Varhaisultra

Niinpä, @siska. Mä en käynyt varhaisultrassa ollenkaan, vaan päädyin heti seurantaan, kun vuoto ja kivut alkoi 6+. Ei tilanteesta varmuutta silloin saatu, muuta kuin että kaksi oli. Toinen kehittyi ja toinen ei. Vasta 8+ oli selvä peli. Eli varmaan kuitenkin ennen 8+0 voi mennä, jos haluaa tietää onko syke.
Me käytiin klinikalla 6+3 ja syke näkyi, vaikka koko vastasi 6+0 viikkoja. Saatiin uusi aika 2 viikon päähän kasvun seurantaa varten eli olisi varmaan kannattanut mennä vasta 7+ jotain, niin oltais ehkä selvitty yhdellä käynnillä.

Nyt kun tässä ollut pari päivää aikaa sulatella asiaa, niin kerrotaas tänne mun kokemus varhaisultrasta maanantailta...

20230216_134821.jpg
Olin tosiaan vuotanut viikonloppuna seksin jälkeen hieman verta ja sen verukkeella varasin maanantaille paniikkiultran. Eikä pelkästään paniikkiultrasta ollut kyse, vaan halusi tietää itsekin miten pitkällä raskaus on, tarkasta hedelmöittymisajankohdasta kun ei ollut varmuutta.
Heti alkuun käytiin kätilön kanssa läpi tätä taustaa, kuinka mulla ei ole mitään havaintoa siitä miten pitkällä olen. Kerroin, että pelkästään viikkonäytöllisten digitestien perusteella epäilen olevani viikolla 6+0, mutta mulla ei kyllä kalenterissa näy merkintää että olisin miehen kanssa peittoa heilutellut tämän tarkoittamana ajankohtana (16.1), mutta tokihan voi olla että olen vaan unohtanut merkitä tämän kerran.

Siirryttiin ultraamaan... Sieltä löytyi tuo kuvassakin näkyvä raskausontelo, kätilö vaan tuskasteli ääneen että ei saa kyllä kuutta viikkoa vastaavaa tuon koosta sitten millään. Sai toisesta kuvakulmasta mitatttua mut viikolle 4+jotain ja sitten otti tämän liitteenä olevan kuvan, missä raskausontelon koko olisi 8,1mm.
Sain luvan pukea takas päälle ja lähdettiin keskustelemaan vaihtoehdoista. Heti ensimmäisenä tämä kätilö heitti sanoja, kuten keskeytynyt keskenmeno ja tuulimuna, että kuinka hän voisi laittaa lähetettä kunnalliselle tästä joko lääkkeelliseen tyhjennykseen tai sitten odotella että tyhjenee itekseen. Tätä ennen hän kuitenkin halusi vielä käydä läpi tätä mun kiertoa ja yhdyntäkertoja:
- kerroin että mulla on merkintä yhdynnästä vain 20-21.1 ajalle
- kerroin kuinka olin saanut jo 27.1 varhaiseen digiin sanan "raskaana" ja tätät ennen olin jo saanut tikkuihin hailuroita
- kerroin kuinka 8.2 olin saanut viikkodigiin 3+
- kysyin, että voiko raskaushormoni nousta tosiaan noin kovaa, että jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut 21.1 niin olisin saanut jos 6 päivää myöhemmin digiin sanan "raskaana" ja jo tämän uuden uskomuksen mukaan saanut 3+ digiin viikolla rv 4+4? (ei osannut ottaa kantaa)

Tästä kaikesta kätilö jotenkin käsittämättömästi sai käsityksen, että olisin hänen mukaansa viikoilla 3+5 (joka näkyy nyt mulla omakannassakin) ja sanoi että varaan 3 viikon päähän uuden ultran, jos silloin näkyisi jotain, jos ei vuoto sitä ennen ala.

Tästä kaikesta hämmentyneenä lähdin tuolta tapaamiselta pieni pelko persiissä. Tässä viimeiset kaksi päivää olen yhdistellyt naruja ja etsinyt tietoja että missä mennään, kun tuntuu että tuo kätilö oli ihan pihalla tästä asiasta sitten loppupeleissä, eikä osannut vastata kysymyksiini. Ensinnäkin, tuo raskausontelo alkaa näkymään ultrassa vasta rv4 kohdalla ja kasvaa 1mm päivässä, eli siihen peilattuna tuo 8,1mm vastaisi 5+2 viikkoja, joka sopisi yksiin tuon 21.1 yhdynnän kanssa. Viikoilla 5+2 ei vielä pitäisikään suurella todennäköisyydellä näkyä ruskuaispussia tai sitä asukkia, ne alkavat näkyä vasta rv 5 puolessa välissä. Jotkut onnekkaat voivat nähdä jopa sykkeen rv 5 puolenvälin jälkeen, mutta sekään ei ole kovin yleistä.

