Varustelukeskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Taika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toki onhan sillä suuri merkitys millaisia vaatteita yleensäkin käyttää. Itse oon suosinu aika lailla pukeutumisessa parin vuoden ajan väljiä tunikoita ja farkkulegginssejä jne. niin ei vielä ole niin paljon ongelmaa vaatteiden istuvuudessa. Ainoastaan hieman noi muiden housujen kun farkkulegginssien vyötäröt puristaa.

Takkiongelmaa en halua edes ajatella vaikka tiedän sen tulevan... Onneksi löysin vaatekaapista vanhan toppatakin joka käy ns. piha- ja koirienulkoilutustakkina mutta sellainen kaupunkikelpoinen talvitakki tulee uupumaan kyllä täälläkin.  Mutta yrtin sinnitellä tuolla untuvatakilla mahd. pitkälle mahd. tammikuun alennusmyynteihin jos jotenkin selviäis... mutta toisaalta sillon on jo toinen kolmannes niin hyvää vauhtia menossa et voipi jäädä haaveeksi.

Tii:Lindexin generous mallistossa on ainakin isoja liivejä, itsekkin kävin niitä katsastelemassa viime viikolla [:)]

ALKUPERÄINEN: Tii

/nips/
Tietääkö kukaan, onko jossain jotain second hand äitiysvaateliikettä? Entä mistä sais tosi isoja ja tukevia rintaliivejä? Mulla on ollut ongelmia rintavarustuksen koon kanssa jo ennen raskautta ja nyt pelkään sitä päivää, kun ne suurimmatkaan liivit eivät enää sovi.

Huuto piste netissä on myynnissä kaikenlaisia settejä, tosin isokokoisempia on vähemmän. Omat tukevat ja nätit rintsikat löysin Seppälän big girls osastolta, mullakin on ympärysmittaa enemmän kuin se lakisääteinen 75... [;)] Lindexillä oli kanssa kivoja isojen tyttöjen mallistossa.

Meillä on esikoisen jäljiltä niin paljon tavaraa ja vaatetta, että mitään ei tarvisi. Itselle aion imetysliivejä ostaa jossain vaiheessa ja sukkia joissa ei ole kiristävää kuminauhaa :D...saa nähdä miten hyvin tämä lupaus pitää. Vielä ei olla mietitty halutaanko tietää sukupuolta, mutta jos on erimerkkinen niin enköhän minä hurahda johonkin mekko-ostoksille jossain vaiheessa....okei...myönnetään, että kirpparikierroksilla on muutama mekko tullut kotiin kannettua jo, mutta saahan ne huutonetissä myytyä jos tuleekin ihana poitsu.

Täällä näköjään moni haikailee pitkän toppatakin perään, joten: itse ostin takaa hieman pidemmän, n. polviin asti ulottuvan toppatakin Vero Modan mamalicious mallistosta. Siinä tulee rintojen alle vyö, eikä takki näin alkuraskaudessa näytä ollenkaan raskaustakilta (H&M:n takkeihin esim. on tehty valmiiksi ns. tyhjiö mahaa varten) joten tätä voi todellakin pitää myös raskauden jälkeen. Mahavaraa kuitenkin on hyvin. Hinta taisi olla 65 euroa, mutta se ei käyttöiän pituuteen nähden kirpaissut. Suosittelen, ja on muuten lämmin.

Itse en ole myöskään viimeisimpään pariin viikkoon mahtunut enää omiin farkkuihini, joten kävin ostamassa yhdet H&M:n pilliraskausfarkut. Käytän pillifarkkuja vaikka jalkani ovatkin kuin uppotukit, who cares! [:D] Minusta housut vain tuntuivat koko ajan tippuvan jalasta, ehkä kannattaisi käyttää vyötä, kun minun jenkkakahvoilla ei ole enää vuosiin käytetty matalavyötäröisiä housuja. Taitaa tulle totuttelemista [;)]

Kiitokset ingalle takkivinkistä! Kuulostaa juuri sellaiselta mitä olen etsinytkin. Pitääkin heti tänään käydä katsastamassa livenä. :)

No nyt se sitten tuli vastaan... Ensimmäinen PAKKO SAADA - ostos...

Nettiä tulee selailtua aktiivisesti esim. vaunuvertailun vuoksi... Halusin pitkään Baby-Weltin Riva Air vaunut työntöominaisuuksiensa jne vuoksi, mutta tämän vuoden mallit on mielestäni poikkeuksellisen tylsiä. Missäköhän kuussa nuo mallistot vaihtuukaan?

