Vaunuhankintoja :)

jennel

Silmät suurina ihmettelijä
Eli tänne keskustelua ja kuvia hankituista vaunuista. =)

Meillä edessä todennäköisimmin tuplien hankinta, koska esikoinen on vasta vauvan syntyessä 1v4kk . On vain kovin vaikea päättää mitkä olisivat hyvä ratkaisu.. Vaihtoehtoja on, mutta kokemusta ei :D Eli vinkkejä ja kokemuksia muilta kiitos! :) Rattaat olisivat jokapäiväisessä käytössä, joten niiden tarvisisi kulkea maastossa kuin maastossa, kuitenkaan olematta raskaat tai kömpelöt..
 
Tässä nää meitin vaunut, saatiin käytettynä, niin ei ihan maltaita maksaneet..
http://www.vaunuaitta.fi/mountain-buggy-p-1820.html

Meilläkin, kun esikoinen on kakkosen syntyessä 1,5v, niin tarvitaan ehdottomasti sellaiset, missä molemmat pystyy matkustaan vielä pitkään. Kokemusta ei noista tosin ole, mutta muuten vaikuttivat kaikin puolin näppäriltä.
 

Meillä sama, neiti on pikkukakkosen syntyessä vajaa 1v3kk vanha, joten ehdottomasti tuplat hankinnassa. Ollaan kovasti kateltu erilaisia vaihtoehtoja, tällä hetkellä parhaimmalta vaikuttaa nuot teutonian kaksosrattaat. Haluan nimittäin että lapset on rinnakkain ei päällekkäin vaunuissa ja että ovat hyvät lenkkeillessä, mutta ei taas liian massiiviset niinku jotkut emmaljungat, ihan hillittömät oli se uus malli! :O Meillä esikoisen vaunut on emmaljugat ja hyvät on ollu, mutta ei silti kaksostenvaunuja osteta, koska niin massiiviset ettei mitään järkeä. OStetaan joko käytettynä tai sitten tilataan ulkomailta.
 

Meillä sama, neiti on pikkukakkosen syntyessä vajaa 1v3kk vanha, joten ehdottomasti tuplat hankinnassa. Ollaan kovasti kateltu erilaisia vaihtoehtoja, tällä hetkellä parhaimmalta vaikuttaa nuot teutonian kaksosrattaat. Haluan nimittäin että lapset on rinnakkain ei päällekkäin vaunuissa ja että ovat hyvät lenkkeillessä, mutta ei taas liian massiiviset niinku jotkut emmaljungat, ihan hillittömät oli se uus malli! :O Meillä esikoisen vaunut on emmaljugat ja hyvät on ollu, mutta ei silti kaksostenvaunuja osteta, koska niin massiiviset ettei mitään järkeä. OStetaan joko käytettynä tai sitten tilataan ulkomailta.
 
Ja mäkun luulin että meillä tulee pienellä ikäerolla kakkonen, 1v9kk, mutta teillä muilla vasta tuleekin ;D

Kaksosrattaat siis myös hankinnassa, olen miettinyt Brio Double Waveja, selkänojat saa erikseen säädettyä, molemmilla omaa tilaa ja rinnakkain. Ei oo niin megaleveät ja tolla esikollakin oli brion yhdistelmät yksilöinä ja tyytyväinen oon ollu! Ja niitä saa ihan ok hintaan käytettyinäkin :)
 
Onko täällä ketään, kuka ei meinannut hankkia tuplia pienestä ikäerosta huolimatta? Meidän lapsille tulee se n.1,5v, mutta ei huvittais ostaa sellasia järkyttävän kokoisia tuplia, kun ei tiedä paljonko niille oikeasti on käyttöä. No tulee meille jotkut käytetyt Brion tuplat, jotka maksaa 40e. Luultavasti mennään noilla kokeeksi ja jos tuntuu hirveän suurta tarvetta niin ostetaan uudet. Veikkaan kuitenkin, ettei niille niin paljon käyttöä tule.

Meillä on esikoisella ihanat knorr-babyn yhdistelmät ja oon tykännyt niistä tosi paljon. Mummulassa on Emmaljungan vähän vanhempi malli ja mun mielestä meidän omat vaunut on paaaljon mukavammat käytössä. Eli kannattaa antaa mahdollisuus vähän tuntemattomammillekin merkeille, jos vastaan sattuu ;)
 
Mekin ostettiin käytettynä ton kakkosen synnyttyä Filoun yhdistelmät, joita saa Suomesta kaiketi vaan Porvoossa sijaitsevasta liikkeestä, muuten pitää kai tilata ulkomailta :) mutta me tosiaan ne käytettynä ostettiin. Ne on tosi kivat olleet, koska meillä ei oo autoa, joten liikutaan paljon kävellen, ja noissa on niin leveät renkaat, että menee lähes millasesta lumikinoksesta tahansa läpi/yli. Toisaalta ne on myös kolmipyöräiset, joten kääntyvät ketterästi ja niillä pääsee myös vaikka juosten liikkeelle. Reissuissa, varsinkin Helsingissä käydessä, niistä on ollut iloa, kun ovat sen verran suuret, etteivät hetkahda tuosta vaan, vaikka ihmiset käveleekin siellä päin (monta kertaa käynyt niin, että joku vaan kävelee ihan suoraan päin vaunuja, ikään kuin ei edes näkisi niitä).

