Vatsakipua

Ostin sitten tota Arlan luomukorviketta kun aattelin sen olevan laadultaan parempaa kuin Nestlen NAN. Laadullisesti se varmasti onkin parempaa, mutta neiti sai siitä vatsakipuja, joten palattiin takaisin NAN1:een. Eettisesti en arvosta Nestleä (en oo mikään ituhippi, mutta Nestlen toiminta maailmalla ja etenkin kehitysmaissa on kaikkea muuta kuin arvostettavaa), enkä haluaisi ostaa heidän tuotteita, mutta typyn maha ei näytä kestävän muita korvikkeita. :sad001
 
Meidän neidillä oli lauantai-iltana hieman masuvaivoja ja pötkötteli mun sylissä ja torkahteli aina välillä. Sitten aloin pumppaan jalkoja masua vasten jos se kakka vaikka tulisi sieltä. Neidille taisi tulla todella hyvä olo kun oikein leveän hymyn väläytti tuon pumppauksen keskellä :D ja kyllä sitä kakkaa sitten tulikin, useaan otteeseen.
 
Täällä on tehty nyt neljä kunnon kakkaa vuorokauden sisällä kun vaihdettiin pari päivää sitten korviketta. Ennen maha toimi vaan pari kertaa viikkoon. Mutta tuo uusi korvike taitaa olla ilmeisen hyvää kun tyyppi hotkii sitä kuin ei ikinä olis ruokaa saanut, ja samalla menee ilmaa vaikka kuinka yritän toppuutella...
 
Täällä ne masuvaivat pahentuneet. Päivät menee ähisten ja pierua ängäten kuitenkin suht tyytyväisenä. Koliikki vaivaa on nyt ilmennyt ja lääkärikin oli neuvolassa sitä mieltä että jonkin asteisesta koliikista on kyse. Neuvoi nyt ottamaan maitohappobakteerit käyttöön ja sitten nähdään miten käy. Cuplaton on jonkin verran auttanut ja nyt nostetaan annostusta. Meillä ei röyhtäsy tahdo onnistua joten tytön mahaan jää ilmaa, mitä ei meinaa saada kummastakaan suunnasta pois. Aina ei röyhtyä tule vaikka kuinka yritetään. Heti huomasi lääkäri tämän ja kysyi suoraan ettei taida aina saada röyhtäistyä.
Minkälaisia maitohappobakteereja teillä on käytössä ja onko auttanut? Kakkaamis välikin on täällä muuttunut, ei tule enää niin tiheään kuin ennen. 1-2 kertaa päivässä.
 
Täällä myös on röyhtäyttäminen välillä tosi vaikeaa. Poika heittäytyy maidon jälkeen usein ihan lötköpötköksi ja varsinkin yöllä harvoin röyhtäisee. Ei auta vaikka miten koittaa pyöritellä sylissä. Sitten pulautellaan ja piereskellään.
 
Täällä sama homma röyhtäilyn kanssa. Ei onnistu läheskään aina. Ja sit just kitisee ja ähisee kun on ilmaa masussa.
Meillä on käytössä Gefilus + D maitohappo ja D-vitamiini samassa.
 
Meillä myös tuo Gefilus maitohappobakteeri + D käytössä ollut 2-viikkoisesta asti.
 
Meilläkin kitistään ja ähistään välillä enemmänkin kun on ilmaa masussa. Öisin ei röyhtäys tule vaikka kuinka yritetään. Olen huomannut että tietyt ruoka-aineet aiheuttaa masukipua ja silloin itketään kovasti ja äiti on voimaton kun ei pysty auttaa :-( D-vitamiinit aloittamatta tämän takia. Odotettu ensin että ois masu parempi ennen aloitusta. Nyt ikää 7 vkoa. Suklaa, tuore ruisleipä ja piparit aiheuttanut masukipua. Maitotuotteista myös jos paljon käyttää ja tortuista luumuhillolla.
 
Mä kyllä liputan masullaan nukkumisen puolesta. Meillä ilmavaivaisella pojalla vaikuttanut merkittävästi yöunen laatuun ja pituuteen. Ei ähise eikä puhise ja vispaavat kädetkään ei häiritse. Yöllä syötön jälkeen usein röyhtäys ei tule kun on jo välillä ihan unessa syömisen loputtua ja masullaan röyhtäyskin tulee itsestään. Täällä nukuttu nyt muutama yö ensin 5h pätkä, syöty ja nukuttu vielä 3-4h unet. Selällään tai kyljellään heräillään 2-3h välein.
 
