja eturenkaat on suht pienet, mut vastaavanlaisia brioja tänään pikasesti kattelin kaupassa ja ne näytti ihan kivalle...
 
Meille tulee pienet Bugaboon Cameleonit (yhdistelmävaunut siis). Muita ei olla edes mietitty, sillä meillä on autossa todella pieni takakontti, talossa minihissi ja asutaan muutenkin Helsingin kantakaupungissa (eli vaunujen tulee mahtua myös vanhoihin ratikoihin). Niissä on pienet, kääntyvät etupyörät, joihin voi ostaa erikseen isommat talvipyörät. Ollaan kuultu ystäväpiiristämme pelkkiä kehuja ko. rattaista, joten eiköhän ne asiansa aja :)

Ystäväpariskuntamme, jolla on kaksi koiraa, osti Bugaboon Buffalot eli hieman isommat versiot. Niiden kanssa pystyy kai ainakin lenkkeilemään myös koirien kanssa. Ja he siis tilasivat vaunut Hollannista.
 
Mä en saanut kaverin kääntyväpyöräisiä vaunuja kulkemaan suoraan (tämä siis vaan käyttäjän tumpeluudesta kiinni, omistajansa ovat niihin tyytyväisiä olleet), niin meille on tulossa ihan perinteiset isopyöräiset vaunut. Brion Happy on tämänhetkinen suosikki. Onko niistä kommentoitavaa? :)
 
Meille on päätetty tulevaksi emmaljungalta vaunut, joilla sitten lenkkeillään jne. "Autovaunuiksi" mitkä säilytetään vallan autossa ja ovat sitten aina valmiina extempore reissuille kauppoihin ja millon mihinkin ollaan harkittu phil & teds verve -vaunuja, vaikuttavat kestäviltä ja hyviltä. Ja kun olis sitten toi pikkukakkonenkin haaveissa pienellä ikäerolla niin nuihin saa lisäosana sen sisar istuimen :) turvakaukaloksi meille tulee Britaxin BABY-SAFE plus SHR II isofix telakalla.

Mä en osaa noista britax:ista sanoa, kun ei omakohtasta kokemusta ole kun esikoista odottelen. Mutta sen mitä olen niitä nähnyt ja käsitellyt, niin miellän ne ns. Kaupunki vaunuiksi. Mun mieleen ne ei oo tarpeeks jykevät ja kestävän oloiset. Itse siis asun maaalla ja joskus tulee näillä "autovaunuillakin" käveltyä täällä hankalimmissa olosuhteissa. Mutta niillä kellä on britaxin vaunut ovat olleet tyytyväisiä! Lähipiirissä muutamalla on (asuvat suuremmissa kaupungeissa ja matkustelevat esim busseilla jne.) :)


Mä oon netissä kattellu kaikenlaisia esittelyvideoita niistä näkee paremmin miten mitkäkin vaunut ja istuimet toimii. Suosittelen katsomaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä en missään nimessä haluis tilata netistä (etenkään ulkomailta), mut niitä vaunuja joita oon katsellut (tuplat) ei ehkä oo saatavana Suomesta kaupasta. Tai ainakaan en vielä ole löytänyt.. Voi olla et meidän vaunukauppa kaatuu siihen. Oon siis myynyt vauvatarvikkeita työkseni ja aivan liikaa tuli vastaan tapauksia, joissa jostain syystä oli tullut esim. vaunuihin joku vika ja ne on pitänyt lähettää kokonaisuudessaan takaisin Saksaan ja sitten ihmiset on parikin kuukautta ilman vaunuja.. Juu ei kiitos! Nää viat on usein sellaisia jotka myymälässä voidaan korjata heti tai vaihtaa osa seuraavana päivänä ja mieltä ainakin sai aina varavaunut tilalle. Ja jos ne vaunut vie myymälään korjattavaksi niin se on törkeän hintaista.. Mut tää on tosiaan mun kokemus, paljon rahaa säästää jos ne tilaa ulkomailta (etenkin jos kaikki menee hyvin).
 
