Vatsan kasvaminen

MaalisMamma2017

Jostain jotain jo tietävä
Tänne voisi kertoilla, koska kenelläkin alkaa vatsasta huomaamaan raskauden. Itse ainakin odotan jo innolla että näkyisi! 13+3 viikolla mennään täällä.

Kyllä näkkyy ja huomaa rv14+1... Ei oo vielä kukkaa kyl sanonna mut... Yritänki vielä vuorautua löysiin huppareihin:D

Kyllä pullistelee. 13+1 menossa ja töissä yks nainen pitää kyllä tarkasti mun mahaa silmällä mut ei ole sanonut mtn

12+3 eilen multa kysyttiin että onko tulossa mukavia perhuutisia :D. Aiemminkin kyllä on jo kysytty runsaan turvotuksen takia noin vkoilla 6. Pomo kertoi huomanneensa kaks viikkoa sitten. Onhan tää aika muhkea :)

Nyt menosaa 10+4 ja kyllä jo hyvin masu näkyy. Kaveri kommentoi jo joskus rv6, että kyllä maha näkyy jo :D Pullahti näkyviin tosi aikaisin, kun edellsisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa :)

Khyyl täälläkin turvottaa jo. Empä oo muutamaan viikkoon edes farkkuja uskaltanu laittaa päälle.

Kyllä masu jo pullottaa, ite ainakin huomaan selvästi eron :) sekin vaikuttaa että tää on toinen raskaus niin nopeammin pompsahtaa esille. Mut kukaan tuttu ei oo vielä huomannut tai ei oo vaan kehdannut sanoa :D rv 12+2 :)

Ihme ja kyllä näkyy jo ja turha vetää vatsaa sisään! Esikoisesta tosiaan näkyi vasta rv17-19 välillä ja tästä varmaan nyt rv12+ :)

Nyt menosaa 10+4 ja kyllä jo hyvin masu näkyy. Kaveri kommentoi jo joskus rv6, että kyllä maha näkyy jo :D Pullahti näkyviin tosi aikaisin, kun edellsisestä synnytyksestä on niin vähän aikaa :)

Sama homma täällä että masu pullahti jo esiin (etenkin iltapivästä eteenpäin) kun edellisestä synnytyksestä sen verran lyhyt aika.. toisaalta hyvä olla ollut tämän flunssan vuoksi hautautuneena kotiin niin ei ole vielä kyselyitä tullut. Nyt kun näytetään vihdoin alkaa paranemaan niin saapa nähdä koska ekat kommentit tulee. Onneksi ultra on kahden viikon päästä niin siellä toivon mukaan tulee viralliset hyvät uutiset ja asiasta voi sitten tehdäkin näkyvämpää. :)

Mulla taitaa vauva pullahtaa ulos mahasta ennen kuin ehtii näkyä.
Kun on sixpacki muiden ostosten alla ja voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu, niin bebe pysyy hyvin piilossa.

Näkyy maha ja selvästi... 12+4 nyt. Kyllä tuo kohtu on kovasti kasvanut, nt-ultrassakin mun napa oli haitaksi kun toi jtn varjoa. Sanoikin kätilö, että kyllä huomaa kun edellisestä synnytyksestä niin vähän aikaa, niin antaa kudokset helpommin periksi :)

Nyt 11+4 ja näkyy paljon enemmän kuin kahden edellisen kohdalla Mutta myös turvotus on aivan älytöntä varsinkin iltapäivästä eteenpäin Itsekin yrittäny löysää vaatetta pitää ja kukaan ei ole ainakaan sanonut huomanneensa mitään paitsi miehen sisko joka ihmetteli kun en yhtäkkiä juonu kahvia tai limua.

Mulla näkyy kans omasta mielestä jo selvästi. Eikä vaatteet mahdu enää päälle.. mut niinhän ne sanoo että nopeaa nousee maha esiin jos on aiempia lapsia. .

Mies piteli eilen mun mahaa ja kehui kuinka jo kohtu tuntuu :D Tosin ei se kyllä kohtu ole, mun vatsalihakset on vaan lerpahtanut oikein kunnolla tohon eteen ja niiden väliin on jo tullut monttu. Eli tossa navan molemmin puolin tuntuu lihakset semmosina kovina ja maha pömpöttää kovasti. Näyttää vähän erikoiselta :D
Aamulla olin kyllä tuntevinani kohdunkin tuossa häpyluun yläpuolella kun sattui aamulla tuleen joku harkkasupistus tms kovettuminen.

Pläääh mun puolesta maha sais pysyä piilossa vielä ainakin kaksi viikkoa! :D

Tosin esikoisen mahaa piilottelin vielä rv25 sukulaisilta ja hyvin onnistui. :rolleyes:

Mulla ei oo vauvamahaa. Kohdun tuntee jotenkin aamuisin, kun makaa selällään. Navan alla on mahamakkara, joka johtuu joko kohdun kasvamisen aiheuttamasta suoliston siirtymisestä tai mitä todennäköisimmin siitä, että pahoinvoinnin ja sairastelun takia olen kohta kuukauden ollut harrastamatta lihaskuntoharjoittelua ja vatsan ryhtilihakset ovat unohtaneet olevansa olemassa. :shifty:

Iltaisin on kyllä ollut turvotusta, mutta onneksi ei julkisilla paikoilla tule liikuttua tiukoissa paidoissa, niin kukaan ei huomaa. Töissä työtakki peittää mahan vielä piiiitkään. Pukkarissa takkia riisuessa voi kyllä joku huomata jotain. On pitänyt jo vähän vetää vatsaa sisään töistä lähtiessä. :grin

Takaisin