Varhaisultra

Meillä oli tänään varhaisultra ja siellä oli kaikki hyvin onneksi! Tuohon ylempään keskusteluun lisäten niin me haluttiin käydä varhaisultrassa koska mun ensimmäinen raskaus meni kesken keväällä. Sen takia tää raskaus ei oo ollu mitenkään huoleton, vaan siihen on liittyny pelkoa ja huolta, jota varhaisultra kyllä osiltaan hieman lievensi, joskaan ei täysin poistanut. Jos eka raskaus ois jatkunu normaalisti niin en usko että oltais sillon koettu tarvetta mennä varhaisultraan.

Olisi kyllä ihana käydä, mutta en julkisella saa ja yksityisellä suolaiset hinnat (kun vielä muutenkin pitää säästää). Ei taida auttaa kuin odottaa. Vähän hölmöltä tuntuu, että tässäkin säästetään. Pitkät viikot kyllä odottaa, mutta yritän olla positiivinen ja iloita raskaudesta vielä kun voi. Jos keskenmeno tulee, on varmasti vielä vaikeampaa luottaa, että kaikki menee hyvin seuraavassa.

Puoliso rupes puhumaan että vois mennä varhaisultraan.. Ennen ei olla koskaan käyty, mut tuo edellinen kun meni kesken niin aika epävarman fiilikset.. Perhe-artella näytti olevan 88e, ei taida halvemmalla päästä missään? Jos ens viikol kattois uudestaan ja varailis.. Neuvolan ultra vasta elokuun loppu puolella 😬

Täällä kans hoitoalkuinen tulossa, niin varhaisultra on ensi viikolla, päivänä 7+2. Jännittää kyllä kovasti, kun on ollut hidasta HCG:n nousua ja paljon vuotoja tässä alkuraskaudessa, että voisiko kaikki olla tosiaan hyvin :Face Without Mouth:

Täällä myös saatiin km-taustojen vuoksi julkiselle varhaisultra 5.8 jolloin viikkoja 7+3. Hirmu pitkältä ajalta tuntuu odotella tämä kaksi viikkoa tässä, mutta eiköhän ne sujahda.🥹

En oon vielä edes soittanut neuvolaan, mutta meillä on siellä ollut varhaisultra, yleensä ~viikolla 10.
Silti vielä mietin, josko menisin ennen sitä perhe-artelle ultraan. Menisi muutenkin vasta ensi kuun lopulle ne varhaisimmat ultrat, niin eipä mulla vielä ole kiire päättää suuntaan tai toiseen.

Aion mennä yksityiselle kätilö ultraan ehkä rv 8+0 alkaen, jos vaan maltan sinne asti odottaa. Aiemmissa raskauksissa oon käynyt jo aiemmin, mutta kokenut raskaaksi sen varhais uä ja nt-uä:n välisen pitkän välin.

Mä oon kans saanut julkiselta (siis ihan neuvolalääkärin) tekemän varhaisultran. Kuulemma tekevät täällä sen kaikille. Asutaan pienellä paikkakunnalla niin terkka sanoi että lääkärit haluavat pitää yllä ultraustaitoja ☺️

Mä pähkäilen et riittääkö se neuvolan ultra vai pitäiskö mennä lapsettomuusklinikalle ultraan. Meillä oli siis tarkoitus lähteä kolmatta kertaa tarkempiin lapsettomuushoitoihin noiden keskenmenojen takia mutta joka kerta kun ollaan menossa niin tuun raskaaksi 🤭 oon siis kaks kertaa käynyt yksityisellä klinikalla ja molemmilla kerroilla tuli plussa sen jälkeen. Nyt en ees ehtinyt sinne kun ajattelin et soittelen sinne kun niiden kesätauko on ohi eli elokuussa 😅

Mä tuonne yleiseen keskusteluun jo laitoinkin pidemmän kertomuksen tän päivän varhaisultrasta, mutta sen vaan kyllä totean, että siinä on todellakin eroja kuka sen sulle tekee 😳

Mutta etsimisen jälkeen pienen syke löytyi, vastaten viikkoja 6+0, joten toivotaan parasta 🥰

Kirjottelen tänne julkiselle puolellekkin, jos joku saa tästä mun tarinasta lohtua tai toivoa 😊

Me käytiin tänään varhaisultrassa, koska mulla oli eilen kovia vatsakipuja ja runsasta verenvuotoa. Olin ihan varma että mennään toteamaan keskenmeno, mutta siellä se pieni porskuttikin vahvalla sykkeellä 🥰 Kohtu oli siisti, eikä kätilö löytänyt mitään syytä verenvuodolle. Mahdollisesti puhjennut munasarjakysta, mene ja tiedä. Vuoto oli siis ihan kuukautisia vastaavaa n. 24h, nyt on alkanut laantumaan ruskeaksi "vanhaksi" vuodoksi 😊 Kätilö ei nähnyt mitään, mistä pitäisi olla huolissaan raskauden jatkumisen kannalta.

