Varhaisultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jolinda
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jolinda

Kommentoinnin ninja
Lokakuiset 2021
Kesäkuiset 2026
Heinäkuiset 2026
Tänne voidaan vaikka listata kaikkien tulevat varhaisultrat aina kopiomalla edellinen lista ja lisäämällä sinne oma aika 😊 ja tietysti keskustelu vu:sta tervetullutta!

Mä vaikka aloitan, kun ultra varattuna:

6.11.2025 / Jolinda / 6+3

Mä en ole vielä varannut. Katselin jo aikoja isänpäivää edeltävälle perjantaille mutta en varannut kun on kuitenkin tunnin matkan päässä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: varmaan olisi varmempaa ottaa vaikka seuraavalle viikolle, tuolloin viikko 6+0

14.11.2025 / Seelma / 7+0

Ultra varattu! 🙂

Pitäisi soittaa neuvolaan ja kysellä kunnallisen varhaisultran mahdollisuutta raskauden keston määrittelyyn kun tämä saanut alkunsa suoraan keskenmenon jälkeen. Olin ajatellut etten varaa mitään ennen kun pääsen suunnilleen viikolle 6 oman arvion mukaan, mutta koska sain tämän vinkin mahdollisuutta päästä julkiselle varhaisultraan niin kai sitä pitäisi uskaltaa sitten soitella neuvolaan jo kohta. Epäilen että nyt siis 4+jotain meneillään.

18.11.2025 / Jupiter34 / 7+6

Olisin kyl toivonut tätä ultraa edelliselle viikolle jo mut tämä oli se mikä klinikalta saatiin niin ei auta kuin malttaa 😅

Olisin kyl toivonut tätä ultraa edelliselle viikolle jo mut tämä oli se mikä klinikalta saatiin niin ei auta kuin malttaa 😅
Mulla kans klinikka viime raskaudessa löysi ajan vasta 8+6 (oman työmatkan takia viikkoan ennen olevat ajat, jotka olisi sopineet oli täynnä).. oli pakko käydä ennen sitä yksityisellä katsomassa tilanne 😅

Mulla kans klinikka viime raskaudessa löysi ajan vasta 8+6 (oman työmatkan takia viikkoan ennen olevat ajat, jotka olisi sopineet oli täynnä).. oli pakko käydä ennen sitä yksityisellä katsomassa tilanne 😅
Mä yritän syvästi olla menemättä etukäteen, varsinkin kun mulla nyt on kyse vain noin viikosta! Jos olis tullu vasta just tuolle 8+6 nii en kyl tiiä olisko mielenlujuutta ollut riittävästi, mutta nyt yritän ottaa tämän sellaisena henkisenä harjoituksena 😄

Soitin eilen neuvolaan nuoremman lapsen asioissa. Niin sovittiin että ultrataan ennen itsenäisyyspäivää. Haluaisin että viikkoja olisi n.8. Koska edelliset Menneet kesken 6-7vk

17.11.2025/ Maatuja / 7+1
19.11.2025 / Herne26 / 7+5?
29.11.2025 / Cataleya/ 8+3

Viimein uskalsin ottaa kontaktin neuvolaan ja kyllähän ne ensimmäisenä tarjosivat varhaisultraan aikaa raskauden keston määrittelyyn🫣 pelottaa jos ei pääsekään sinne asti ja turha kontakti🙈

17.11.2025/ Maatuja / 7+1
19.11.2025 / Herne26 / 7+5?
21.11.2025 / Saaruski / 7+2
29.11.2025 / Cataleya/ 8+3

Mitä kautta olette varanneet varhaisultran? Toki paikkakunnallisia eroja varmaan on, että kaikkea ei kaikkialla, mutta itse meinasin varata mutta en tiedä onko esim kaunis odotus hyvä vai olisiko parempi esim aavasta varata? 🤔 Asun siis Nurmijärvellä, ja täällä missään ei ole mahdollista varata kuin lähimmät paikat ehkä Vantaa ja Helsinki, mieluummin kyllä menisin Vantaalle.

Mitä kautta olette varanneet varhaisultran? Toki paikkakunnallisia eroja varmaan on, että kaikkea ei kaikkialla, mutta itse meinasin varata mutta en tiedä onko esim kaunis odotus hyvä vai olisiko parempi esim aavasta varata? 🤔 Asun siis Nurmijärvellä, ja täällä missään ei ole mahdollista varata kuin lähimmät paikat ehkä Vantaa ja Helsinki, mieluummin kyllä menisin Vantaalle.
En ole sieltä päin, mutta varaisin kaunisodotus tai perhearte, jos haluaa mennä hinta edellä. 🙂 Aavassa tekee lääkärit ja huomattavasti kalliimpia.

Mä varasin KAKS:ilta :)

Itse meen Lietoon varhaisultraan mutta täällä saa myös neuvolan kautta ultran kun viikkoja on vähintään 8.

Huomasin että aavaan saisi 50 euron alennuksen varhaisultraan ainakin? Paljonhan se normaalisti maksaa? Yritin tutkia asiaa niin oli kai noin 130, mutta jotenkin kuulostaa liian halvalta ollakseen totta siis. 🙊

Sinne pääsisin helpolla kun kampissa olisi yksi ja yhdellä bussilla pääsis suoraan sinne. Jos nyt menen siis.

Oletko kysynyt julkiselta puolelta varhaisultran mahdollisuutta sun km-taustan huomioiden?

Oletko kysynyt julkiselta puolelta varhaisultran mahdollisuutta sun km-taustan huomioiden?
Ei tullut mieleen.. 🤔 En lähinnä ehkä ajatellut että suostuvat koska lähete lähetettiin suoraan takaisin erikoissairaanhoidosta aiemmin tässä kuussa. Tosin se oli erikoissairaanhoito se ja julkiseltä sentään tekivät sen lähetteen. Pitäisiköhän soittaa uudestaan? En silloin tullut kysyneeksi kun neuvolaan ajan varasin. 🙈

Takaisin