Vartalon rasvaaminen ja raskausarvet

Liinukainen

Puuhakas puhuja
Hei!
ensimmäinen raskaus kyseessä ja on tässä mielenpäällä ollut että millä viikoilla ootte alkanut rasvailemaan/öljyämään kroppaa, mahdollisesti estääksesi raskausarpia? Eniten mietityttää tuo massu. Että onko vielä hieman aikaista alkaa näin 7+6 viikolla rasvaileen? :D ja mikä olis hyvä, jotku on kehunut sitä jotain Bio-oilia?
 
Tästä olikin jossain ketjussa jo puhetta. :happy: Kaikista eniten noihin arpiin vaikuttaa oma kudostyyppi, mut varmasti yleisestä ihonhoidosta ja rasvauksesta on hyötyä, mutta se ei liene se tekijä, tuleeko arpia vai ei.

Mä oon itse varautunut, että niitä mulle tulee, koska reisissä ja lantiolla niitä jo on teini-iän kasvupyrähdyksen jäljiltä. Ei oteta ressiä niistä, ainakin toivon, ettei kukaan kokisi maailmansa romahtavan yksien arpien takia. Vauvan saaminen on niin ihmeellistä, ettei siinä pitäis tommoset asiat musertaa. Tai ainakin omaa arvomaailmaa/tärkeysjärjestystä ois hyvä tarkastaa, jos se on kauhea huoli. Tää on vaan mun mielipide. :joyful: Mut suosittelen ihon hyvää hoitoa ja perusrasvausta. Kuka meistä se oli, jolla meni "rahat hukkaan" ton bio-oilin kanssa? :shy:
 
Mulla ainakin meni hukkaan, melkein täys puteli on tuolla kaapissa. Mä inhoon rasvaamista, joten ei tullu juuri käytettyä.
 
Meitsi rasvas bio oililla itseni ja kukkaron kipeiksi ja näkisittepä mitkä arvet on tisseissä, reisissä, lantiolla... Olisin voinu käyttää rahani fiksummin jos olisin tiennyt.

Tällä kertaa en aio rasvailla sen enempää kuin normaalistikaa eli jos iho on silmin kuiva jaa jos kutiaa, ja iha perus rasvoilla.
 
Mulla on arpeutuvaa ihosorttia. Leikkausarvet on isoja ja kerran yks luomia poistanut lääkäri kommentoi siitä jotain. Mulla on reidet, pakarat ja lantio ihan raidalliset jostain teiniajoilta. Vaalenneet hyvin kyllä eikä näy kauas.

Mut viime raskaudesta ei tullu kun kaks ja nekin melko pientä ja vanhan leikkaushaavan vierelle (veikkaan et todennäköisesti vanha arpi kiristi ihoa jotenkin). En juurikaan muistanu ees rasvailla. Että vaikea sanoa mikä vaikuttaa
 
Meitsi rasvas bio oililla itseni ja kukkaron kipeiksi ja näkisittepä mitkä arvet on tisseissä, reisissä, lantiolla... Olisin voinu käyttää rahani fiksummin jos olisin tiennyt.

Tällä kertaa en aio rasvailla sen enempää kuin normaalistikaa eli jos iho on silmin kuiva jaa jos kutiaa, ja iha perus rasvoilla.

Mulla taas on kyseisestä öljystä vain hyvää sanottavaa ihmetyksekseni!. Neljännessä raskaudessa venyin pahiten muiden vanhojen arpien vierestä ihan punaiseksi saakka navan yläpuolelle. 2kk ahkerasti aamuin illoin rasvaillen arvet ovat hyvin selvästi laimentuneet ja vaalenneet. Kuvat sen todistavat. Aion jatkaa vielä synnytyksen jälkeen öljyymistä jotta 'luvattu" arpien tasoittuminen olisi mahdollista.
Katsotaan!!
 
Joo, onneksi ne arvet haalenee. Tosin eipä nuo arvet ole loppujen lopuksi edes häirinneet. Muistuttavat ihanasta asiasta :)
 
Mullakin iho on arpeutuvaa sorttia. Umpparin leikkaamisesta jäi aivan jäätävä arpi. Toki siihen ehkä vaikutti myös se, että 10 cm haava oli vaan 3 tikillä kiinni.. Teiniajan arvet onneksi vaalentuneet oikeastaan lähes huomaamattomiksi. Mä rasvailen muutenkin ihoa, joten ihan perusrasvalla ajattelin mennä.
 