Hankalaa on ollut se, etteivät mahdu ihan tavallisten autojen takabokseihin ilman renkaiden irrotusta, eikä silloinkaan kaikkiin, mm. miehen isän auto, jossa on luultavasti maailman pienin takaboksi, eivät mene millään. Ja busseissa tarvii aina pyytää apua, jos on korkealattiainen, näitä kun ei yksin nostella. Siks meillä onkin aina ollut lisäksi matkarattaat, jotka on saanut pieneen tilaan ja jotka pystyy tarvittaessa nostamaan yksinkin bussiin, jos tietää menevänsä sellaisella linjalla, jossa on aina korkealattiainen (niistä ei täällä aina tiedä, mutta tietyt linjat ovat useimmiten korkealattiaisia). Nyt käytössä ovat matkarattaat on sateenvarjomalliset, jotka toimii hyvin ton 2,5v:n kanssa, mutta vauvan kanssa ei, joten meillä etsiskellään sellaista mallia, joka toimii myös turvakaukalossa kuljetettavan vauvan kanssa. Tuo kakkonen on vauvan syntyessä hippasen vajaa 3v, joten mitään tuplia en aio edes harkita, mutta seisomalautaan ajattelin investoida. Senkin vain pitäisi olla sellainen malli, että kävisi useimpiin vaunu- ja ratasmalleihin, olisi kätevä jos sama lauta kävisi noihin Filoun vaunuihin ja niihin tuleviin matkarattaisiin. Mutta kovin aktiivista etsintää en ole vielä aloittanut.
 
Minä olin alkuun sitä mieltä että en aio maksaa maltaita vaunuista, ja että max. hinta saa olla 500 egeä. Noh, kaikkien vakuuttelujen jälkeen toisin kävi. Ei olisi pitänyt mennä hiplailemaan kaikkia iiihania vaunuja :D Hiplailujen jälkeen päädyttiin siis ostamaan Hartanin topline X:t. Tuntui aivan huipuilta verrattuina muihin jotka meillä oli vaihtoehtoina. Ne sopii meidän tarpeisiin varmasti erittäin hyvin. Vaunut menee niin koirien kanssa lenkillä, kuin myös kaupunkielämässä. Ne on kevyet ja erittäin näppärän tuntuiset, mutta kuitenkin 4 isolla pyörällä varustettuna, joka oli meillä ehdoton vaatimus. Silmäniloksi kuositkin Hartanilla on mahtavia :) Nyt sitten odotellaan että saadaan vaunut vuodenvaihteessa kotiin ja Nepsu kyytiin <3
 
Mä tein testailua vaunukaupassa ja päädyin BRIO Happy-yhdistelmiin.

Ei asuta ihan keskustassa, joten vaunujen pitää olla vähän jykevämmät ja mennä helposti sora- ja metsäteillä. 4 pyörää ja suht tukeva tuntu oli siis meille kriteerit.
Uutena ne maksaa 650€, mutta mä päädyin ostamaan vaunut käytettyinä netistä, jolloin hintaa tuli 150€. Vaunut on olleet yhdellä lapsella ja kunto on tosi hyvä.
Suosittelen kokeilemaan huuto.netiä, jos haluaa edullisempaa. Siellä on hyviä löytöjäkin seassa!

Koppa on pehmee, joka saattaa maalisvauvalle olla kuulemma liian kuuma (?), mutta ei sitä koppaa kuitenkaan kauaa tarvitse ja eiköhän se kesällä jotenkin mene, jos sitä tarvitsee, Ja kopasta saa talvea varten kovikkeet poistamalla lämpöpussin rattaisiin, joten uskon, että tullaan hyvin toimeen. Mä oon ajatellu ensisijaisesti kantaa lasta liinassa, jos se vaan onnistuu. Sen näkee sitten.

Lisäksi ostetaan varmasti matkarattaat, joita voi sitten käyttää kaupungissa.
 
