Vaunut ja muita hankintoja

Hoi, te, jotka ootte hankkineet rintapumpun! Minkä merkkisen ja mallisen, käsikäyttöisen vai sähköisen? Entä pulloja?

Mä ajattelin hommata vielä Philips Aventin käsikäyttöisen pumpun, jotta voi tehostaa maidontuotantoa/pumpata maitoa jemmaan/pakkaseen varuiksi. Onko kenelläkään kokemusta Aventin pumpusta, pulloista ja pullotuteista, pelittävätkö? :)

Mä hommasin Amedan Lactalinen sähkökäyttöisen rintapumpun kavereiden suositusten perusteella. Samaa merkkiä käytetään myös sairaaloissa. Aventia näkee monilla, joten ilmeisen toimiva kai sekin on.
 
Hoi, te, jotka ootte hankkineet rintapumpun! Minkä merkkisen ja mallisen, käsikäyttöisen vai sähköisen? Entä pulloja?

Mä ajattelin hommata vielä Philips Aventin käsikäyttöisen pumpun, jotta voi tehostaa maidontuotantoa/pumpata maitoa jemmaan/pakkaseen varuiksi. Onko kenelläkään kokemusta Aventin pumpusta, pulloista ja pullotuteista, pelittävätkö? :)
Mulla oli esikoisen aikaan käytössä toi, ja tuolla se odottelee kaapissa. Jos paljon joutuu pumpaamaan, sähköinen on helpompi. Muuten tää on ihan loistovempain. Suosittelen.
 
Nessu kaikkein paras on sähkökäyttöinen(vaikkakin hieman kalliimpi), ihan sen takia että oma käsi saattaa väsyä siitä pumppaamisesta (jos joutuu pumppaamaan paljon) ja jos samalla pumppaa toista rintaa kun vauva on toisella rinnalla niin aika hankalan oloista(ellei mahdotonta) pumppaaminen on. Tosin aika hankala on tietää etukäteen joutuuko tyyliin kaikki maidot pumppaamaan vauvalle vai vaan saada tukokset/paineet pois rinnoista. Jos joutuu vaan pumppaamaan muutaman hassun kerran niin käsikäyttöinen on ok, mut muuten sähkökäyttöinen. Tosin tääkin on makuasia. Sairaaloissa on medelan pumppuja ja ne on ihan ok, samoin toi Avent on kehuttu.
 
Yllätys joo. Mä en halua ostaa varuiks kallista sähkökäyttöistä pumppua. Tarkoitus on kuitenkin olla käytännössä aina vauvan syömähetkinä hänen käytettävissään ja ruokkia suoraan rinnasta (kun ja jos onnistuu). Pumpun hankin tosiaan lähinnä varmuusvälineeksi, jos maidontuotanto tarttee buustausta tai rintoja tarttee jossain kohtaa helpottaa, kunnes tuotanto tasaantuu. Tai jos tulee vaikka jokin lyhyt lääkekuuri, jonka vuoksi ei voi rintamaitoa hetkeen tarjota, niin on sitten äidinmaitoa pakkasessa ja saa "saastuneen" maidon pois rinnoista.

Mun äitikaverit on kaikki kehuneet tuota Aventin käsikäyttöistä - siis just sellaiset äidit, jotka on pumpanneet satunnaisesti ja samalla ajatuksella, mikä itselläni on. :)
 
Toi on niin hankalaa tietää etukäteen et tartteeko pumppua vai ei. Jo senkin takia kun ei voi tietää et heruuko pumpulle ollenkaan, vaikka kokeilisi kaikki vippaskonstit. Yks miten kanssa voi sitä maitoa saada talteen ja ssurimmat paineet pois on ihan käsin lypsäminen, mut jotkut kokee sen hankalaksi ym.
 
Mulla on Aventin käsikäyttöinen pumppu ja siihen ne koliikkipullot ja vielä joku "purkkisarja", missä saa suoraan pumpattua purkkiin, jossa sen maidon voi pakastaa. Tykkäsin kyllä esikoisen kanssa kovin ja aijon käyttää tällä seuraavallakin! Toki jos oikein paljon tarvitsee pumpata, niin sähkökäyttöinen on varmasti parempi, mutta itsekkään en ostaisi sitä vaan varoiksi kaappiin. Eli suositukset Aventille! :)
 
Mä sain sellaisen aventin vanhan käsikäyttöisen, ja ajattelin alkuun sen kanssa pärjätä. Mutta jäin miettimään että kai niihin saa myös osia ihan jostain, et ei kai mallit niin ole muuttuneet. Vaikuttaa muuten vallan passelilta kun se kahva on leveä ja käteen sopivan oloinen.
 