Onneksi olin laihduttanut ennen tätä projektia jonkin verran, nyt nuo "liian suuriksi jääneet" vaatteet, ovat itse asiassa ihan hyvän kokoisia. Muutama kuukausi sitten hankittuja toppeja ei esim. enää kehtaa julkisesti pitää, sen verran hienosti tuo rintavarustus tuntuu pyrkivän niistä ulos (jostain syystä tuosta isukista ne on ihan ok[:D]). Painon lisääntyminen harmittaa, vaikka "hyvään" tarkoitukseen meneekin. Pahoinvoinnin vuoksi on joitakin päiviä esim. eletty pelkällä jäätelöllä ja vieläkin suosiossa ovat ruoat jotka eivät maistu, tuoksu, näytä miltään ja joissa ei juurikaan ole koostumusta - Jäätelönsyöntikin lihottaa ja ainakin toivon osan tästä turvotuksesta johtuvan tuosta oksentelusta.. Hiilareita pitkään vältellyt elää siis tällä hetkellä lähes pelkällä hiilarilla..

inga: Saako udella tarkemmin mistä VeroModasta ostit takkisi? En löytänyt Helsingin Kampin VeroModasta, enkä edes Mamaliciousin verkkosivuilta tuollaista toppatakkia. [&:]

...sen sijaan päädyin ostamaan kaksi "äitiystoppia", joista siis kumpikaan ei ole oikeasti äitiysmallistosta. Toinen on sellainen, joka vähän piilottaa kasvavaa vatsakumpua eli tulee käyttöön heti. [;)] Toinen taas on A-linjainen reilu tunika, johon mahtuu suurempikin maha. Malli sopii sitten myös synnytyksen jälkeen piilottelemaan röllykkää. [:D]

Varustepuolella on tapahtunut melkoisesti :). Meillä oli ajatuksena alkuun hankkia kaikki tarpeellinen vasta muutamaa kuukautta ennen la:ta, joskus ensi keväänä. Nyt kuitenkin kävi niin, että turvakaukaloa ja vaatteita lukuunottamatta meillä on jo lähes kaikkea :)?

Pikkusiskon kaveri oli juuri myymässä pinnistä ja sen päälle hoitotasoa, tartuttiin tilaisuuteen. Yksi ystävä toi kasan kestovaippoja, pikkusisko myy edullisesti Emmljungan duo edge tms.vaunut, syöttötuoli tulee myös pikkusiskolta ja matkarattaat.

Auto säilyy ennallaan, mutta suksiboxi nostetaan katolle ympärivuotiseen käyttöön.

Nyt on pakko hehkuttaa.. Ostin Hesan reissulla Mamalicious- malliston pillistrechfarkut, ovat tänään ekaa kertaa jalassa..Ja ai
että nää on ihanat!! Paremmat ku verkkarit, ei purista sitten mistään, ja on vielä hemmetin hyvännäköset! Suosittelen siis!

Mistä liikkeestä ostit Taika? Oliko ihan joku äitiysliike?

Mun on pakko lähteä vaateostoksille, kert alkaa jo noissa verkkareissa hilluminen kyllästyttää ja mitkään muut housut ei oikeen tunnu hyvältä enää. Kyllä ne päälle mahtuu, mutta painaa masua ikävästi.

Mamalicious malliston vaatteita myydään ainakin Vero Modassa, Hgin keskustan Stockmannilla ja Bebes-liikkeessä. Jälkimmäisellä on myös nettikauppa: bebes.fi.
Itse voin noista parhaiten suositella viimeisitä. Vero Modasta ja Stockalta tuli vesiperä ja hukkareissu mutta Bebesistä ostin itselleni ihanat Mamalicious farkut! Ei pilliä mulle (ainakaan vielä ;)) mutta tosi mukavat ja nätit perusfarkut.

Itse ostin jo uuden talvitakin. Järkeilin et kolmas kolmannes alkaa vasta maaliskuussa niin et viitsynyt ostaa varsinaista äitiystoppatakkia vaan ostin lindexilta ns. kanamunanmallisen villakangastakin (eli sellasen pallon mallisen). Takki on tosi hyvän näköinen ja menee todellakin raskauden jälkeen ja tilaa on myös kasvavalle masulle. Yritän välttää varsinaisten äitiysvaatteiden ostelua vaan ostan mieluummin sellaisia vaatteita joita voi käyttää myös raskauden jälkeenki.

Nytkun masu kasvaa, kävin ostamassa hm:ltä farkkulegginssit. siis sellaiset ihan tavalliset. Ovat todella joustavat eli maha mahtuu vielä hyvinkin sisään vaikka kasvaakin. ja yhä, sopivat myös raskauden jälkeen.

