Vaunut ja turvakaukalot

Emmaljungan Mondial de Luxe -yhdistelmävaunu tilattu! Mä oon niin onnellinen, ne on ihanat rattaat :cat: Olihan ne tosi kalliit, mutta appivanhemmat osallistuu kustannuksiin, lisäksi ne kestää vuosia ja menee isommallekin lapselle, ja tuleville lapsille...
Niin joo, kantokoppaa siinä ei ole, mikä on vähän ongelma, koska asutaan kerrostalossa jossa ei ole hissiä. Mutta ostettiin tuohon Britaxin kantokoppa jonka voi sitten kantaa yläkertaan kun vaunut jäävät vaunuvarastoon. Voidaan sillä kantokopalla sitten pilata noiden vaunujen hengittävyys- ynnä muut hienot ominaisuudet... :grin
 
Muokattu viimeksi:
Keillä on tuplarattaat jo ostettuna tai mietinnäs? Ku mä aloin ny miettimään enempi asiaa ja oon sitä mieltä, että ehkä kuitenki ne tuplat tarvitaan. Esikoinen ei kuitenkaa pitkiä matkoja jaksa kävellä ja seisomalautakaa ei palvele pitkillä matkoilla. Ja aina ei jaksa kantaa, ja siinäki tulee että kumpaa kantaa (siis repulla tai liinas). Joten ehkä ne jotku tuplat pitäis saada..
 
Täällä vielä vakaasti aie pärjätä ilman :p meidän esikoinen kyllä on vähän vanhempi kuin Niemja teillä. Jos nyt jotkut ihan mahtavat osuis kohdalle, vois sitä harkita vielä :)
 
Meillä on croozer kid for two. Tää on toiminu tosi hyvin pienestä lähtien niille matkoille ku haluaa molemmat istumaan. On siis pyörän vetokärry, liikkuu maastossa todella hyvin ja on kevyt. Sit oon käyttänyt 2v:llä seisomalautaa+vaunuja/rattaita vauvalla, kun matkat olleet sellaisia, että tuo 2v jaksoi...

Innolla mietin ensi talvea, kun 4v, 2v ja vauva XD
 
Meillä on odottamassa Emmaljungan double vikingit :) Vaikka esikoinen tykkää kävellä niin meille varmasti parempi että on myös mahdollisuus päästä vaunuihin istumaan ja vaikka kantamista tulee varmaan vähän harrastettua niin ei kuitenkaan riittävän paljoa, joten tuplilla mennään :)
 
Kolmipyöräiset vai nelipyöräiset? Ei oikeen osaa päättää, eräs kaveri oli sitä mieltä, että ehottomasti parhaimmat vaunut olisi Bob revolution pro kolmipyöräiset ns. juoksurattaat, kellään muilla kokemuksia noista? Täytyis olla hyvät vaunut erityisesti hiekkateille ja lumessa tarpomiseen. :)
 
Me ostettiin Emmaljungan duo edget classic kromi -rungolla. Ajateltiin ostaa vielä erikseen matkarattaat, joilla voi sitten tehdä kauppareissut. MaxiCosi pebble (+?) otetaan varmaankin kaukaloksi ja Quinnyn matkarattaat. Näistä ainakin tutulla on hyviä kokemuksia. Hyvä vinkki Wadalma, että kannattaa oikeasti sovittaa kaukaloa autoon..!
 
Chillit mä voin suositella samaa yhdistelmää! Quinny+Cybex meillä.
Ja pitääpä vielä tutkia nuota vaihtoehtoja, Emmaljungaa ei koska en vaan tykkää merkistä :D
 
Mitä vaunumalleja te kokeneemmat suosittelisitte, jos ois tarkoitus enimmäkseen cityssä työnnellä vaunuja ja käyttää julkisia, mutta pitäisi mennä pieneen kasaan niin autoon kuin matkustaessakin ja että tavarakoriin mahtuisi ostokset ja työntöaisa kävisi keskimittaiselle ja pitkälle?
 
