Varhaisultra

Meillä oli tänään varhaisultra ja siellä oli kaikki hyvin onneksi! Tuohon ylempään keskusteluun lisäten niin me haluttiin käydä varhaisultrassa koska mun ensimmäinen raskaus meni kesken keväällä. Sen takia tää raskaus ei oo ollu mitenkään huoleton, vaan siihen on liittyny pelkoa ja huolta, jota varhaisultra kyllä osiltaan hieman lievensi, joskaan ei täysin poistanut. Jos eka raskaus ois jatkunu normaalisti niin en usko että oltais sillon koettu tarvetta mennä varhaisultraan.

Olisi kyllä ihana käydä, mutta en julkisella saa ja yksityisellä suolaiset hinnat (kun vielä muutenkin pitää säästää). Ei taida auttaa kuin odottaa. Vähän hölmöltä tuntuu, että tässäkin säästetään. Pitkät viikot kyllä odottaa, mutta yritän olla positiivinen ja iloita raskaudesta vielä kun voi. Jos keskenmeno tulee, on varmasti vielä vaikeampaa luottaa, että kaikki menee hyvin seuraavassa.

Puoliso rupes puhumaan että vois mennä varhaisultraan.. Ennen ei olla koskaan käyty, mut tuo edellinen kun meni kesken niin aika epävarman fiilikset.. Perhe-artella näytti olevan 88e, ei taida halvemmalla päästä missään? Jos ens viikol kattois uudestaan ja varailis.. Neuvolan ultra vasta elokuun loppu puolella 😬

Täällä kans hoitoalkuinen tulossa, niin varhaisultra on ensi viikolla, päivänä 7+2. Jännittää kyllä kovasti, kun on ollut hidasta HCG:n nousua ja paljon vuotoja tässä alkuraskaudessa, että voisiko kaikki olla tosiaan hyvin :Face Without Mouth:

Täällä myös saatiin km-taustojen vuoksi julkiselle varhaisultra 5.8 jolloin viikkoja 7+3. Hirmu pitkältä ajalta tuntuu odotella tämä kaksi viikkoa tässä, mutta eiköhän ne sujahda.🥹

En oon vielä edes soittanut neuvolaan, mutta meillä on siellä ollut varhaisultra, yleensä ~viikolla 10.
Silti vielä mietin, josko menisin ennen sitä perhe-artelle ultraan. Menisi muutenkin vasta ensi kuun lopulle ne varhaisimmat ultrat, niin eipä mulla vielä ole kiire päättää suuntaan tai toiseen.

Aion mennä yksityiselle kätilö ultraan ehkä rv 8+0 alkaen, jos vaan maltan sinne asti odottaa. Aiemmissa raskauksissa oon käynyt jo aiemmin, mutta kokenut raskaaksi sen varhais uä ja nt-uä:n välisen pitkän välin.

Mä oon kans saanut julkiselta (siis ihan neuvolalääkärin) tekemän varhaisultran. Kuulemma tekevät täällä sen kaikille. Asutaan pienellä paikkakunnalla niin terkka sanoi että lääkärit haluavat pitää yllä ultraustaitoja ☺️

Mä pähkäilen et riittääkö se neuvolan ultra vai pitäiskö mennä lapsettomuusklinikalle ultraan. Meillä oli siis tarkoitus lähteä kolmatta kertaa tarkempiin lapsettomuushoitoihin noiden keskenmenojen takia mutta joka kerta kun ollaan menossa niin tuun raskaaksi 🤭 oon siis kaks kertaa käynyt yksityisellä klinikalla ja molemmilla kerroilla tuli plussa sen jälkeen. Nyt en ees ehtinyt sinne kun ajattelin et soittelen sinne kun niiden kesätauko on ohi eli elokuussa 😅

Takaisin