Kiitos kun jaoit, "kiva" kuulla @Amorado ! Täällä kans yksi joka on vuotanut käytännössä koko raskauden, ja pari kertaa on ollut ihan menkkamaistakin vuotoa, ihan alussa jopa useamman päivän niin että luulin menkoiksi. Mulla tosin viikko sitten ultrassa alkio oli viikkoa liian pieni, joten heikoilla jäillä mennään, mutta vuodot eivät ole suoraan olleet mullakaan keskenmenovuotoja, vaikka runsaita ovat olleetkin. Lohdullista kuulla, että hurjilta vaikuttavien vuotojen jälkeenkin kaikki voi olla ihan hyvin.

Mulla on seuraava ultra ensi viikon alussa, sitä odotan kauhunsekaisena, että onko kasvu kokonaan päättynyt vai kuinka :Broken Heart:

Kiitos kun jaoit, "kiva" kuulla @Amorado ! Täällä kans yksi joka on vuotanut käytännössä koko raskauden, ja pari kertaa on ollut ihan menkkamaistakin vuotoa, ihan alussa jopa useamman päivän niin että luulin menkoiksi. Mulla tosin viikko sitten ultrassa alkio oli viikkoa liian pieni, joten heikoilla jäillä mennään, mutta vuodot eivät ole suoraan olleet mullakaan keskenmenovuotoja, vaikka runsaita ovat olleetkin. Lohdullista kuulla, että hurjilta vaikuttavien vuotojen jälkeenkin kaikki voi olla ihan hyvin.

Mulla on seuraava ultra ensi viikon alussa, sitä odotan kauhunsekaisena, että onko kasvu kokonaan päättynyt vai kuinka :Broken Heart:
Tsemppiä kovasti ❤️

Ihanaa @Tiuhtiviuhti että teillä tuli ultrassa hyviä uutisia :smiling face with heart-eyes:

Täällä taas ei.. Sykettä ei löytynyt ja kasvu pysähtynyt 7+3 (nyt pitäisi olla 9+0). Tyhjennyksen esilääkkeen sain heti, ja cytotecit otan sitten myöhemmin viikolla. Tosi surullista tietysti että meni näin, mutta eipä tämä yllätys ollut :Broken Heart:

Mä toivon niin paljon tsemppiä teille muille maaliskuisille, ja että teillä muilla jatkuisi raskaudet normaalisti loppuun saakka, ja saisitte keväällä pienokaiset :Dizzy Symbol:

Voi ei, oon niin pahoillani @*Ninni* :Broken Heart: Tuo on hirveä tilanne vaikka kuinka olisi varautunut ja kaikki, myös ristiriitaiset, tunteet on siinä ok. Tosi paljon tsemppiä sulle tyhjennykseen, oon tosiaan kahdesti ollut hyvinkin samankaltaisessa tilanteesta, jos yhtään tuntuu että haluaa tai on jotain kysyttävää niin saa laittaa yv! Tuolla menetyksen kokeneet -osiosta löytyy myös tukea ja esim tarinoita tyhjennyksestä jos haluaa sellaisia lukea (mutta niitä on tosi laidasta laitaan, ihan vain varoituksena). Lämmin halaus sinne:red-heart:

Kiitos @Trieste ! :Heavy Black Heart: Joo mä vähän vilkuilin että siellä olisi ketjuja, mutta ajattelin että tosiaan voi olla hurjiakin kokemuksia monella, että pitäisikö koittaa ottaa nyt hetki etäisyyttä palstasta :Grimacing Face: Katsotaan!

Ihanaa @Tiuhtiviuhti että teillä tuli ultrassa hyviä uutisia :smiling face with heart-eyes:

Täällä taas ei.. Sykettä ei löytynyt ja kasvu pysähtynyt 7+3 (nyt pitäisi olla 9+0). Tyhjennyksen esilääkkeen sain heti, ja cytotecit otan sitten myöhemmin viikolla. Tosi surullista tietysti että meni näin, mutta eipä tämä yllätys ollut :Broken Heart:

Mä toivon niin paljon tsemppiä teille muille maaliskuisille, ja että teillä muilla jatkuisi raskaudet normaalisti loppuun saakka, ja saisitte keväällä pienokaiset :Dizzy Symbol:
Tosi ikävä kuulla, lämmin halaus sinne! 💔

Pahoittelut ja paljon jaksamista 🤍 🤍🤍

Takaisin