Niemja, mä oon aatellu baby jogger city celectejä tupliksi :) vahvistunu vaan käsitys ku esikko alkanu uhmaamaan ja heittäytyy millon minneki oikosenaan makoileen ja yritä suinä sit 14kg vönkiäistä nostella ku oma sellä ihan romuna :banghead: voi käyttää yksin ja kaksin ja monta variaatiota istuimien/koppaosan sijoittelusta... hinta vaan on suolanen, jopa käytettynä mut säilytystilat niin rajalliset et pakko satsata kokoon!
 
Kaku aivan. Mä katoin niitå kans mutta mua jotenki häirää se ku lapset on päällekkäin! Miten ne ne näkee sieltä ja muuta, olis kyllä hyvä liikkeeseen päästä kattoon..
Mulla kaveri saattais olla myymäs tupliaan, easywalkerin duot, ja ostan ne varmaan siltä ku ne oli yks vaihtoehto mitä mietin. Mutta katotaan mitä tehdään, nuo yksilötki kuitenki haluaasin pitää.. Säilytystila kans vaan uhkaa loppua.
 
Nois joggereissa ne ei tuu samallalailla tiiviisti peräkkäin ku joissain, ni niissä molemmista istuimista onneksi näkee :)

L82day.. kannattaa tutustua Brion smile:n, mahtuu Yariksen takakonttiin eli menee pieneen tilaan (tai no kova koppa ei mahdu sinne mut se ny muutenki oli vähän aikaa käytössä..). Toimii kaupungissa ja julkisissa ja lukittavien etupyörien ansiosta voi halutessaa lykkiä hiekkateitä pitkinkin tai sohjossa.. ja tosi helposti säädettävä työntöaisa ja riittää jalkatilaa työntää tämmöselle pitkäkoivelleki ja tavaratilaki vetää hyvin kauppakassin :) ollaan kyl tykätty! Jos joku miinus pitäs keksiä ni Isoa koiraa en lenkittäs ku rattaissa painopiste aika korkealla eli jos epätasanen maasto ja tulis joku yllättävä vetäsy ni saattas kaatua mut ku ek oo koiraa ni eipä oo tarvinnu tommosta miettiä :)
 
Mitä vaunumalleja te kokeneemmat suosittelisitte, jos ois tarkoitus enimmäkseen cityssä työnnellä vaunuja ja käyttää julkisia, mutta pitäisi mennä pieneen kasaan niin autoon kuin matkustaessakin ja että tavarakoriin mahtuisi ostokset ja työntöaisa kävisi keskimittaiselle ja pitkälle?

En voi itse oikein vielä mitään suositella, kun olen vasta itse miettimässä esikoiselle vaunuhankintoja. Oma sisko oli ainakin tykännyt Bugaboon cameleonesta. Hän liikkuu paljon keskustassa ja käyttää julkisia. Vaunut menevät todella pieneen kasaan, tavarakoriin mahtuu sopivasti tavaraa ja työntöasian saa kätevästi nostettua työntäjän pituuden mukaan. Varaosia saa helposti ja vaunuissa on myös hyvä jälleenmyyntiarvo.
 
Meillä carena hypeln ostettu uutena. Ja kakkosvaunuina gesslein F1, johon saa turvakaukalon kii, ostettu torilta. Kaukalona meillä maxicosi.
 
