Vatsallaan nukkuminen

Dino

Vauhtiin päässyt keskustelija
Tämä nyt voi olla hieman hölmökin kysymys, mutta kun nyt on ensimmäinen raskauteni menossa ja kaikki on uutta ja ihmeellistä niin ajattelin kääntyä tämän foorumin puoleen. :)

Eli mua mietityttää tuo vatsallaan nukkuminen raskausaikana. Hain netistäkin siitä tietoa ja kauhean ristiriitaisia vastauksia tuntui tulevan. Uskaltaako ihan hyvillä mielin nukkua vatsallaan niin kauan kuin vain suinkin pystyy, ettei siitä ole sikiölle haittaa? Itse en yleensä meinaa millään saada unta muissa asennoissa...
 
Ite kans tykkään nukahtaa vatsalleen, enkä usko et siinä on mitää nii kauan kun niin pystyy tekemään
 
Mun mielestä siinä ei oo itään niin kauan ku se on mukavaa ja onnistuu.. Mutta minullahan ei ole kokemusta :D minäkin tosin melkein aina alan nukkumaan vatsallaan, paitsi silloin kun turvottaa niin ettei voi.
 
Juu kyselin tätä kerran lääkäriltä (kun tykkään nukkua selällään ja mahallaan) ja hän sanoi, että niin kauan kun ei tunnu pahalta on ok :)
 
Niin kauan kun se susta tuntuu ihan hyvältä, niin on ok. Mä nukun vaihtelevasti myös mahallaan, tosin yleensä toinen jalka koukussa. Esikoista oottaessa nukuin vielä jotain 22 viikolla mahallaan, sen jälkeen alko olla vähän ikävää ku potki niin hirveesti. Äiti sano, että oli pikkusiskoa oottaessaan nukkunu loppuun saakka mahallaan, tosin niillä oli vesisänky.
 
Vois loppuajasta leikata reiän patjaan mahan kohdalle! :grin Saa nähä miten saan loppuajasta nukuttua kun nukahdan mahalleni parhaiten. Nyt jo on alkanu tuntua ikävälle semmonen suoraan mahallaan olo (samoin kuin selällään makuu), mutta kun laittaa peittoa tai käden toisen lonkan alle niin jo nukuttaa mukavasti. :)
 
uskon että mikä hyvältä tuntuu:) nii tässä asiassa ois semmone mitö kattos:D en usko että vakavaa.. kyllä sen sitte tuntee? ku pitää muuten nukkua :) ei oo kokemusta mut niin ite meen.. täysin mahaltaa en pysty nukkumaan... kaipaan ssitä... puol kyljeltää /mahaltaa ja tyynyhaaroissa.. näin menty pariviikkoa ja hyvä nukahtaa vaikka vaikeeta välillä
 
Nukkukaa vaan rauhassa mahallaan niin kauan, kun pystytte. :grin Mä viime raskaudessa ikävöin kovin lopussa sitä vatsallaan nukkumista ja ai että se oli ihanaa, kun vauva oli syntynyt! Muistaakseni oikealla kyljellä nukkuminen oli jotenkin parempi sikiölle kuin vasemmalla kyljellä nukkuminen. Siis sitten, kun on maha. Siitä on tehty joku tutkimuskin. Mutta mä ainakin nukun ihan just siinä asennossa missä hyvältä tuntuu. Se nukkuminen ison vatsan kanssa ei oo kovin helppoa...
 
Mä muistelin että vasemmalla kyljellä nukkuminen olis sikiölle parempi, mutta voin muistaa väärinkin. :)

Kai sitä sitten voi nukkua ihan rauhassa mahallaan niin kauan kun tuntuu hyvältä. Nyt jo välillä tuntuu hieman epämiellyttävältä, mutta se on aina silloin kun tuntuu ihan kaikki muutkin asennot epämiellyttävältä.. :D
 
Mulla kans mielikuva, että nimenomaan vasemmalla kyljellä nukkuessa sikiö saa paremmin happea ym. :)
 
Mustakin se oli vasen kylki parempi, sillon kohtu (?)ei paina jotain isoa verisuonta tai kohdun virtaukset oli jotenkin paremmat tai jotain sinne päin. Emmä enää muista.... Se on se raskausdementia vai mikä se nyt oli...
 
Mun ei oo ollut viikkoon kohta hyvä nukkua mitenkään. Herään jatkuvasti yöllä, kun on huono asento.
 
Viime raskaudessa luotin tyynyjen voimaan. Yks jalkaväliin ja kaks selän taakse tukemaan, toimi ihan jees ja oli helpompi saada hyvä asento :)
 
Sama kuin Lemmyllä. Imtystyyny ajoi hyvin asiansa siinä :wink Muuten se olikin turhake, kun oli vanutäytteinen...
 
Maalaisjärjellä ajatellen optimaalisin nukkumisasento on ihan yksilöllinen ja siihen vaikuttaa kohdun suunta ja istukan sijainti jne. Mä nukun yleensä kyljelläni, mutta taipuneena enempi mahalleni. Vielä en ole huomannut mitään epämiellyttävyyttä siinä asennossa. Olisi kai hyvä, että nukkuessaan vaihtelisi asentoa, jotta mikään yksittäinen kohta ei kuormittuisi liikaa, mutta kuka sitäkin pystyy unissaan kontrolloimaan :wink.
 
Mä kanssa nukun mahallaan , mutta ei enään pitkään aikaan mahdollista... Haaveissa vaan on kunnon unet kun tyyny kulkee kokoajan mukana minne käännynkin.
 
Juu voipi olla, että se oli sitten vasen kylki. En enää muistanut niin tarkasti, kun luin siitä joskus reilusti yli vuosi sitten. Mut kukapa sitä unissaan seuraa millä kyljellä nukkuu. :grin
 
Vasen kylki se miustakkii oli. Mie en ainakkaa ossaa ennää nukkuu mahallaan. En oo esikoisen saannin jäläkkeen osannu, ku tottu raskaana ollessa ettei mahallaan saanu" nukkuu :D ni ei sitä tuu ees ikävä :D
 
Oliks selällään nukkuminenkin jossain vaiheessa huono vaihtoehto?
 
Mä en stressais nukkumisasennoista. :) Kyllä sen ite huomaa, kun joku asento on huono. Muistaakseni viimeks loppuraskaus meni kyljellään tyyny jalkojen välissä ja heräsin joka kerta, kun piti kääntää kylkeä...
 
Takaisin
Top