Mua harmittaa kun tytsyllä noi lonkkavaljaat niin en saa nukutettua mahallaan, tai ainakin tuntuu että nuo valjaat kiristävät tyttöä silloin..
 
Me koitettiin vatsanpuruja ensin helpottaa Disflatylilla, mut yli viikon käytön jälkeen ei sanottavaa vaikutusta. Sit vaihdettiin Cuplatoniin ja tyttö on selkeästi tyytyväisempi! Mutta.. joka syötöllä jos ohjeen mukaan annoin, niin alko ihan kauhea pulauttelu ja kunnon oksentelu. Mä ainakin liittäsin sen siihen, koska se alko muutama päivä Cuplatonin alottamisen jälkeen. Jostain luin, et jos antaiskin vaan ihan kaks kertaa päivässä sitä, niin ei pitäis aiheuttaa oksentelua, joten sitä koitetaan nyt tällä hetkellä. Eilen ja tänään on ainakin toiminu, sormet ristiin.. Tuntuu et vatsa vaivaa vain iltasin, yöt ja päivät menee onneks hyvin :)
 
Meillä kans cuplaton aiheuttaa oksentelua/runsasta pulauttelua. Vaihdettiin rela-tippoihin ja sama homma. Oon nyt tiputtanut tipat maidon sekaan pulloon ja se on auttanut.
 
Meillä tuo poju on 1 vko 5 pv ja luulen, että alkaa masu vaivaa. Ajattelin kokeilla Cuplatonia, mutta kuinka paljon tuollaiselle sitä voisi antaa? Ja ohjeessa lukee että pitäisi sekoittaa johonkin nesteeseen? Kuinka olette antaneet?
 
Meillä pikku-ukko tais olla 3 vko ku aloin antaan ja lusikkaan pumppasin vähä maitoo ja tipat maijon päälle niin menee paremmin eikä jää lusikkaan niin kii. Suoraan sillä 4 tipalla aloitin ja n. parintunnin välein ruokailun yhteydessä, jatkoin mikä ohjeessakin lukee ja on jonkuverran auttanu. Nyt sen ainaki huomaa ku on paripäivää ollu antamatta niin maha vaivaa paljon enempi ja lurisee ku ei olla annettu mutta tänään sitte taas jatkuu tippojen anto ruokailujen yhteydessä. Öisin en oo antanu ollenkaan ja en tiiä onko ollu niin merkitystäkää.. :)
 
Muuten samalla lailla ku piitulla, mutta antanut myös yöllä ja nyt kun ikää 7vko:a ollaan harvennettu anto joka toiselle syötölle
 
Kiitos, tarviipa alkaa kokeilemaan. Tänään jätin sitten kuitenkin väliin, mutta kun voi kuulemma antaa vähän varmuuden vuoksikin niin ajattelin antaa pikkuhiljaa. Jonkinmoista käninää kun on ilmassa, ja masuvaivoiksi ajattelisin. Relatippoja onkin jo annettu muutama päivä.
 
Mä annan 4tippaa 4krt/vrk ja auttaa hyvin. Ennen annoin yhden tipan ennen joka syöttöä, mutta ei ollut vastaavaa hyötyä kuin nyt. Ja ihan oon annostellut suoraan suuhun ennen syöttöä kun maidot ne siihen heti perään tulee kuitenkin.
 
Musta tuntuu että meillä Rela-tipat olis auttanut masuvaivoihin. Ei ainakaan kovin usein kitise mahaansa enään. Ehkä joskus aamuyöstä. Pierua tulee, mutta ei näytä vauvaa haittaavan ja kakkakin tulee 2krt päivässä ja sitäkään ei enään tarvi tunti tolkulla pää punaisena ahertaa :) Tai sitten aika on helpottanut... mene ja tiedä kumpi. Vauva nyt 8vko.
 
Meneekö muilla D:tä jo täydet 5 tippaa? Meillä käytössä rela+d, mutten sitäkään uskaltanut vielä nostaa täyteen määrään, 4 tippaa menossa ja ikää nyt 8,5 vko:a. Masuvaivat tosin tuntuu täälläkin helpottavan, ainakin se aamuyön 2:n tunnin ähellys on jäänyt pois. mutta tuntui maha kyllä reagoivan, kun nostin tällä viikolla tippojen määrää sillä yhdellä tipalla.
 
Takaisin
Top