Varhaisultra

Adriina

Vauhtiin päässyt keskustelija
Heinäkuiset 2023
Tein tähänkin oman ketjun. Varailin tänään ajan varhaisultraan parin viikon päähän (17.6.) ja silloin pitäisi olla viikkoja 6+6. En millään kestä odotella nt-ultraan saakka 🙈. Toivottavasti syke löytyy ja kaikki on hyvin ❤️.
 
Jännä kuulla muiden ultrakuulumisia! Itse en ajatellu varailla.
 
Jännä kuulla muiden ultrakuulumisia! Itse en ajatellu varailla.
Mäkin ajattelin neuvolan ohjauksessa käydä läpi kaikki tarvittavat ultrat ja kokeet. Iän ja perussairauden takia niitä ehkä tiedossa jonnii verran :Nerd Face:
 
Mä oon menossa varhaisultraan. Oon julkisella ollut hoidoissa ja siihen kuuluu ultra. Jos kaikki on hyvin, niin sitten siirryn neuvolan asiakkaaksi. Mulla on testipäivä 14.6. ja varmaan alkuviikosta saan sitten ultra-ajan.
 
Mä oon menossa varhaisultraan. Oon julkisella ollut hoidoissa ja siihen kuuluu ultra. Jos kaikki on hyvin, niin sitten siirryn neuvolan asiakkaaksi. Mulla on testipäivä 14.6. ja varmaan alkuviikosta saan sitten ultra-ajan.
Mahdollisuus varjaisultraan on iso juttu! Onko toi sun testipäivä kotitesti vai menetkö verikokeeseen?
 
Niin on! Edellisessä raskaudessa millimetrit heitti ja sain vielä kontrolliultran parin viikon päähän.
Kotitesti riittää. ☺️ Toisaalta (yllätys 🤣) olisi ollut mukava saada tietää tarkka hCG-taso.
 
Niin on! Edellisessä raskaudessa millimetrit heitti ja sain vielä kontrolliultran parin viikon päähän.
Kotitesti riittää. ☺️ Toisaalta (yllätys 🤣) olisi ollut mukava saada tietää tarkka hCG-taso.
Miksu sinulle tieto siitä hcg-tasosta olisi ollut tärkeä ?
 
Ei tärkeä, mutta olen enemmän utelias. Ja sitten olisi saanut tietää, että vastaako taso viikkoja.
 
Ei tärkeä, mutta olen enemmän utelias. Ja sitten olisi saanut tietää, että vastaako taso viikkoja.
Minulla on sellainen mielikuva että ne erot normaalien hcg arvojen ylä- ja alarajojen välillä ovat varsin isot ja jopa samalla odottavalla eri raskauksissa erilaiset. Omanapaisesti itse aion tuossa testissä käydä, sillä pelkkänä pissitikkuun en uskaltaisi luottaa ja samalla kontrolloida mm. ferritiini, foolihappo ja D-vitamiinin arvot.
 
Täällä päin varhaisultraa ei todellakaan saa halvalla eikä ees kohtuuhinnalla… olikohan noin 180e ja siihen vielä bensat päälle kun ei ole edes tässä kaupungissa.. ei ole varaa maksella, viimeksi kävin rakenneultran jälkeen yksityisellä mutta ajelin tampereelle saakka ja siellä maksoi jonkun 70e
 
Täällä päin varhaisultraa ei todellakaan saa halvalla eikä ees kohtuuhinnalla… olikohan noin 180e ja siihen vielä bensat päälle kun ei ole edes tässä kaupungissa.. ei ole varaa maksella, viimeksi kävin rakenneultran jälkeen yksityisellä mutta ajelin tampereelle saakka ja siellä maksoi jonkun 70e
Voi mikä harmi! Et ole sinut joka järkihintaisen ultran perässä on pitkiä matkoja kulkenut, jotkut autolla, osa busseilla ja jotkut jopa junalla! On niin kovin valitettavaa tuo edullisten ultramahdollisuuksien löytyminen vain todella harvasta kaupungista ja ettei niitä kunnallisella puolella järjestelmällisesti tarjota kaikille halukkaille.😱
 
Amaliaaw, On kyllä hurja hinta 😱 Ja nuo edullisemmatkin ovat tässä muutamassa vuodessa nousseet.

Itse pohdin nyt siirtäisinkö kuitenkin aikaa muutamalla päivällä että olisi se vaadittavat 6+3. 🤔
 
Amaliaaw, On kyllä hurja hinta 😱 Ja nuo edullisemmatkin ovat tässä muutamassa vuodessa nousseet.

Itse pohdin nyt siirtäisinkö kuitenkin aikaa muutamalla päivällä että olisi se vaadittavat 6+3. 🤔
Minä yritin laskeskella että milloin takuulla ja varmasti olisi se 6+3, eli haluaisin vu 6+4 ajankohtaan ja luonnollisesti johonkin "Kätilö-paikkaan". Mun luottogyne nyt lomalla juhannukseen saakka, toki on hänellä ns sijainen eli ohjaus random kollegalääkärille, mutta mulle tuntemattomalle gynelle en halua mennä (jos ei oo ihan pakko ). Julkinen puoli on tietysti oma juttunsa, vaan siellä lasku ei olekkaan useita satasia.
Tottakai ois kiva juosta sinne vaikka heti, mutta kuten @Miitu pohdit niin ehkä se 6+3 olis "varmempaa".
 
Aaltokukka, Juurikin näin! Pohdin sitäkin että jos turhan aikaisin säntää eikä esimerkiksi sykettä vielä näy, niin tuoko sitten vain turhaa stressiä jne. Ehkä tässäkin asiassa maltti on valttia! 😁
 
Aaltokukka, Juurikin näin! Pohdin sitäkin että jos turhan aikaisin säntää eikä esimerkiksi sykettä vielä näy, niin tuoko sitten vain turhaa stressiä jne. Ehkä tässäkin asiassa maltti on valttia! 😁
Itseni tuntien sitä se mahdollinen sykkeetön, vaikkakin ajan mukaan oikein kehittynyt näkymä tosiaankin ainakin mulle toisi!
Muistan vielä hyvin kesän 22, miten aluksi harmitti kun luottogynen kanssa sovittu ultrapäivä oli nii-iiiin kaukana. Harmitus haihtui kuin savuna ilmaan jo silloin edellisenä iltana ja tilalle tuli voittaja fiilis. Olin jaksanut sinnitellä sinne saakka. Taputin tyytyväisenä itseäni olkapäille, olin sen ansainnut!
 
Mää ajattelin kattella vu aikoja kans perjantaina, kun uudet työvuorolistat tulee 😁 nykyset listat kun ei oo tarpeeksi pitkälle raskausviikkoja ajatellen
 
Takaisin
Top