Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään varhaisultra. Syke löytyi ja alkio oikeassa kohdassa. Mutta koko vastasi laitteen mukaan 6+4. Nyt pitäisi olla 7+1. Myöhemmin sanoi, että ohjelma antoi koneella 6+6. Mutta joka tapauksessa huonolta näyttää. Ivf-hoitojen takia ei kuitenkaan tule viikot muuttumaan. Olo on kyllä ihan kamala.

Tänään varhaisultra. Syke löytyi ja alkio oikeassa kohdassa. Mutta koko vastasi laitteen mukaan 6+4. Nyt pitäisi olla 7+1. Myöhemmin sanoi, että ohjelma antoi koneella 6+6. Mutta joka tapauksessa huonolta näyttää. Ivf-hoitojen takia ei kuitenkaan tule viikot muuttumaan. Olo on kyllä ihan kamala.
Jos sai kuitenkin 6+6 niin ei kai toi kahden päivän heitto vielä tässä vaiheessa merkkaa mitään? Mulle kuulostaa vähän erikoiselta että tämä olisi jo huonoja uutisia.
Meillä ultraaja sanoi jo mittoja ottaessa että se on aina hankalaa alkuvaiheessa, kun ei tarkkaan aina tiedä mikä osa on vielä alkiota ja mikä on kohdun seinämää. Niin helposti tulee mittavirheitä. Meillä myös siis mitattiin 2 päivää pienempi ja ovis oli tikutettu, mutta ultraaja vakuutteli että alkuvaiheessa parin päivän heitot ei meinaa vielä mitään.

Joka tapauksessa jaksamista epävarmaan oloon ❤️ onko teillä uusinta ultra jossakin vaiheessa?

Korttiin kirjattiin siis siltikin 6+4, just katoin. Mutta toivotaan, että olisi mittausvirhe. Kooksi annettiin 7,4mm. Mutta lääkäri itse sanoi, että ei ole hyvä merkki. Mut ehkä yritän ajatella vain positiivisesti.
Uusi ultra on tasan kahden viikon päästä. Mietin kuitenkin jo et meenkö ensi viikolla välissä yksityiselle.

Korttiin kirjattiin siis siltikin 6+4, just katoin. Mutta toivotaan, että olisi mittausvirhe. Kooksi annettiin 7,4mm. Mutta lääkäri itse sanoi, että ei ole hyvä merkki. Mut ehkä yritän ajatella vain positiivisesti.
Uusi ultra on tasan kahden viikon päästä. Mietin kuitenkin jo et meenkö ensi viikolla välissä yksityiselle.

En ymmärrä, miksi koko 7,4mm ei voisi vastata alkuperäistä laskettua aikaa. Katsoin meidän viime viikolla otetuista ultrakuvista, että isomman alkion kuvassa lukee 6+4 ja mitta 7 mm. Pienempi oli 3,8 mm., joten ei lainkaan vastannut viikkoja. Koska molemmilla kuitenkin näkyi syke, ei lääkäri ollut kokoasiasta huolestunut. Noilla viikoilla koosta ei kai voi vielä päätellä oikein mitään, kuten joku täällä aiemmin sanoi. Nyt tieto siitä, että syke löytyi ja alkio on oikeassa paikassa on se mikä merkitsee.

Minäkään en yhtään ymmärrä, miksi tuolla tavalla huolestuttivat sinua. Tosi kurjaa! Kaikki vaikuttaa olevan juuri niin kuin pitää. Yritä olla huolestumatta, vaikka ymmärrän, että se on vaikeaa. :red-heart:

Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille tuesta. ❤️ Olin alun alkaen huolestunut, sillä oireet olivat vähentyneet. Ja jotenkin sitä jää siihen omaan huolestuneisuuteen märehtimään ja nyt otin lääkärin negatiivisen asenteen tosi raskaasti. Varasin nyt yksityiselle viikon päähän ajan. Itsellä on siinä muutama päivä lomaa ja ajattelin et oman mielenrauhan takia meen jo silloin. Toki kontrolliultra on sitten siitä viikon päästä.

Ja hei, muuten kaikki näytti kyl ultrassa hyvältä. ❤️

Tulen sivusta huutelemaan. Meillä esikoisen kanssa kävi niin, että oli varhaisultrassa kooltaan viikkoa raskausviikkoja pienempi. Ja oli lapsettomuushoitojen kautta, joten olisi pitänyt viikkojen olla kohdillaan. Kun piti olla 6+6, oli Bavan koko 5+6. Nt-ultrassa oli enää 3 päivää pienempi ja kuroi loputkin lopulta kiinni. Seuraavan ultran odottelu oli vaikeinta, voimia ❤️

Meilläkin ultraaja katsoi jollain eri ohjelmalla viikot. Kone näytti meilläkin 6+4 ja välillä jopa 6+2, mutta ultraaja sanoi, että toinen ohjelma näyttää 6+6 ja koska se on niin lähellä kuukautisista laskettua aikaa 7+1, niin ei muuteta la:ta. Tiedä sitten mistä tuo johtuu, että eri ohjelmat näyttää eriä.