Ostin Ainun käsikäyttöisen pumpun nettikirpparilta vitosella. Sillä pääsee alkuun ja voi helpottaa alun tuskaista tilannetta, kun maito nousee, mut vauva ei jaksa syödä kaikkea. Pianhan se maidontuotanto tasaantuu tilausta vastaavaksi. Jos ihan lehmäksi ryhdyn eikä toi riitä, niin hommaan paremman.
 
PikkuPapunen, Tilkku ja Napu, samoilla linjoilla ollaan :) Ja mieluummin tosiaan sijoittaa vähemmän rahaa tässä vaiheessa. Ainahan käsipumpun saa myytyä eteenpäin, jos sille ei tulekaan tarvetta tai jos näyttää, että on hommattava järeämpi sähköpumppu.

Minä myös katselin Aventin pakastepurnukkasarjaa, joka vaikutti näppärältä, kun saa tosiaan suoraan pumppuun kiinni. :)
 
Itiksessä olis Emmaljungan Super Vikingit vaunukopalla (ei siis ratasistuinta) 499€. Onko edulliset vai ei? Osaako joku kertoa, onko niissä ilmakumirenkaat?

Sit olis myös jotkut Joie-yhtärit 299€. Ihan outo merkki mulle. Tietääkö joku näistä? Onko ihan lelu? Ainakin epäilyttävän halvat.
 
PikkuPapunen, Tilkku ja Napu, samoilla linjoilla ollaan :) Ja mieluummin tosiaan sijoittaa vähemmän rahaa tässä vaiheessa. Ainahan käsipumpun saa myytyä eteenpäin, jos sille ei tulekaan tarvetta tai jos näyttää, että on hommattava järeämpi sähköpumppu.

Minä myös katselin Aventin pakastepurnukkasarjaa, joka vaikutti näppärältä, kun saa tosiaan suoraan pumppuun kiinni. :)
Mie oon pakastanut äidinmaidon minigrip-pusseissa. Hirveän näppäriä ovat.
 
Tema mun muistaakseni super viikinkien runko maksaa jo yli 400 ja siihen koppa tai ratasosa oisko ollu 259 tai sinne päin et kuulostaa noi edullisilta :) Ja niistä on eri pyörillä niitä runkoja että sitä ei voi tietää muutakun käymällä katsomassa tai kysyä soittamalla :) Joskus myös katsoin niitä joie-yhdistelmiä ihan näppärän näköiset mutta aika pienet etupyörät.Ja siitä onko hyvät ei tietoa.
 
Napu, millaisia määriä äidinmaitoa olet pakastanut yleensä kerralla? Kauanko maito säilyy pakkasessa? :)
 
Napu, millaisia määriä äidinmaitoa olet pakastanut yleensä kerralla? Kauanko maito säilyy pakkasessa? :)
Voi kun muistaisi! :shy: Edellisistä pakastuksista on 8-9 vuotta... Taisin pakastaa ihan pieniäkin määriä, tyyliin 20-60 ml. Varmaan joskus tuli yli 100 ml kerralla, mut noista pienistäkin oli paljon apua. Pussin kylkeen kirjoitin määrän ja päiväyksen.
 
Neuvolassa sanottiin että äidinmaito säilyy pakkasessa 3kk:tta. Jääkaapissa pari päivää.
 
Tätä pakastusta ajatellen niin minkä kokoinen on suunnilleen vauvan kerta-annos jonka hän syö? Pakastus vaikuttaa kyllä hyvältä vaihtoehdolta, jotta vauvan isäkin voisi välillä helposti ruokkia vauvaa...
 
Tarkoitan siis ihan vastasyntynyttä, tietenkin vauvan kasvaessa myös maitomäärä kasvaa
 
EmmiT, imetyspolilla näin sellasen taulukon miten vastasyntyneen vatsalaukku kasvaa. Muistan vaan kaksi ekaa lukua: syntymäpäivänä vatsalaukku on 7ml, kolmantena päivänä 27ml. :) Aika nopeesti siis kasvaa.
 
Meillä esikoinen sai pullosta heti sairaalassa ja määrä oli n. 30ml muistaakseni ekan viikon ajan ja sitten 50ml ja pikkuhiljaa nostettiin määrää, jos söi kaiken annetun
 
Niitä maitoja voi sitten yhdistellä ennen pakastusta. Kerää päivän erät jääkaappiin eri purnukoihin odottamaan kaveria, ja sitten kun viimeisinkin erä on samanlämpöinen, voi ne yhdistää ja pakastaa. Multa ei pumppaamalla herunut kuin aivan parilla ensimmäisellä viikolla ja silloinkin pieniä määriä joita sitten yhdistin. Eipä ne minierät kauaa pakkasessa vanhentuneet :p
 
Takaisin
Top