Mä ostin preeco - baby merc juniorin yhdistelmävaunut netistä. Ihan limenvihreän värin takia mutta ei kyllä olis toivookaan yhtään sen kalliimpiin satsata. Ja kun tämä tulee olemaan ainut lapsi tältä erää ja seuraava saa luvan saapua vasta sitten vakiintuneeseen suhteeseen ja perhe-elämään niin eiköhän vähän halvemmat yhden laosen ajan kestä
 
Meille hankittiin emmaljungan super vikingit outdoor-rungolla. Oli ihanan herkät työntää mut silti reippaankokoiset ilmakumirenkaat jotka kääntyy ja saa lukittuakin. Adapterilla saa tarvittaessa muokattua sisarusrattaiksi myöhemmin. Turvakaukalon saa runkoon kans kiinni adaptereilla. Kaukalossa päädyttiin BeSafen uuteen malliin, samaan telakkaan menee sitten seuraavakin turvaistuin, mikä ei vaikuttanut olevan yhtään itsestään selvää samankaan merkin sisällä vaikka niin luulin.
 
Oisko kellään ideoita että mistä vois saada edulliset käytetyt parvekerattaat joissa ei olis hometta?
 
Tänä viikonloppuna aloitettiin miehen kanssa vaunuviidakossa kahlailu ja voi apua. Kauhea vaiva vertailla ja pähkäillä, Mutta asiaan. Tietäänkö joku myykö joku jälleenmyyjä tai vaunuliike Ora merkkiä? Tai Ora Jovia? En ole törmännyt netissä kuin, että Porissa olisi tehtaanmyymälä ja itse asumme pk-seudulla :/
 
Tänä viikonloppuna aloitettiin miehen kanssa vaunuviidakossa kahlailu ja voi apua. Kauhea vaiva vertailla ja pähkäillä, Mutta asiaan. Tietäänkö joku myykö joku jälleenmyyjä tai vaunuliike Ora merkkiä? Tai Ora Jovia? En ole törmännyt netissä kuin, että Porissa olisi tehtaanmyymälä ja itse asumme pk-seudulla :/
Ora on lopettanut vanhojen mallien valmistuksen. Itse tein alkuraskaudesta jo vaunuvertailuja ja totesin, että meidän tiukkoihin vaatimuksiin sopii vain Ora Jet 3 in 1, minkä valmistus oli jo lopetettu ja liikkeiden varastot oli tyhjinä. Selasin muutaman viikon tori.fi:tä ja sieltä löytyi meille täydellinen paketti ja varsin edullisesti. Varsinkin Ora Jovia oli silloin Torissa paljon myynnissä, suosittelen katsomaan sieltä.

Kemikaalienkin näkökulmasta käytetyt, mutta suht uudet vaunut on turvallisemmat, koska käyttö ja pesut ovat ehtineet huuhdella niistä ylimääräisen kemikaalikuorman pois. Väriähän me ei päästy valitsemaan, mutta se oli meille kääntyvien ja lukittavien isojen etupyörien, integroitavan isofix-kaukalon ja säädettävän aisan vaatimuksissa se helpoin jouston vara.
 
Ajattelin ensin, että pärjätään ilman sisarusrattaita pulkka+kantoreppu yhdistelmällä. Nyt syksyn myötä tajusin, et siitä tulee ihan mahdotonta tuon vilkkaan, karkailevan ja korvattoman 2-vuotiaan kanssa ja aloin tutkailla sisarusrattaita. Haluttiin päällekäin olevat, näppärät, kestävät, mahdollisimman isolla tavarakorilla. Ja ei mieluusti markkinoiden kalleimmat. Plussaa olisi, jos saa tarvittaessa myös yhden lapsen rattaiksi ja istuimia käänneltyä.
Bitaxin b dualeja käytiin näpelöimässä liikkeessä, mutta hyvästä tarjouksesta huolimatta ei jotenkaan vakuuttaneet. Luin kovasti hyvää palautetta Baby jogger city selecteistä ja käytiin katsomassa käytettyjä rattaita. No, samalla reissulla ne lähtivät mukaan. Vakuuttivat meidät toiminnallisuudellaan, tukevuudellaan ja kevyellä ohjattavuudellaan. Vauvalle isketään istuimen päälle kannettava vaunukoppa, jollei merkin omaa viritelmää viititä hankkia.
 
Takaisin
Top