Vartalon rasvaaminen ja raskausarvet

Juu en minäkään pahakseni niitä arpia laita jos niitä sattuu tulemaan, mutta muutenki meinaa kuivua iho niin ajattelin että jos sattuupi että sillä ihon rasvauksella/öljyämisellä vois olla hyödyllinen vaikutus myös niihin arpiin niin ei sekään haittaa :)
 
Ite rasvaan normaalistikin päivitäin ja ajattelin alkaa öljyämäänkin kun viikkoja tulee. Ei ne arvet masilmaa kaada, mutta jos voin jotsin tehdä vähentääkseni niitä niin yritän :)
 
Mulla on kans teiniajoilta arpia oikein urakalla... oon varautunut että varmasti tulee raskaudessa maha täyteen... jää nähtäväksi kuin käy eikä sille sitten oikein mitään voi...
 
Mä nyt kuitenkin päätin ruveta öljyämään nahkaani silloin kun muistan :D Meillä on ceridal-öljyä jo valmiiksi niin voihan sitä kokeilla.
 
Rasvaan kun muistan. Viime raskaudessa menin samalla periaatteella, ja melkein loppuun saakka päästiin ilman ainuttakaan arpea. Sitten joskus rv36 tuli räjähdys ja nyt arpia on kauttaaltaan alavatsalla... :D varmasti ihotyyppi vaikuttaa paljon. Olisihan se kiva jos ei arpia tulis mutta eipä nuo mitenkään häiritse, eivät minusta ole rumia :)
 
Mulla tuli myös esikoisesta ihan valtavasti arpia, osa todella pahannäköisiä kuin tiikerin raapimia! Onneksi ovat hieman haalenneet vuosien myötä. Ahkerasti rasvailin.
 
Mulla teiniajoilta arpia reisissä, selässä ja rinnoissa. Olin varma, että raskaudesta jäisi hirveät arvet, mutta esikoisesta ei tullut yhtään. Rasvasin perusrasvoilla, bio oililla ja ceridalilla muistaakseni. Auttoi mielestäni venymisen aiheuttamaan kutinaan. Meidän neiti syntyi kyllä kolme viikkoa etuajassa, eli lopussa olisi voinut tulla arpia, koska ihotyyppi on tällainen. Sektiostakin jäi kunnon kastematoarpi.

Kaverilla ei esikoisesta tullut yhtään ja kakkosesta tiikeriarvet. Ei kai sitä koskaan tiedä.
 
Muistan kyllä lukeneeni joskus jonkun kätilön huomioita siitä, miten nuorille tulee helpommin raskausarpia... itse joskus mietin, voivatko vahvat vatsalihakset jotenkin pitää palloa sen verran kasassa, ettei ratkeaisi iho niin pahasti. Tuskin vaikuttaa, kun aukeavat kuitenkin. Varmaan ihan sattuman kauppaa. Tiedän monta, joilla arpia on tullut tyyliin vasta synnytyksessä.
 
Hei.
olisiko porukalla päivitettyjä suosituksia rasvoista / öljyistä.
itsellä on käytössä Palmersin kaakao rasva ja sitten weledan strech mark oil.

Muita hyväksi todettuja?
 
Itse käytin Biothermin Biovergeturesia edelliset raskaudet ja säilyin arvilta vaikka painoa tuli sen 21-22kg/raskaus. Rasvailin vielä n.3kk synnytyksen jälkeen, koska kilot lähtivätkin yhtä nopeasti kuin tulivat ja moni varoitteli että oli säästynyt raskausajan arvilta, mutta unohti rasvailut synnytyksen jälkeen..
Ainoa miinus tuossa oli hinta ja saatavuus. On niin suosittu, että maahantuojaltakin oli useasti loppu.
Tässä raskaudessa oon toistaiseksi mennyt bio-oililla, sitä kun oli valmiina (käytän kasvoihin) ja ajattelin boostata jälleen biothermilla, jos näyttää muodostuvan.
 
Takaisin
Top