Nyt kun tässä ollut pari päivää aikaa sulatella asiaa, niin kerrotaas tänne mun kokemus varhaisultrasta maanantailta...

Olin tosiaan vuotanut viikonloppuna seksin jälkeen hieman verta ja sen verukkeella varasin maanantaille paniikkiultran. Eikä pelkästään paniikkiultrasta ollut kyse, vaan halusi tietää itsekin miten pitkällä raskaus on, tarkasta hedelmöittymisajankohdasta kun ei ollut varmuutta.
Heti alkuun käytiin kätilön kanssa läpi tätä taustaa, kuinka mulla ei ole mitään havaintoa siitä miten pitkällä olen. Kerroin, että pelkästään viikkonäytöllisten digitestien perusteella epäilen olevani viikolla 6+0, mutta mulla ei kyllä kalenterissa näy merkintää että olisin miehen kanssa peittoa heilutellut tämän tarkoittamana ajankohtana (16.1), mutta tokihan voi olla että olen vaan unohtanut merkitä tämän kerran.
Siirryttiin ultraamaan... Sieltä löytyi tuo kuvassakin näkyvä raskausontelo, kätilö vaan tuskasteli ääneen että ei saa kyllä kuutta viikkoa vastaavaa tuon koosta sitten millään. Sai toisesta kuvakulmasta mitatttua mut viikolle 4+jotain ja sitten otti tämän liitteenä olevan kuvan, missä raskausontelon koko olisi 8,1mm.
Sain luvan pukea takas päälle ja lähdettiin keskustelemaan vaihtoehdoista. Heti ensimmäisenä tämä kätilö heitti sanoja, kuten keskeytynyt keskenmeno ja tuulimuna, että kuinka hän voisi laittaa lähetettä kunnalliselle tästä joko lääkkeelliseen tyhjennykseen tai sitten odotella että tyhjenee itekseen. Tätä ennen hän kuitenkin halusi vielä käydä läpi tätä mun kiertoa ja yhdyntäkertoja:
- kerroin että mulla on merkintä yhdynnästä vain 20-21.1 ajalle
- kerroin kuinka olin saanut jo 27.1 varhaiseen digiin sanan "raskaana" ja tätät ennen olin jo saanut tikkuihin hailuroita
- kerroin kuinka 8.2 olin saanut viikkodigiin 3+
- kysyin, että voiko raskaushormoni nousta tosiaan noin kovaa, että jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut 21.1 niin olisin saanut jos 6 päivää myöhemmin digiin sanan "raskaana" ja jo tämän uuden uskomuksen mukaan saanut 3+ digiin viikolla rv 4+4? (ei osannut ottaa kantaa)
Tästä kaikesta kätilö jotenkin käsittämättömästi sai käsityksen, että olisin hänen mukaansa viikoilla 3+5 (joka näkyy nyt mulla omakannassakin) ja sanoi että varaan 3 viikon päähän uuden ultran, jos silloin näkyisi jotain, jos ei vuoto sitä ennen ala.
Tästä kaikesta hämmentyneenä lähdin tuolta tapaamiselta pieni pelko persiissä. Tässä viimeiset kaksi päivää olen yhdistellyt naruja ja etsinyt tietoja että missä mennään, kun tuntuu että tuo kätilö oli ihan pihalla tästä asiasta sitten loppupeleissä, eikä osannut vastata kysymyksiini. Ensinnäkin, tuo raskausontelo alkaa näkymään ultrassa vasta rv4 kohdalla ja kasvaa 1mm päivässä, eli siihen peilattuna tuo 8,1mm vastaisi 5+2 viikkoja, joka sopisi yksiin tuon 21.1 yhdynnän kanssa. Viikoilla 5+2 ei vielä pitäisikään suurella todennäköisyydellä näkyä ruskuaispussia tai sitä asukkia, ne alkavat näkyä vasta rv 5 puolessa välissä. Jotkut onnekkaat voivat nähdä jopa sykkeen rv 5 puolenvälin jälkeen, mutta sekään ei ole kovin yleistä.
Varasin nyt sitten toiseen yritykseen ajan seuraavaan ultraan ensi torstaille, jolloin näiden uusien laskujen mukaan pitäisi olla 6+5. Tämä siis tämän ensimmäisen ultrauspaikan kehoitus, johka kohti seuraava aika kannataisi varata.
Eletään nyt sitten viikko jännityksessä ja toivotaan että viikon päästä sinne asuntoon olisi se asukas myös jo tullut näkyviin