Onko kellään kokemusta Skidi Herkules yhdistelmävaunuista, tai sitten noista Akjax Torent yhdistelmävaunuista? Että onko kuinka kestävät ja miten pääsee kulkemaan sora- ja metsätiellä... Budjetti vaunuille on melkoisen pieni kun ei oo tuota rahaa ihan hirmusesti. Käytettynäkään ei tahdo mistään löytyä mieleisiä, eikä varsinkaan läheltä! Itse oon Oulun suunnalta ja jotakin mieluisia löytyy pääkaupunkiseudulta, ei ihan sieltä asti viitsis lähtä hakemaan ku sitten tuleekin ihan kivasti jo vaunuille hintaa.
 
Meillä kyl ehkä karkas vähän lapasesta noi vaunuhankinnat. Muita kun vaunut ja turvakaukalo ei sit olekaan hankittuna. Me panostettiin Emmaljungiin, Edge Duo Combit ostettiin. Ovat tukevat ja meidän soratiellä pitäs mukavasti päästä. 
 
Nella^, et varmasti tuu pettymään Brio Happyihin! Meillä oli ne esikolla ja nautinto oli niiden kanssa liikkua! :) 

Mä sain ne omani myytyä ja nyt ostin sitten Brio Double Wavet sisarusrattaiksi, pehmeällä kantokopalla ja käytettynä! Huuto.netistä huusin ja aivan uudenveroiset ovat! 

Toinen mistä löytää hyvin on Tori.fi -jos jollakin vielä hankkimatta vaunut/rattaat ja käytettynä haluaa ostaa :)
 
Me tutkittiin miehen kanssa kaiken maailman vaunuja, mutta eipä ollut Emmaljungaa voittaneita... Nämä tuntuivat todella vankoilta ja kestäviltä. Edge-malliin sport-rungolla päädyttiin. Loppuviikosta ne onkin jo haettavissa :)
Jännä tämä esikoisen odottaminen kaikkine oheistouhuineen!!
 
Me käytiin eilen hakemassa vaunut ja turvakaukalo :) Tuli Teutonian Mistral S vaunut, todettu hyviksi kavereilla. Asutaan keskustassa joten vaunujen ei tarvitse olla mitkään maastovaunut tms. Pärjätään noilla varmasti hyvin. Yksi suuri pointti noiden hankkimisessa oli se, että mahtuvat meidän pienen pieneen hissiin. :) Mutta on se aika ihkua, hypistellä vaunuja. Kohta sitten saa jo työnnellä niitä ja ihailla "sisältöä"  :) 
 
Hannamm: Minä kans ajattelin, että ei varmaan makseta uusista vaunuista. Sitte saatiinkin mun kaverilta ilmaseksi vaunut. Niisä oli vaan sellanen pikku mutta, että niissä ei ollu kantokassia/koppaa mitään siis vauvalle (pitkä tarina). Yhdistelmät kyllä. No, sitte joku kaunis päivä oltiin jossai rautakaupassa käymässä ja poikettiin sitte lastentarvikeliikkeessä kattoo niitä kantokoppia ja mä löysin just hyvän kantokopan. Tosi suojasan ja sopi vaunuihin ja oli tooosi edullinen. Sitte rupesin ihmettelee, et mihin ukko katos. No sielä se oli hipelöimässä Hartanin topline x:iä. Totes vaan, että nää me otetaan. Mustavalkoset keinonahkaset. :D Hetken yritin siinä puhua sitä yli, siis olihan ne aivan mahtavat!!! Ja on edelleen. Tossa ne vieressä tönöttää. :D Tosi hyviltä kyllä vaikuttaa, ku meilläki koira ja seutulassa vantaalla asustellaan, nii ei oo mikään ihan city tääkää. :)
 
Mulla taas on armoton pähkäily noiden tuplien kanssa! Esikoinen ku on ikäisekseen tosi pitkä niin ihan pienet rattaat ei siis käy päinsä. Mut kuitenkin niiden täytyis mahtua hissiin ja ovesta sisään ja ulos, hyvät pyörät pitäs olla ku meillä lähinnä käytetään lenkkeilyyn ja maastossa liikkumiseen.. Toisaalta haluaisin satsata kunnolla, toisaalta ei raaskis jos käyttö onkin sitten vähäisempää..

Pidempään oon kattellu Teutonian tuplia mut hinta on aika suolanen, pikkasen vajaa pyöreet tuhat euroa. Mies niitä ei taida hyväksyä :) Voi ku olis niin paljon valinnanvaraa mitä normirattaissa..
 