On varmaan vielä liian aikaista, mutta olen pähkäillyt turvakaukaloa täällä jo useamman päivän. Olen nyt päätymässä Akta gracon logico S:aan. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta? Nyt on muutenkin alkanut pieni pesänrakennusvietti iskeä ja mietiskelen jatkuvasti, mitä kaikkea tarvitaan / mie haluan ;)

Mimosa77: Me ostettiin käytettynä 2009 vuosimallin akta gracon logico s. Ihan näppärältä tuntu kun sitä testailtiin, todellinen testi tietysti tulee vasta kun vauva syntyy. Mä halusin semmosen missä on se jalusta ja plussaa toi vielä se kun meillä on entuudesta gracon matkarattaat ja se sopii siihen travelsysteminä.

Kävin äsken vähän alennusmyynneillä kattomas vauvan vaatteita, ihan typerää kun 50cm vaatteita ei oltu alennettu ollenkaan!

Tuo travel system se minutkin sai tuosta kiinnostumaan. Siskolta saan nuo matkarattaat ja käy ilmeisesti myös Emmaljungiin adapterin kanssa. Täytyypä katsoa, löytyisikö käytettynä. Joko teillä on muuten hankinnta tehtynä?

Mie ajattelin Ikeasta käydä nuo petivaatteet hakemassa. Rakenneultra on meillä 25.1. ja sitten jos sukupuolen saa tietää, niin tulee varmaan nuita vaatteitakin laitettua ;)

Meillä onkin Mimosa77 näköjään samana päivänä rakenneultra :)

Meillä alkaa olemaan kaikki tarvittava kasassa. Mun siskolla on 9kk poika, joten heiltä saadaan keväämmällä lähes kaikki tarpeellinen. Pinnis, turvakaukalo, sitteri, leikkimatto yms.

Miehen sisko taas osti kolmisen vuotta sitten yhdistelmät heidän vauvalleen, mutta heidän innostuttua kantoliinailusta jäivät rattaat mieheni porukoille käyttämättöminä. Rattaat on todella hyvät ja niistä löytyisi kaikki tarvittava. Saisimme rattaat ILMAISEKSI, mutta.. Mä VIHAAN niitten väriä :(( Ne on sellaset beiget punasilla tehosteilla. Siis todella siistit ja hyvännäköset, mutta kun mä en voi sietää punasta väriä. Tuntuis kuitenkin todella hölmöltä olla ottamatta rattaita vaan niiden värin takia, kun ne muuten on just sellaset, mitä ollaan kateltukkin. Typerä punanen väri vaan häiritsee mua. Ehkä mä sujautan siihen päälle jonkun sadesuojan, niin se väri ei enää häiritse ;DD

Joo, tai maalaat texmarkerilla mustaksi emoticon . Ymmärrän ihan hyvin, jos ei tykkää jostain väristä, niin ei sitä kyllä lapselleen väkisin haluais laittaa. Me saadaan onneksi mustaharmaan vaunut siskolta, väri miellyttää myös minua. Onpas jännää, että vallan samana päivänä mennään ultraan :). En malttaisi enää millään odottaa. Meinaatko kysyä sukupuolen?

Mimosa77:Onpa hyvä tietää että käy myös emaljungan kanssa, jos vaikka innostuis vielä semmosen hankkimaan.
Meillä jäi esikoisen aikaan kaikki isommat hankinnat itselle, mutta vaatetta ja kaikenlaista pientä pitää tietenkin hankkia.
Ja Bamboo ymmärrän hyvin sua, mä just vähä aikaa sitte mietin että mitäs sitte jos vauva on tyttö ja meillä on siniset vaunut!!!

Mie hullu tein nyt turvakaukalohankinnan. Toivottavasti vain ei ole liian aikaista emoticon . Tilasin Hobbyhallista Britaxin baby safe plus shr:n ja telakan. Siellä on nyt kanta-asiakastarjouksena nuo ja sai paljon halvemmalla kuin normaalisti. Päädyin Britaxiin sen vuoksi, että siinä telakka on isofix-kiinnityksellä ja käy sitten seuraavaankin istuimeen. Gracon telakka olisi tullut kiinni vain turvavöillä. Nyt jännään, milloin posti tuo paketin ja pääsen testailemaan ja hypistelemään. Ainakin tämä Britax käy emmaljungiin adapterilla, mutta tuosta Gracosta en nyt ole aivan varma.
Meillä tämä kaukaloiden vertailu on jäänyt minun puuhaksi, kun tutkin aina muutenkin tarkkaan kaiken. Mies tyytyy sitten minun tekemiin päätöksiin, mikä on aika mukavaa, kun saa itse päättää :)

Takaisin