Mun varhaisultrassa ultrattiin vatsan päältä ja syke näkyi, viikot oli 6+5Osalla kun alkaa olla hurjasti enemmän viikkoja, niin onko ketään ultrailtu vielä vatsan päältä ja nähty siitä sykettä? Mietin että millähän viikoilla näkyy vatsalta![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mun varhaisultrassa ultrattiin vatsan päältä ja syke näkyi, viikot oli 6+5Osalla kun alkaa olla hurjasti enemmän viikkoja, niin onko ketään ultrailtu vielä vatsan päältä ja nähty siitä sykettä? Mietin että millähän viikoilla näkyy vatsalta![]()
No tämäpä juuri eilenkin kävi mielessä kun ei ultrattu neuvolassa. Toki ei oireeton ole ollut raskaus mutta silti kyllä välillä tulee epäilys että onhan siellä mahassa joku. Ja ihanana se olisi että joka kerta näkisi pienen...Me asutaan ulkomailla ja täällä positiivisen testin tekemisen jälkeen tulee varmistaa raskaus lääkärissä ultrassa. Ekan kerran käytiin pari viikkoa sitten, olisko silloin ollut viikkoja 6+5 tai vastaavaa. Lääkäri tarkisti, että kohdussa on elämää oikeassa paikassa ja sykekin löytyi heti. Ohjeistettiin tulemaan parin viikon päästä taas toiselle tarkastukselke ja käytiinkin siellä eilen. Eilisessä ultrassa sitten varmistui tarkat viikot ja la. Alun perin menkkojen mukaan la olisi ollut 5.6., mutta alkion koko vastasikon paria päivää suurempaa ja la aikaistui parilla päivällä.
Parin viikon päästä on taas terveystarkastus ja joka kerralla tsekataan pikkuisen vointi ultralla. Esikoisen raskauden ja syntymän aikaan asuimme Suomessa, jolloin jätin varhaisultran väliin ja kävin ekaa kertaa vasta nt-ultrassa. Tuntui toisaalta vähän hassulta ekalla neuvolakäynnillä kun ei yhtään ollut varma oliko siellä masussa ketään vai ei.
Ihana kuulla! Ja onpa ihana, että myös 5+6 mitoilla näkyi sykeNiin kiitollinen ja onnellinenUltrassa näkyi pieni nökerö ja jumputus, kätilö sanoi, että laitteet taitaa olla sen verran huonot, että ei kuulunut sykkeet mutta näkyi kyllä. Mitat antoi viikoiksi 5+6, mutta laskettu aika tarkentuu 6 viikon päästä nt-ultassa
![]()
Voi eiOlen hämilläni... ultrassa käyty ja lääkäri kertoi ettei kohdussa ole sikiötä eikä mitään raskauteen liittyvää. Sairastan pcos:ta, mutta sekään ei selitä kaikkea. Lääkäri teki lähetteen eteenpäin jossa ultrataa uudelleen viikon päästä sekä otetaan verikokeita. Onko jollain ollut kohdun ulkoinen ja miten sen kanssa toimitaan? Olen hämilläni että tein 3 vahvaa positiivista testiä (clearblue digitaalinen oli yksi niistä), mutta mistä se raskaushormooni sitten tulee?Pelottaa ihan sikana että toivottavasti ei ole kiinni munatorvissa jne....
Kävin ite ultrassa heti seuraavalla viikolla, kun tuli positiivinen raskaustesti. Silloin ultraava lääkäri sanoi todella pahaenteisesti, että hän on pahoillaan, kohdussa ei näy mitään. Limakalvot olivat paksuuntuneet ja keltahormoni suurentunut (?), mikä voisi viitata raskauteen, mutta voi olla kohdunulkoinen yhtä lailla. Kohdussa näkyi joku vesirakkula, mutta se voi olla mitä vain. Eli aika epävarma olo jäi tuosta ultrauksesta. Sanoi vain, että jos se on tosi alussa, niin siellä ei näy vielä mitään. Kuukautisten perusteella olin saanut arvion, että viikot olisivat 6+, mutta tuon ultrauksen perusteella ei vaikuttanut siltä.IhanaaNiin kiitollinen ja onnellinenUltrassa näkyi pieni nökerö ja jumputus, kätilö sanoi, että laitteet taitaa olla sen verran huonot, että ei kuulunut sykkeet mutta näkyi kyllä. Mitat antoi viikoiksi 5+6, mutta laskettu aika tarkentuu 6 viikon päästä nt-ultassa
![]()
Itse veikkaisin tähän pari päivää lisää.Ihana kuulla! Ja onpa ihana, että myös 5+6 mitoilla näkyi syke![]()
Kuvasta kun katson, niin mitaksi tuli 3.28mm ja antoi tosiaan 5+6, mutta tämän mukaan olisin tehnyt positiivisen raskaustestin jo rv3+3Ihanaaotettiinko mittoja? Mun pitäisi jännittää vielä ensi viikon tiistaihin. Olot on kyllä niin hirveät, että toiveita on, että kehitystä tapahtuu
![]()
Itsellä oli viimeksi myös tuo 3mmItse veikkaisin tähän pari päivää lisää.
