Vatsan kasvaminen

Hieno kumpu sankris!!! :) ja lillie tosiaanki suuntaa antava tuo kuva.jos vasta 20vkolla pitäs olla siinä missä mulla(vähä ylempänäki) jo nyt :D (rv15+2)

Mietin ihan samaa. Muuten vois ajatella että olis vaikka läskiä koko kumpu, mutta ensinnäkin läski ei ole noin kovaa ja toiseksi siitä harvemmin kuuluu sydänäänet :grin. Ne siis kuuluvat pari senttiä navan alapuolelta.

Joo kyllä, taitaa mennä sen alakäyrän mukaan tuo taulukko :D esikoisesta oli tuon mukaan rv20 jo toi rv24 korkeus, eli ei kyllä omallakaan kohdalla paikkaansa pidä. Mutta ainakin siitä voi vähän hahmottaa missä se suunnilleen voisi olla :D

Mulla kans kohtu tuossa rv20 kohdalla menossa... Eikä ole vaan oma tulkinta, vaan kätilön jo rv12+0 :D Mut luultavasti kasvu sitten tasaantuu, ei mulla mikään älytön maha ole aikaisemminkaan ollut.

Mulla masu ei oo osoittanut minkäänlaisia kasvamisen merkkejä, okei no ihan vähän on ollut sellaista menkkamaista jomotusta välillä. Sydänäänet kuuluu viikko viikolta selvemmin, mutta ulkoa havaittavaa kohdun kasvua ei ole kyllä tapahtunut vaikka kuinka vetäisin vatsaa sisään ja tunnustelisin, seisoisin päälläni tai olisin ties missä asennossa. Välillä kyllä turvottaa, ja mammalegginsit ovat olleet mukavuussyistä jo käytössä.

Olen normaalisti aika hoikka, joten kyllä jo vaatteista on huomannut koon muuttuneen. Nyt 13+0. Enimmäkseen ollut turvotusta, etenkin iltapäivästä eteenpäin. Töissä piti luopua suorista housuista jo reilu pari viikkoa sitten. Matalavyötäröiset farkut on vielä menneet mutta nyt siirryin jo ekoihin mammafarkkuihin ja mekkoihin + legginseihin.

Hei onko kenelläkään muulla samaa ongelmaa, eli siis toi mun ylävatsa on ihan pinkee pallo ja alavatsa taas ihan semmonen löllö :wink ja siis ton ylävatsan takii näytän ku oisin jo yli puolenvälin raskaana ja viikkoja nyt 13+1, eli onks tietoo mistä vois johtuu, kohtu kuitenkin on vielä niin alhaalla :dontknow

Mimii mä kirjoitin tonne oireketjuun samasta muutama päivä sitten. Turvotusta mahassa ja etenkin iltaisin.

Juotteko nestettä päivän aikana riittävästi? Itsellä tulee tuollainen turvotus jos neste jäänyt liian vähälle.. Samoin raskauden aikana myös jotkut ruoat saattaa tehdä (esim itsellä alkuraskaudessa viikoilla 6-9 tuli tuo sama smoothiesta mitä tehdään joka päivä eli sisällöin).

Mulla ainakin on veden juominen jäänyt melkein kokonaan. Ei vaan maistu. Oon yrittäny pakottaa itseäni juomaan, mutta toistaiseksi aika huonolla menestyksellä. Iltaisin on kunnon turvotus päällä. Aamuisin on melkein normaalinkokoinen vatsa.
Pitää kyllä yrittää skarpata...

Joo ei täälläkään sitä suositeltua 3litraa tuu juotuu, ehkä 1.5l saan hörpittyä :smiley-ashamed008 pitää yrittää kans panostaa siihen vähän, jospa sillä sais vähän laskemaan turvotusta :)

Mulla kans ylämaha välillä "pingottuu" ja on kipeä. Ehkä johtuu myös liiasta leivästä/pastasta yms. mulla (tavallisesti en niitä paljonkaan syö). Ja vettä pitäis tosiaan juoda enemmän. Vatsan kevyt sively/hierominen ja kylmä kääre on helpottaneet kipuilua. Jotenkin tuntuu että ruoka "jää jumiin" johonkin.

Takaisin