Varasin nyt sitten toiseen yritykseen ajan seuraavaan ultraan ensi torstaille, jolloin näiden uusien laskujen mukaan pitäisi olla 6+5. Tämä siis tämän ensimmäisen ultrauspaikan kehoitus, johka kohti seuraava aika kannataisi varata.

Eletään nyt sitten viikko jännityksessä ja toivotaan että viikon päästä sinne asuntoon olisi se asukas myös jo tullut näkyviin :Heartred

Muokattu viimeksi:
@Titiuu_85 kovasti sympatioita ja temppiä sinne epätietoisuuden kanssa elämiseen! Hyvä varmasti mennä pian uudelleen ultraan niin ainakin näkee onko kehitystä ilmennyt ja sitten esim se lähete sinne julkiselle. Julkisella on aina ensin ultra, sielä ei ruveta tyhjennyksiä tai muita tekemään ilman sellaisia, he ensin selvittävän tilanteen ja miettivät onko syytä esim seurata tilannetta vai ei. Sielä on sitten ihan asiantunteva lääkäri ja kätilö. Itselläni tuulimuna tapauksessa odottelu ei kyllä tehnyt yhtään mitään, ja päätyi lääkkeelliseen tyhjennykseen vaikka perhe artella sitä odottelua jotenkin kätilöt mulle ajatuksena tyrkyttivät (tästä jo aikaa, sillon ei saanut ees lähetettä julkiselle, kuten nykyään saa).

Toki siis haasteensahan tuohon tuo myös se, että kyllähän ne siittiöt myös pysyy pitkään hedelmöittymiskykyisinäkin, jopa viikon, mutta kai tyypillisin maximi mitä lähteissä on on se 5pv, joten yhdynnöistähän noita on vähän vaikea arvioida. Plussasta sen sijaan helpommin voisi tehdä päätelmiä - aika harva ennen dpo 8 plussaa, moni vasta dpo 10-12, vaikka olis herkempikin testi, viivan vahvistuminen taas on tosi yksilöllistä, joten en minäkään osaisi tosta digitestistä vetää mitään tarkkaa johtopäätöstä.

Toivotaan parasta 🌈 :Yellow Heart:

@Titiuu_85 kuvan perusteella sä olisit käynyt Perhe Artessa. En tiedä missä ja kenellä. Mulla on kokemusta useamman raskauden ajalta Perhe Artesta ja joka ikinen kerta mulla on ekat ultrat heittäneet siellä enemmän tai vähemmän. Toki joka kerta on näkynyt asukki kohdussa mutta kokoarvio on heittänyt reilusti. Tässä sun kuvassa mä en valitettavasti näe muuta kuin raskauspussin enkä muuta vaikka miten yrittäisin nähdä.

@Titiuu_85 kuvan perusteella sä olisit käynyt Perhe Artessa. En tiedä missä ja kenellä. Mulla on kokemusta useamman raskauden ajalta Perhe Artesta ja joka ikinen kerta mulla on ekat ultrat heittäneet siellä enemmän tai vähemmän. Toki joka kerta on näkynyt asukki kohdussa mutta kokoarvio on heittänyt reilusti. Tässä sun kuvassa mä en valitettavasti näe muuta kuin raskauspussin enkä muuta vaikka miten yrittäisin nähdä.
Joo, Perhe-Arte oli paikka.

Ja tosiaan, ei 5+2 viikoilla pidäkään näkyä tuon kummoisempaa, oltu vaan liian aikaisin liikenteessä että olis jotain muuta saatu näkymään. Tai tässä toivossa minä elän, kun peilaan noihin merkattuihin peitonheilutuspäiviin..

Joo, Perhe-Arte oli paikka.

Ja tosiaan, ei 5+2 viikoilla pidäkään näkyä tuon kummoisempaa, oltu vaan liian aikaisin liikenteessä että olis jotain muuta saatu näkymään. Tai tässä toivossa minä elän, kun peilaan noihin merkattuihin peitonheilutuspäiviin..
Mun tarkoitus ei ollut masentaa. Ajattelin vaan noiden päivämäärien perusteella että sä olisit saanut tosi aikaisin plussan. Kannattaa käydä vielä uudemman kerran tsekkaamassa. Toivotaan että silloin ois tilanne toinen ja pussiin ois tullut asukki. Paljon muuta ei tässä vaiheessa voi tehdä.