suosittelen sellaisia vaunuja missä on joko heittoaisa tai sitten sen istuimen voi kääntää, mä ainakin aluksi tykkäsin siitä että tyttö istui kasvot työntäjää päin niin pysty samalla rupattelemaan. Ja jos liikuu paikassa missä on paljon ihmisiä niin lapsella on turvallisempi olo jos näkee tutut kasvot. Eli jo sen takia meiltä karsiutu pois esim nuo phil & tedsit. Bugaboot on tällä hetkellä ja on todella hyvät vaunut, ainoa että pidän niitä kuitenkin enemmän kaupunkivaunuina, jos asuu maaseudulla niin kannattaa ottaa ihan normivaunut ilman kääntyviä pyöriä ja sitten vaikka ihan halvat matkarattaat autoon jota voi sitten käyttää kaupoissa. Jos on paljon lunta niin noilla kääntyvillä pyörillä ei oikein pääse eteenpäin ja muutenkin jousituksesta riippuen ne helposti töksähtelee kun tulee vastaan joku töyssy. Ja sit jos ne saa osumaa jostain niin ne helposti alkaa viettämään toiseen suuntaan ja siiten sitä suuntaa joutuu korjaamaan koko ajan. Ja jotkut kevyet vaunut tosiaan helposti kippaa vähän jos niitä työntää yhdellä kädellä ja toisella pitää koirasta kiinni. Ja siis meidän koira painaa tuon 5 kiloa ettei sillä nyt hirveästi voimaa ole edes.

Meillä on ollut käytössä pari eri emmaljungan yhdistelmää, sitten teutonian funit. emmaljungan spiderit ja nuo bugaboot. Kaikki paitsi nuo spiderit ostettu käytettynä juuri sen takia että tiesin etten kuitenkaan tule olemaan täysin tyytyväinen niihin ja haluan vaihtaa. Nyt on saatu kaikki samaan hintaan aina myytyä eteenpäin. Eli kannattaa varautua ettei siihen ensimmäiseen valintaan välttämättä kuitenkaan ole tyytyväinen :)

Ja en itse lähtisi vaunuja tai suuria hankintoja ostamaan ulkomailta, välillä on toimituksen kanssa yllättäviä ongelmia ja siinä kestää ja kestää eikä saa mitään järkevää vastausta jos kyselee niiden perään. Toinen on että JOS juuri sulle sattuisi tulemaan se maanantaikappale missä hajoaakin joku osa niin on aika paljon hankalampaa lähettää ne vaunut takaisin kun että käy vaan liikkeessä valittamassa. Muutenkin jotkut liikkeet voi olla vastahakoisia vaihtamaan osia sun muuta. En ole vaunuja itse tilannut ulkomailta mutta näin olen muilta ystäviltä/puistotutuilta kuullut kun on joskus ollut asiasta puhetta. Etenkin jos siinä nyt ei säästä enempää kuin satasen tai pari niin ei kyllä mun mielestä kannata, itse ainakin stressaisin tosi paljon että meneeko nyt kaikki hyvin ja tuleeko ajoissa perille jne.
 
AnVi tsekkaa gesslein f6.. Mulla on sellaset jaja. Voisin vaihtaa emmaljungiin ku meil on nyt myös easywalkerin junet jotka on matkarattaat.. Nii ei noita pikkupyöriä tuu käytettyä. Ainut vaan et pitäs sit löytää ne emmaljungatki edullisesti. Eli voisin myyä meijän 9kk käytössä (suht vähällä käytöllä, enimmäkseen lapsi on nukkunu niissä sisällä) olleet vaunut, vuosi sitte ostettu.

Ne bugaboon tuplat ois täydelliset meille mut eka tarviin lottovoiton vaikken ees lottoa. En raski noin paljoo pulittaa rattaista..
 
