Varhaisultra

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Varhaisultra tulossa 25.7. julkisella. Rv 8+0 silloin.
Oltais päästy jo edellisellä viikolla, mutta ollaan reissussa silloin. Täytyy vaan koittaa nyt malttaa odotella. 😁
 
Kävin tänään varhaisultrassa julkisella. Menkoista laskettuna olisi ollut rv6+0, mutta näytti noin viikon pienemmältä, niin kuin olin itsekin arvioinut. Löytyi kohdunsisäinen raskauspussi ja siinä ruskuaispussi.
🥰
 
Oiskohan varhaisultraan mitään järkeä mennä rv 5+6? Meillä menee lomareissu vähän hölmösti tämän suhteen, se maaginen 6+3 ollaan reissussa eikä olla ihan varmoja koska palataan. Sykettä ei tuolloin voi vielä nähdä, mutta voisiko se muuten huojentaa vai jännittäisikö vaan lisää?
 
Oiskohan varhaisultraan mitään järkeä mennä rv 5+6? Meillä menee lomareissu vähän hölmösti tämän suhteen, se maaginen 6+3 ollaan reissussa eikä olla ihan varmoja koska palataan. Sykettä ei tuolloin voi vielä nähdä, mutta voisiko se muuten huojentaa vai jännittäisikö vaan lisää?
Huutelen täältä takasivulta, vaikken ryhmään kuulukaan. Mulla on kaksi kertaa näkynyt sykkeet 5+6, eli silloin on kyllä täysin mahdollista nähdä syke. Mutta jos ei näy, niin ei kannata hermostua, koska välttämättä ei tosiaan näy vielä silloin, varsinkin, jos kesto todellisuudessa vähemmän:smiling-eyes:.
 
Huutelen täältä takasivulta, vaikken ryhmään kuulukaan. Mulla on kaksi kertaa näkynyt sykkeet 5+6, eli silloin on kyllä täysin mahdollista nähdä syke. Mutta jos ei näy, niin ei kannata hermostua, koska välttämättä ei tosiaan näy vielä silloin, varsinkin, jos kesto todellisuudessa vähemmän:smiling-eyes:.
Kiitos vastauksesta, oishan se ihanaa jos näkyisi jo silloin. :Smiling Face With Heart Shaped Eyes: Laitoin sähköpostia sinne paikkaan jonne olisin ollut menossa ja sieltä vastasivat, että suosittelevat tulemaan vasta reissun jälkeen, koska ilman sykkeen näkemistä käynti tuskin huojentaa kauheasti. Täytyy vielä miettiä mitä teen.
 
Mä en tiedä onko varhaisultra siis sama, mutta ajattelin varata ajan neuvolan ensikäynnille, joka sielä rv 9 paikkeilla 🙂
 
Oiskohan varhaisultraan mitään järkeä mennä rv 5+6? Meillä menee lomareissu vähän hölmösti tämän suhteen, se maaginen 6+3 ollaan reissussa eikä olla ihan varmoja koska palataan. Sykettä ei tuolloin voi vielä nähdä, mutta voisiko se muuten huojentaa vai jännittäisikö vaan lisää?
Kyllähän reissatessa voi mennä ultraan, yksityisiä palveluntarjoajia niin Suomessa kuin esim Virossa on tarjolla varsin kattavasti isommilla paikkakunnilla.
Ja vaikka syke näkyisikin niin sittenhän iskee seuraavat jännitykset, joita kai riittää aina vauvan syliin saantiin saakka :Eyes:
 
Suunnittelin varaavani varhaisultran 7+0 eli heinäkuun vikalle viikolle 😄 vielä en vaan ole uskaltanut että josko sit viikon päästä jo uskaltaisi 😅
 
Kyllähän reissatessa voi mennä ultraan, yksityisiä palveluntarjoajia niin Suomessa kuin esim Virossa on tarjolla varsin kattavasti isommilla paikkakunnilla.
Ja vaikka syke näkyisikin niin sittenhän iskee seuraavat jännitykset, joita kai riittää aina vauvan syliin saantiin saakka :Eyes:
Me ollaan siis Lappiin menossa, ja katselin ettei Rovaniemeä pohjoisemmassa oikein tuntunut olevan gynekologeja paikalla ainakaan näin kuumimpana loma-aikana. 😬 En nyt tietty ihan joka ainoaa vaihtoehtoa käynyt läpi, mutta Mehiläisen ja Terveystalon tarjontaa katselin mm. Kittilässä ja Sodankylässä.

Ja joo, jännityshän jatkuu aivan varmasti! 😅 Nytkin oon ihan saattaa olla tai saattaa olla olemati-fiiliksillä, kun lauantainen tuhruvuoto säikäytti.
 
Keskiviikkona saan tietää meidän varhaisultra-ajan kun Tilkkaan pitää ilmoittaa raskaustestin tulos 🥰 veikkaan että menee elokuun ekalle viikolle❤
En oikein tiiä milloin neuvolan varais mut kai saan jonku ohjeistuksen siihenki😅
 
Täällä käyty varhaisultrassa. Kaikki oli niinkuin pitää ja vastasi viikkoja (6+1), hyvä syke löytyi. ♥️ Ja mitään oireita ei ole. Hävisivät vähäisetkin jo viikko sitten.
Loistavaa, että kaikki on hyvin! Mun ultra on vasta 8+0, en millään jaksaisi odottaa niin kauaa.
 
Millä perusteella pääsee kunnan puolelle varhaisultraan? Haluttais varata aika ja käydä enne töiden alkua, ois heinökuun vipa viikko rv7 niin sydämen lyönnit jo näkisi 😊
 
Minä ainakin pääsin, koska raskausviikot ovat epäselvät ja aiemmassa raskaudessa on ollut laskimotukos, niin lääkityksen tarkastus samalla.
Viime raskaudessa sain ylimääräisen ”mielenterveys”ultran ihan vain sillä, että olin niin hermona sinä päivänä jolloin kkm oli viimeksi tapahtunut.
 
Kiitti vastauksista 😊 täytyy varmasti varailla yksityiseltä ultra, en malta kyllä oottaa nt- ultraan asti että pääsee varmistaa kaiken olevan niiku pitää.
 
Takaisin
Top