Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ultrassa täysin viikkojaan 7+2 vastaava pieni pähkinä jonka sydän hakkasi tiuhaan ja tasaisesti. Kaikki muutenkin niin täydellisesti kuin tässä vaiheessa vaan voi olla. 😭😍
Ihana kuulla että kaikki hyvin! 🥰

Käytiin tosiaan varhaisultrassa pari viikkoa sitten ja siellä olikin viikkoa pienempi kuin luultiin, eikä sykettä näkynyt tällöin (5+6). Tekis mieli mennä uudelleen ennen nt-ultraa, mutta en oikeen tiedä, onko sinänsä järkeä, kun kuitenkin nt-ultra sinänsä pian tulossa, nyt 7+4.

Heippa. Kirjoitan tänne nyt foorumin ekan postaukseni. Täällä 40v ensimmäistä yrittävä vanhus. Julkiselle kerettiin just saada aika lapsettomuushoitoihin, mutta joutessamme saatiin Letrozoleja kokeiluun. Ja nyt tuli plussa.
10.10 varattu varhaisultra, joka laskujen mukaan olisi 7+2.
Jännittää ja osaltaan myös pelottaa. Yritän olla murehtimatta ja pidän sormet kyynärvarsia myöten ristissä, että kaikki menisi hyvin.

Käytiin tosiaan varhaisultrassa pari viikkoa sitten ja siellä olikin viikkoa pienempi kuin luultiin, eikä sykettä näkynyt tällöin (5+6). Tekis mieli mennä uudelleen ennen nt-ultraa, mutta en oikeen tiedä, onko sinänsä järkeä, kun kuitenkin nt-ultra sinänsä pian tulossa, nyt 7+4.
Mulla sama tilanne, mutta oman mielenrauhan vuoksi varasin kuitenki toisen vu:n parin viikon päähän

9.9 SuperTaateli

13.9. Pikkis91

16.9. Ambrosia

23.9. Lorena
23.9. Elly_

24.9 hanna.emilia
24.9. Jipsa

26.9. Jossu123

28.9. NoHau

29.9 Misma

1.10 MessyC

3.10 Indi

5.10 Foreverfever

7.10. Helenaam

10.10. JibHib

19.10. Elevine

Meillä on 19.10. oman paikkakunnan lääkärineuvola, jossa ultrataan, ja näköjään TAYSin aika olisi seuraavana päivänä 20.10. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kysyn varmaan toisesta siirron vaikka viikolla, ei ole noin oikein järkeä.

9.9 SuperTaateli

13.9. Pikkis91

16.9. Ambrosia

23.9. Lorena
23.9. Elly_

24.9 hanna.emilia
24.9. Jipsa

26.9. Jossu123

28.9. NoHau

29.9 Misma

1.10 MessyC

3.10 Indi

5.10 Foreverfever

7.10. Helenaam
7.10. Vausa

10.10. JibHib

19.10. Elevine

Heips,

mitä teillä on varhaisultrat maksaneet? Onko siis mahdollista päästä julkisellekin, vaikkei ole varsinaisesti muuta syytä, kuin oma mielenrauha?

Heips,

mitä teillä on varhaisultrat maksaneet? Onko siis mahdollista päästä julkisellekin, vaikkei ole varsinaisesti muuta syytä, kuin oma mielenrauha?
Sain kunnalliselle varhaisultran kun on keskenmenotaustaa ja ollut myös kohdunulkoinen. Mutta käsittääkseni kovin helposti ei saa varhaisultraa julkiselle, jos mielenrauhan vuoksi haluaa käydä, valitettavasti. 😕 Mutta aina voi kysyä! Olen itse hyödyntänyt myös yksityistä ultraa, kätilöllä on edullisempaa käydä. Ne on maksaneet noin 70-80e käynti. ☺️

Ite sain julkiselle varhaisultran kyselemättä. Syynä toki voi olla 40v ikä ja 16.10 tullut aika ivf-ensikäynnille. Sitä tuli odotettua 6kk, niin ei viiti turhaan perua.
Oon tosin jotenkin varma, että kesken on menny. Ei ole mitään oireita. Rinnatkaan ei herkistele enää.

Heips,

Itse pääsin keskenmenon takia nyt uudessa tärpissä varhaisultraan julkiselle. Vähän ymmärsin neuvolan puheista että jos ihan kauheesti käy mielen päälle, niin olisi saanut vaatia vielä lisäultria.
Kun kaikki oli kuitenkin hyvin eikä riskiraskaus, niin tyydyin varaamaan ajan yksityiselle. Kätilön ultraus on tosiaan ihan inhimillinen vs lääkärin tekemä. Itse pulitin Perhe-Artessa toimistomaksuineen 86e.

Itsehän kipitin Mehiläiseen luottogynelle ja siitä napsahti 220e lasku kouraan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Onneks oon firman sairaskassan jäsen, ni ne korvas noin 80%, ni masettavaks lopulta jäi vajaa 50e.

Ja tosiaan, jos on nuori, ei keskenmenoja tai muutenkaan mitään tiedostettuja riskejä, ni mielenrauhan vuoksi on julkisella aika vaikea varhaisultraa saada. Toki tässäkin on ymmärtääkseni jonkin verran paikkakuntakohtaista vaihtelua.

Minä olen ehtinyt käydä elämäni aikana useammassa eri paikassa alkuraskauden ultrassa. Kallein, gynen tekemä ultra maksoi 270 euroa, ja edullisemmat kätilön tekemät ultrat 80-90 euroa. Hintahaarukka on siis aivan valtava.

Kävin tänään toisessa alkuraskauden ultrassa Kaunis Odotuksessa Vantaalla, ja siellä pieni oli kasvanut juuri niin kuin pitääkin 🥰🙏 hän osasi jopa heilutella pieniä käsiä ja jalkojaan 😍 Pitää toivoa, että tämä pikkuinen saataisiin syliin asti.

Takaisin