Kiitos kaikille tuesta. ❤️ Olin alun alkaen huolestunut, sillä oireet olivat vähentyneet. Ja jotenkin sitä jää siihen omaan huolestuneisuuteen märehtimään ja nyt otin lääkärin negatiivisen asenteen tosi raskaasti. Varasin nyt yksityiselle viikon päähän ajan. Itsellä on siinä muutama päivä lomaa ja ajattelin et oman mielenrauhan takia meen jo silloin. Toki kontrolliultra on sitten siitä viikon päästä.

Ja hei, muuten kaikki näytti kyl ultrassa hyvältä. ❤️
Tosi kurjaa, että lääkäri oli noin pessimistinen, sitä ei varmastikaan jo valmiiksi huolestuneena kaipaisi. 💚 Mulla muuten saatiin 6+4 alkion mitaksi 6,7 mm. Minusta 7,4 mm noille päiville kuulostaisi hyvältä! Ja hyvä että pääset yksityiselle ultraan ensi viikolla, täysin ymmärrettävää että sitä haluaa saada mielenrauhaa, mikä on tilanne. 💜

Tänään oli toinen varhaisultra, jossa ilmeni että pienemmän kaksosen kehitys oli lakannut rv 7 eikä sykettä enää löytynyt. :Broken Heart:Isompi oli kehittynyt normaaliin tapaan ja alkiolta löytyi vahva sydämensyke. Koko oli 11.1-12.9 mm ja vastaa kuulemma 7+2 tai 7+3. Omien laskujeni mukaan pitäisi olla 7+5, joten kaikki on tämän alkion osalta oikein hyvin. Mitään keskenmenoon viittaavia oireita minulla ei ole ollut, joten olo on helpottunut, että toinen kuitenkin on kehittynyt kuten kuuluu. Lääkärin mukaan keskenmenon ei enää tässä vaiheessa pitäisi vaikuttaa jäljellä olevan alkion kehitykseen, kun se ei tähän asti ole vaikuttanut.

Nyt keskitymme kaikin voimin tähän elossa olevaan vauvaan ja yritämme olla murehtimatta ja toivomme parasta, koska kaikki vaikuttaa olevan oikein hyvin. :Heavy Black Heart:

Tänään oli toinen varhaisultra, jossa ilmeni että pienemmän kaksosen kehitys oli lakannut rv 7 eikä sykettä enää löytynyt. :Broken Heart:Isompi oli kehittynyt normaaliin tapaan ja alkiolta löytyi vahva sydämensyke. Koko oli 11.1-12.9 mm ja vastaa kuulemma 7+2 tai 7+3. Omien laskujeni mukaan pitäisi olla 7+5, joten kaikki on tämän alkion osalta oikein hyvin. Mitään keskenmenoon viittaavia oireita minulla ei ole ollut, joten olo on helpottunut, että toinen kuitenkin on kehittynyt kuten kuuluu. Lääkärin mukaan keskenmenon ei enää tässä vaiheessa pitäisi vaikuttaa jäljellä olevan alkion kehitykseen, kun se ei tähän asti ole vaikuttanut.

Nyt keskitymme kaikin voimin tähän elossa olevaan vauvaan ja yritämme olla murehtimatta ja toivomme parasta, koska kaikki vaikuttaa olevan oikein hyvin. :Heavy Black Heart:

Kovasti voimia ja jaksamista tilanteeseen.

Ihana, että isommalta löytyi vahva sydämensyke ja kaikki näytti olevan hänen osaltaan kunnossa. ❤️

@Sofia83 ihanaa, että kaksosista toinen kasvaa kohisten ja sydän sykki vinhasti 💗Olen pahoillani toisen pienen menetyksestä 💔

Täällä oli terveuden hoitajan ultra, ja samalla virallinen laskettu aika ilmenikin olevan 30.5.2023. Muutin lasketun ajanlistaan sen. :) Kaikki oli hyvin, sydän sykki menemään. Oli oikea helpotus, sillä mulla oli vuotoa vähän alkuviikosta.

@Sofia83 Voimia vuoristoradalle, käsittelemistä helposti noissa uutisissa. Kuitenkin ihanaa että toinen pikkuinen siellä sykkii menemään ja kehittymään. :red-heart:

Me käytiin perhe artella helsingissä joskus 7+2 viikoilla. Olihan se ihana kokemus, voin suositella. Toki olisi tehnyt mennä jo monta kertaa tässä uudestaan, mutta ensi viikolla onkin jo nt ultra. 🙂

Eijjuma. Olin varhaisultrassa. Alkio ja syke löytyi... kaksin kappalein. Oon tosi järkyttynyt tästä, just sitä mietti että miten jaksaa taas raskaana ja vauvan, ja kahden lapsen kanssa... No nyt niitä tuleekin vissiin TUPLANA. Ja kolme lasta, kun ajatuksissa oli aina että kaksi riittää. Huh.

Puoliso otti positiivisemmin kannan, onneksi. Ja olen mäkin iloinen tietysti, että kaikki oli hyvin. Mutta on tässä hirveästi sulateltavaa! Ja pelkoa tietysti, meneekö kaikki hyvin loppuun asti.
Onnea 😊

Takaisin