Meil on emmaljungan duo edget ja käytettynä ostettu esikoiselle, hyvin on palvelleet varsinkin kun esikoisen syntyessä meil ei vielä ollu autoa. Nykyään on auto ja autoss matkiksina on Quinny speedit, kolmipyöräset ja en vois kuvitellakaan et menisin niil hangessa, niis on isot renkaat, mut mä en niitä saa ees kaupassa menee suoraan kun yhdel kädel pitää työntää en lähtis hankeen menettää hermojani. Mä en ostas selalsia kärryjä mis on pienet renkaat, jotenki tuntuu ettei niil pääse eteenpäin :) Meiän pitää hommaa tuplat mut mulle on ihan auki viel et mitkä, en oo jaksanu alkaa viel pohtii, ehkä sit myöhemmin.
 
Meillä oli esikoisella Gessleinin f1:set ja oltiin tosi tyytyväisiä! Niissä kans kääntyvät etupyörät ja mukana tuli isot jyrätkin talvikäyttöön / lenkkeilyyn. Nyt kuitenkin vaihdettiin jo Phil&Tedsin Navigaattoreihin (eilen saapuivat =) ), kun liikutaan rattailla ja bussilla niin paljon, että tuplat pakko olla mutta en kuitenkaan vierekkäin istuttavia halunnut, kun ne menisi taas vaan vuoden verran. Ja siis P&Tt tilattiin Englannista samasta paikkaa kuin viimekeväänä turvaistuin. Palvelu toimi hyvin ja noin viikossa tilauksesta saapuivat. Ja tosiaan molempien kohdalla tuli ihan huomattavat säästöt. Bugaboot olisi kyllä meille tulleet, jos budjetti olisi vain ollut isompi ja ne kyllä kuulemma kannattaa Hollannista tilailla.

https://www.pramworld.co.uk/
 
P&T on tosi "pitkät" bussin vaunupaikalle, jää puoliks siihen käytävälle, Mulla on parilla ystävälle ne, ja he aina manaavat tota, yhellä on oli hammerhead malli et edessä on 2 rengasta ja ne ei jää niin pahasti kuin ne 3 pyöräset.
 
Kyllä se taitaa niin olla että meille lähtee nämä phil & teds verve :t tilaukseen tuolta pingongista(http://pingpong-online.de/verve.html), mikäli rakenneultrassa kaikki hyvin. Muuten tilaisin myös turvakaukalon ja isofix telakan mutta jotenki huolettaa että mahtaisivatko ne niitä käsitellä kuljetuksessa varomattomasti.. tai että kuinka ne pakkaavat tuotteet. Tulevatko kaikki isossa paketissa vai omissaan. Kokemuksia vastaavanlaisesta tilauksesta? :)
 
Siis eilen juuri noita P&T:tä mittailin, niin saman mittaiset ovat meidän Gessleinin yhdistelmien kanssa. Ja noi meidän yhdistelmät vielä tosi "lyhyet", kun edellisessä kämpässä oli pieni hissi. Mutta toki voi olla otta niissäkin vaihtelee malleittain, tää siis Navigatoreiden kanssa. Ja meillä kaukalo on Suomesta, mutta tosiaan turvaistuin Englannista ja hyvin oli pakattu isoon boksiin pehmusteineen. Eihän niitä alunperinkään Suomessa ole tehty, eli aina jostain kuljetettu.
 
Suspaus, toi linkki mikä pistit vaikuttaa kyl tosi hyvältä! ja edulliseslta. Täytyneen tutkia sitä jos tilaiskin sieltä! :)
 
Joo sieltä tuli kyllä nopeasti ja tosiaan nyt kahdesti sieltä tilattu ja molemmilla kerroilla mennyt ihan nappiin.
 
Suspaus: Vähänkö mahtavaa mähän tilaankin tuolta kaikki paitsi ne emmaljungat!... maksoitko paypal:n kautta? mäkin kyl taidan pistää ensviikol omani tilaukseen :)
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top