Kuvasta kun katson, niin mitaksi tuli 3.28mm ja antoi tosiaan 5+6, mutta tämän mukaan olisin tehnyt positiivisen raskaustestin jo rv3+3Oli kuitenkin jo testiviiva konrtolliviivaa vahvempi. En tiedä, ihmeellistä tämä elämän alku
![]()
Näemmä viikossa tapahtuu isoja harppauksia, eiköhän sielläkin jo sitten näy ja kuuluItsellä oli viimeksi myös tuo 3mmluo toivoa, että meilläkin se syke näkyisi viikon päästä
![]()
Mä menisin. Ja musta yksityiselle saa ottaa mukaan lapset jos tarve vaatii. Meillä Varhalla ei saa ottaa lapsia mukaan julkisilla tehtäviin ultriin.Mietin varaisinko kuitenkin varhaisultran tän vuoto jutun takia. Pyyhintävuoto loppui eilen mutta aivan super epävarma olo. Löysin aikoja ma ja ti. Mitä luulette onkohan liian aikaista mennä ma 6+1 tai ti 6+2? Ja onko muilla ollu lapsia mukana näillä käynneillä? Mulla ei oo mahdollisuuksia tällä hetkellä päästä yksin käymään
Meillä oli taapero ultrassa mukana kun käytiin yksityisellä PerheArtella ultrassa ja Dextrassa myös kun ei saatu laspenvahtia. Molemmissa esim leluja lapsille eli ovat siihen varautuneita.Mietin varaisinko kuitenkin varhaisultran tän vuoto jutun takia. Pyyhintävuoto loppui eilen mutta aivan super epävarma olo. Löysin aikoja ma ja ti. Mitä luulette onkohan liian aikaista mennä ma 6+1 tai ti 6+2? Ja onko muilla ollu lapsia mukana näillä käynneillä? Mulla ei oo mahdollisuuksia tällä hetkellä päästä yksin käymään
Äh tuo on varmasti super ärsyttävää!Täällä siirtyy ultra tältä päivältä, laitteet rikki. Ilmoittavat ensi viikolla uutta aikaa. Harmittaa kovasti kun oltiin niin henkisesti tähän valmistuneita.
![]()
Hei mut alle kaksi viikkoa joÄh tuo on varmasti super ärsyttävää!
Vähän tähän liittyen, miten ihmeessä sitä jaksaa odottaa omaa varhaisultraa vielä 11 päivää(Teillä joilla kuun alussa laskettu alkaa sitten pyöriä jo nt-ultrat
)
No voi ei, todella ärsyttävää kun ultraa odottaa kuin kuuta nousevaa. Toivottavasti saatte pikaisesti uuden ajan.Täällä siirtyy ultra tältä päivältä, laitteet rikki. Ilmoittavat ensi viikolla uutta aikaa. Harmittaa kovasti kun oltiin niin henkisesti tähän valmistuneita.
![]()
Missäs maassa on näin tehokas raskauden seuranta?Me asutaan ulkomailla ja täällä positiivisen testin tekemisen jälkeen tulee varmistaa raskaus lääkärissä ultrassa. Ekan kerran käytiin pari viikkoa sitten, olisko silloin ollut viikkoja 6+5 tai vastaavaa. Lääkäri tarkisti, että kohdussa on elämää oikeassa paikassa ja sykekin löytyi heti. Ohjeistettiin tulemaan parin viikon päästä taas toiselle tarkastukselke ja käytiinkin siellä eilen. Eilisessä ultrassa sitten varmistui tarkat viikot ja la. Alun perin menkkojen mukaan la olisi ollut 5.6., mutta alkion koko vastasikon paria päivää suurempaa ja la aikaistui parilla päivällä.
Parin viikon päästä on taas terveystarkastus ja joka kerralla tsekataan pikkuisen vointi ultralla. Esikoisen raskauden ja syntymän aikaan asuimme Suomessa, jolloin jätin varhaisultran väliin ja kävin ekaa kertaa vasta nt-ultrassa. Tuntui toisaalta vähän hassulta ekalla neuvolakäynnillä kun ei yhtään ollut varma oliko siellä masussa ketään vai ei.