Vaikka mä jo salaiselle puolelle kerroinkin niin myös tänne. Varasin paniikkiultran 10.3. jolloin pitäis olla 10+0 menkoista laskettuna.

Mun tarkoitus ei ollut masentaa. Ajattelin vaan noiden päivämäärien perusteella että sä olisit saanut tosi aikaisin plussan. Kannattaa käydä vielä uudemman kerran tsekkaamassa. Toivotaan että silloin ois tilanne toinen ja pussiin ois tullut asukki. Paljon muuta ei tässä vaiheessa voi tehdä.

Vaikka mä jo salaiselle puolelle kerroinkin niin myös tänne. Varasin paniikkiultran 10.3. jolloin pitäis olla 10+0 menkoista laskettuna.
Toinen mahdollisuus olis että olis saanut alkunsa 10.tammikuuta, jolloin puolestaan olisin saanut todella myöhäisen plussan, ja digien viikot laahais tosi paljon jäljessä tähän verrattuna. Ja raskausontelon koko myös vastaa näitä 5+2 viikkoja. Ennemmin siis uskon siihen että on vaan alkanut nousemaan hieman rivakammin raskaushormonit ja saanut tosi aikaisen plussan.. Mutta sen näemme sitten viikon päästä, mikä on tuomio silloin.

Toinen mahdollisuus olis että olis saanut alkunsa 10.tammikuuta, jolloin puolestaan olisin saanut todella myöhäisen plussan, ja digien viikot laahais tosi paljon jäljessä tähän verrattuna. Ja raskausontelon koko myös vastaa näitä 5+2 viikkoja. Ennemmin siis uskon siihen että on vaan alkanut nousemaan hieman rivakammin raskaushormonit ja saanut tosi aikaisen plussan.. Mutta sen näemme sitten viikon päästä, mikä on tuomio silloin.
Toivotaan parasta ❤️🌈 Jännittävää, mutta ei voi kuin odottaa

Jos teillä on ollut yhdyntä 10.1. Niin voihan se olla että hedelmöittyminen tapahtunut vasta 15.1. tai 16.1. siittiöt tosissaan säilyy pitkään. Sithän se osuis aika napakasti noihin siun testeihin.

Ainiin, mut sit ois pitänyt kyllä jo näkyä jotain 😪. Toivotaan, että seuraavassa ultrassa löytyy pieni ja syke ❤

Jos teillä on ollut yhdyntä 10.1. Niin voihan se olla että hedelmöittyminen tapahtunut vasta 15.1. tai 16.1. siittiöt tosissaan säilyy pitkään. Sithän se osuis aika napakasti noihin siun testeihin.

Ainiin, mut sit ois pitänyt kyllä jo näkyä jotain 😪. Toivotaan, että seuraavassa ultrassa löytyy pieni ja syke ❤
Niin... Voishan sekin olla mahdollista, jopa testien puolesta järkevämpi vaihtoehto 👌
Toivotaan parasta tosiaan ♥️

Aiotaan käydä yksityisellä ultrassa. Varasin eilen ajan ja meillä on ultra 9.3. Silloin viikot 6+5. Jännittää, keskenmenoja ollut tässä parinvuoden yrityksen aikana...

Tsemppiä Titiuu, ei voi kun odottaa ja toivoa parasta. ❤️

Pogo 13.2.
Eve877 14.2.
muumikki 14.2.
Kuuttituutti 16.2.
Cherry1520 17.2.
Hiiohoi 17.2.
Titiuu_85 23.2
Tyty 23.2
Oljenkorsi 23.2.
Marjis23 23.2.
Antzeliina 24.2.
Knuutti 28.2

Me käytiin tänään 7+1, löytyi vahva syke ja viikkoja vastaava alkio oikeasta paikkaa 🥰. Helpotus oli melkoinen, sillä mulla on ollut vaihtelevaa pyhintävuotoa puolentoista viikon ajan ja keskenmenosta kokemusta. Vuodolle ei näkynyt syytä, mutta ei kuulemma ole mitään mistä olla huolissaan. Neuvolan kautta otettiin aiemmin labrat ja todettiin lievä tulehdus, johon sain lääkkeet. Tulehduksenkaan ei pitäisi siis ainakaan enää olla kiusana.

Takaisin