milin onks sulla minkä ikäinen esikoinen? Meillä tulee ikäeroks melkein 1v9kk ja ollaan hankittu Mutsy Urban riderit. Siinä siis samaan runkoon saa tarpeen mukaan hankittua vaunukopan, ratasistuimen ja tuplaistuimen ja meillä on nää kaikki, koska esikoiselle ei missään vaiheessa hankittu uusia yhdistelmiä ja ne vanhat mitkä meillä oli käytössä, ei oo enää käyttökelpoiset.
Noissa Mutseissa se runko on ihan huippu, kääntyvä taka-akseli ja isot renkaat, ne menee oikeesti missä vaan sohjossa. Tuplaistuin on peräkkäin istuttava ja käytännössä vie saman verran tilaa kuin tavalliset vaunut. Tuplaistuimesta en oo käytännön kokemusta saanut, mutta miinuksena siinä ainakin on, että etummaisen istuimen (joka tarkoitettu isommalle lapselle) selkänoja ei ole säädettävissä. Että jos esikoinen nukkuu vielä päikkäreitä rattaissa niin voi olla hankala. Mitoista en osaa sanoa mitään, meijän esikoinen aika pätkä:D Meille noi oli paras ratkaisu, koska saatiin kerralla hankittua vaunut joka ikävaiheeseen, eikä sitten harmita niin paljon vaikka tuplaistuimen käyttöikä jäisikin lyhyeksi. Plus haluttiin peräkkäin istuttava. Eikä tarvii enää ikinä ostaa uusia vaunuja, vaikka tulisi lisää lapsia:)
Noitten hinta jäi vähän alle tonnin kun ostettiin runko, ratasistuin, vaunukoppa, tuplaistuin, sadesuojat, ylimääränen kauppakori ja eteen vaihdettavat pikkupyörät kesäisiä kaupunkireissuja varten. Me tilattiin osa tuotteista Saksasta ja runko ja ratasistuin ostettiin Suomesta.
Tota ulkomailta tilaamista mä suosittelen myös jos haluaa päästä halvemmalla. Jos noita Teutonian tuplia olit miettinyt, niin http://www.pingpong-online.de näyttää myyvän n.650€ hintaan. Tuolta me tilattiin noi vaunuosat. Oon kuullut negatiivistakin kyseisestä sivustosta, mutta itsellä ei mitään valittamista. Tuotteet tuli sovitussa ajassa kotiovelle kuljetettuna. Toi ulkomailta tilaaminen nyt on semmonen juttu, mistä jokainen voi itse päättää onko sopiva vaihtoehto. Ja on noita muitakin esim. saksalaisia sivustoja, joista löytyy tuotteita huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta. Meillä ainakin jäi loppuhinta ainakin 100€ pienemmäksi kuin olisi ollut Suomesta ostettaessa, vaikka postikulut tuleekin päälle.
Edullisimmista tuplista oisin itse varmaan valinnut Carenan double swingit, koska niihin saa vauvalle kovan kantokopan ja niissä on kunnolliset renkaat. Lisäks on vierekkäin istuttaviksi kuitenkin suht kapeat.
Onnea kaikille päätöksentekoon!:)
 
1v 10 kk meillä on esikoinen ku vauva syntyy.. Oon kyllä niin kahden vaiheilla ton hankintahinnan suhteen, kesällä ja keväällä rattailla on varmasti paljon käyttöä ja miksei myös syksylläkin mut talvella ku neiti on jo niin iso niin mä luulen ettei se enää viihdy rattaissa ku rattaissa pitkiä matkoja vaan haluaa jo itse kävellä, nyt jo on tosi aktiivinen sen suhteen :) Toisaalta mä haluaisin satsata kunnolla ja ostaa hyvät rattaat, yhdistelmät ku meillä on aika surkeet, toisaalta tekis mieli ostaa vaikka käytettynä suht edulliset tuplat ja ostaa sit joskus kunnolliset  yhdistelmät, jos ei nyt niin sit ku kolmas lapsi on ajankohtainen.. Tarkotus ku olis et nyt pidettäis hetki taukoa ja katsotaan lapsia sit myöhemmin lisää :) Mulla olis listalla tuplista Teutoniat, Brion Double Wavet ja Easywalkeritki on vaihtoehto.. Emmaljungia, uusimpia ainakaan en halua ku myyjä liikkeessä meinas et pienet eturenkaat ei kulje maastossa ku maastossa ja meillä se olis tärkeetä.. Myös Emman juoksutuplia oon kattonu mut harmiks ne ei mahdu hissiin eikä ovesta sisään :/

Katoin jo aikaisemmin tota saksalaista sivustoa ja näytin sitä miehellekkin josko olis innostunut Teutonioista mut puisteli päätään eikä ollu kovin innostunut tilaamaan ulkomailta.. Se on niin varman päälle pelaaja joka asiassa :D Mielummin kuulosti maksavan enemmän et ostetaan liikkeestä, toisin ku mä taas voisin jo ostaa tuolta meille rattaat..

Päätettiin et nyt ostetaan turvakaukalo ja muut tarvikkeet mitä vauvalle on tarkoitus ostaa ja noi tuplat ehtii ostaa vaikka sitteki ku vauva on jo syntyny. Kovasti väijyn tori.fi ja huuto.nettiä jos sieltä löytyis hyvät..
 
Takaisin
Top