Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Täälä iha samanlaiset fiiliksetKauheeta ku ei jaksais odottaa varhaisultraatällä hetkellä ei jotenkaa yhtään raskaana olemisen tuntua
mut niin se tais esikoisestakin tässä kohtaa vielä olla
ajattelin etten kerkeä tuon pikku tuholaisen kanssa seuraamaan tätä toista raskautta niin tarkasti, mut oijoi olin väärässä
jotenki tuntuu, että vielä enemmän seuraa tätä raskautta, kun tietää mitä voi menettää
Et oo ainut, samoilla linjoilla täälläkinOonkohan ainoa, joka on alusta asti päättänyt etten tuu menemään varhaisultraan.
Uteliaisuudesta kiinnostaisi totta kai, mutta omalla kohdalla tuntuu että mitään mielenrauhaa en sieltä saisi. Vaikka kaikki olisi hyvin niin ensimmäinen kolmannes olisi silti vasta ~puolivälissä, eli jännitys jäisi päälle. Huonot uutiset sieltä voisi toki saada vähän aiemmin kuin muuten, mutta suruhommat saa mun puolesta odottaakin. Tuntuu myös siltä, että jos jokin menee tässä(kin) raskaudessa pieleen, niin on helpompi diilata asian kanssa jos ei ole vielä päässyt kuulemaan sykkeitä tai tihrustelemaan ultrakuvaa.
Eli omalla kohdalla laitan ultrarahat mieluummin vaikka säästöön sitten vauvaa varten. Tää on oikea ratkaisu mulle, mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin ton tarpeen päästä tsekkaamaan tilanne jo varhain - aivan jäätävän pitkä odotteluhan se on sinne viikon 12 tienoille kun se julkisen ensiultra tulee!
Mulla on päinvastoin, en edes halua tietää kuinka paljon rahaa olen jo nyt käyttänyt esim. ClearBluen monitoriin ja sen testeihin 1v 4kk ajalta ja nyt tämän vuoden puolella jokaiseen ultra-käyntiin yksityisellä sekä lääkkeisiin ja lisäravinteisiin. Olisin varmaan ollut valmis tyhjentämään tilin ja ottamaan lainaa että saataisiin lapsi syliin asti...Oonkohan ainoa, joka on alusta asti päättänyt etten tuu menemään varhaisultraan.
Uteliaisuudesta kiinnostaisi totta kai, mutta omalla kohdalla tuntuu että mitään mielenrauhaa en sieltä saisi. Vaikka kaikki olisi hyvin niin ensimmäinen kolmannes olisi silti vasta ~puolivälissä, eli jännitys jäisi päälle. Huonot uutiset sieltä voisi toki saada vähän aiemmin kuin muuten, mutta suruhommat saa mun puolesta odottaakin. Tuntuu myös siltä, että jos jokin menee tässä(kin) raskaudessa pieleen, niin on helpompi diilata asian kanssa jos ei ole vielä päässyt kuulemaan sykkeitä tai tihrustelemaan ultrakuvaa.
Eli omalla kohdalla laitan ultrarahat mieluummin vaikka säästöön sitten vauvaa varten. Tää on oikea ratkaisu mulle, mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin ton tarpeen päästä tsekkaamaan tilanne jo varhain - aivan jäätävän pitkä odotteluhan se on sinne viikon 12 tienoille kun se julkisen ensiultra tulee!
Varhaisultra on enää pisara meressä näissä kustannuksissa!
Taidanpa siis vakkari-gyneltä varata ajan kunhan nyt saan viikon lisää raskausviikkoihin ja sitä kautta vähän varmuutta tähän odotteluun Oho! Kannattaakohan munkin sitten ensin soittaa neuvolaan ja katsoa, mitä siellä sanotaanMulle sanottiin että ultrataan jo kun meen ekan kerran neuvolaan, viikot 8+5. Luulin kans että normaali hoitajan aika ja eka ultra vko12.
Kannattaa ehdottomasti soittaa, ku kuitenkin sit viikon parin päästä olis julkisella ilmaiseksiOho! Kannattaakohan munkin sitten ensin soittaa neuvolaan ja katsoa, mitä siellä sanotaanOlisihan se kätevää jos saisi käynnin julkisen kautta, täytyy katsoa onko omalla hyvinvointialueella tällaista tarjolla!
Onpas jännä ja kiva! Saako kysyä onko jotain erityistä terveyssyytä? Ei siis missään nimessä tarvii jakaa omia terveystietoja, vaan kiinnosti että onko sun neuvolassa ihan normikäytäntö kaikille. Ja millä hyvinvointialueella oot?Mulle sanottiin että ultrataan jo kun meen ekan kerran neuvolaan, viikot 8+5. Luulin kans että normaali hoitajan aika ja eka ultra vko12.
No mutta onpa kiva, että sen saat! Vähän harmi (ja hieman epätasapuolista), että niin monella hyvinvointialueella ei tosiaan käytäntöihin kuulu, mutta hienoa että ainakin siellä saa noin varhaisen ultran ihan julkiselta.Siinä vaan sanottiin kun kysyin että kauanko kestää neuvolassa. Niin kertoi että tunnin ja käydään ultrassa myös. Sitten vaan sanoin et on se hyvä että varmistetaan että onko oikeasti raskaana niin sano että katsotaan että on oikeassa paikassa samalla. Ei sen kummemmin tiedä miksi tuo ultra on enkä sitä ite pyytänyt vaan sanottiin. Ja oon ep- hyvinvointialueella.