Kyfi: meitsi rasvas sillä kolmesti päivään rv17:sta synnytykseen ja sen jälkeenkin, mutta ei vaa mun ihoon toiminut. Uskon itsekin toho ihotyyppi juttuun näin jälkeen päin.

Ja jos rasvauksella jotai saa aikaan niin uskon, että hyvä perusvoide ajaa saman
 
Se rasvaaminen varmasti auttaa siinä palautumisessa, kun kuiva iho on niin hankala muutenkin paranemaan. :shifty: Onneks ne tosiaan vaalenee. Itellä vaan toi lapsettomuustausta muuttanu ajattelua ehkä sen verran, et vaikeina hetkinä oon ollu jopa kateellinen raskausarpisille mahoille ym. ku itestä tuntui, et antais mitä vaan, että sais sen ison mahan kaikkine mukavuuksineen. Tässä nyt onneks viimein niitä saa odotella, toivottavasti kaikki menee hyvin! :Heartred
 
Serit: Mulakin umppa leikattu aikanaan ja myös se 3 ainokaista ommelta! Nykyään se vissiin tehdään tähystyksenä, ni ei jää ku napaan ja kaks muuta reikää alamassuun! :woot:
 
Joo, itsekin aika ylpeydellä noita arpia kannan. :) Kesälläkin en kyl peittele itseäni arpien kohdilta. :) No miuku jos nyt saisit myös muutamia kunnia merkkejä:wink
 
Mulla venyi ja paukkui nahka viime raskaudessa ja arpia tuli ihan kiitettävästi (en rasvannut). Ovat kyllä vaalentuneet, mut kyllähän nuo erottaa. Kaiken kruunaa vielä sektioarpi eli toisin sanoen ei ole enää paluuta edelliseen :D Eipä nuo nyt onneksi niin haittaa.
 
Sektioarpi on mulla jäänyt yllättävän pieneksi
 
Hei, mä huutelen tuolta tammikuisista!:)
Itse en alkuraskaudesta käyttänyt mitään rasvoja ihoon, kun inhoan rasvaamista tosissani. Sit kun tuli ekat arvet tissien alle joskus pari kk sitten, niin aloitin öljyämään ihan normi vauvaöljyllä kroppaa sieltä mistä venyy. Ei kun mielestä auttanut kauheasti kiristyksen tunteeseen, mutta sitten hain semmoisen halpis vehnänalkioöljyn ja jotenkin iho tuntuu kimmoisammalta.
Ei ole tullut yhtään arpea noiden tissien alle tulleiden lisäksi vaikka parissa kk on tullut 7kg. En kyllä sitten tiedä onko kyse öljyämisestä vai eikö niitä vaan tule enempää.
Mutta itse suosittelen tän kokemuksen pohjalta öljyämistä, eikä todellakaan tarvii mitään ihmeaineita, varmaan suurin osa öljyistä käy :)
 
Mulle saa tulla ihan niin pal arpia ku sielu sietää, oon muutenkin niin arpinen teini ajan lihomisesta et ei ole tosikaan, eli ei tunnu missään :D oon myös tosi laiska rasvaamaan.
 
Mullakin hirveesti arpia teiniajoilta pakaroissa ja reisissa mutta raskaudesta tuli vaan pari lonkkaluiden kohille sivuille eikä ne näy mihinkään kun ovat 2v aikana vaalentunu,e nkä siis rasvaillu :) sinänsä mua kauhistuttaa jos mulle tulee arpia nyt tästäraskaudesta.. en vaaan siis tiedä miten reagoisin siihen..
 
Mä olen myös arpeutuvaa sorttia ja kauhulla odotin miltä maha näyttää ekan raskauden jälkeen, vaikka eihän sillä oikeasti ole mitään väliä. Hommasin Bio-oilia, mutta se rupes ällöttään jossain välissä. Yhtäkkiä en kestänyt sen hajua ja kun se ei imeytynyt kunnolla, niin mulla meni muutama paita pilalle öljytahrojen takia :sad001
Sit hommasin body shopin kaakaovartalovoita. Paljon mukavampi levittää, imeytyy ja muutenkin. Mahaan ei montaa arpea tullut, liekö sattumaa, mutta suosittelen vaihtoehtona chekkaamaan sen body shopin rasvan :)
 
Mul on kimpoava iho joka aiheuttaa sen et arpia tulee tosi herkästi. Ekassa raskaudessa rasvailin mahaa paljon. Arpia tuli siltikin tosi Paljon.
 
Takaisin
Top