Varhaisultra

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Menettekö varhaisraskauden ultraan ennen nt-ultraa? Julkiselle vai yksityiselle? Tänne voi tulla myös kertomaan ultrakuulumiset!
 
Olen varannut varhaisultran kuukautisten mukaan laskettuna RV 7+4. Pitkä odotus sinne asti !! Nyt RV 4+3.
 
Mää en oo uskaltanu vielä varata.. Mutta pakkohan se on saada tietää! Hirveen piinaavat ootteluviikot kyllä.. Confounded Face Milläköhän viikoilla sieltä ihan varmasti pitäs se syke löytyä jos on löytyäkseen?
 
Mä en oo varannut vielä, vähän jännittää että paljonko se maksaa... Onko se sen 250€ :sad001

Jännittää
 
Tulen tuolta kesäkuisista kommentoimaan, kun huomasin keskustelun varhaisultrasta.

Alkion syke näkyy yleensä 6+3, minulla näkyi tässä raskaudessa jo 6+0. Monella ei ole näkynyt edes tuolla 6+3, vaikka raskaus tulisi sujumaan normaalisti. Yleisesti suositellaan 7+0, koska silloin näkyy todennäköisemmin syke. Liian aikaisella käynnillä voi syke jäädä näkemättä ja aiheuttaa turhaa epävarmuutta sekä lisäkäyntejä. Lisäksi raskaus ei välttämättä ole alkanut laskennallisena päivänä kierrosta ja se voi olla päiviä tai jopa viikkoja pienempi kuin kalenteri näyttäisi. Tällöin voidaan saada virheellinen tulos, että alkiota ei olisi lainkaan.

Malttia on tässä vaiheessa vaikea saada lisää, mutta aika on vaan ainoa mikä auttaa. Paljon tsemppiä piinailujen kanssa. Toivotaan, että kaikilta löytyy hyvällä sykkeellä oleva alkio.

Varhaisultran voi saada omasta neuvolastakin, mutta siellä laitteet ovat yleensä paljon epätarkempia kuin yksityisellä tai julkisella sairaaloissa eli sikiön syke näkyy epävarmemmin aikaisilla viikoilla. Edullisinta on mennä kätilön tekemään ultraan, jos paikkakunnalta sellainen löytyy (esim Tampere, Helsinki, Lahti). Silloin hinta on noin 80 €. Yksityisellä lääkärillä hinta on 200-300 euroa.
 
Olen menossa yksityiselle kätilön varhaisultraan rv 6+5. Pessimistisenä liikkeellä, ehdin sitten vielä perua neuvolan jos sieltä ei löydy elämää..
 
Mä varasin varhaisultran oletetulle 7+0 viikolle. Esikoisesta kävin kolmesti, jos nyt malttaisi Cat With Tears Of Joy
 
Varhaisultra varattu rv 7+4 menkoista laskettuna.
 
Ar-ultra tarjotaan meille julkiselta toistuvien tuulimunaraskauksien vuoksi. Aika on rv 7+0.
 
Varasin ajan varhaisultraan rv7+6, miten sinne asti tässä jaksaa ja malttaa odottaa.. tänään rv4+6 :)
 
Esikoisen kohdalla pääsin julkiselle puolelle ar-ultraan kohdun ulkopuolisen epäilyn vuoksi. Nyt ei ole sellaisia huolia toistaiseksi, vaikka pientä rusehtavaa vuotoa onkin, mutta ihan omasta malttamattomuudesta meinaan varata ultran kolmen viikon päähän.
 
Kirjoittelin tonne kesäkuisten puolelle, kun LA on 30.6 tai 1.7 mitenkä sen laskee, tänään käytiin Tampereella perheartessa ja löytyi ruskuaispussi mutta ei vielä alkiota eikä sydämenlyöntejä. Eli vastasi viikkoja 5+5, menkoista on jo 6+4. Mutta meni lähemmäs omia laskujani Brown Heart mennään uudelleen 16.11 kun viikkoja on 7+.
 
Kahdesta edellisestä raskaudesta on kurkattu ekassa neuvolassa ultralla. Ultra laitteet neuvolassa on aivan iän ikuiset, eikä niitä osaa siellä monikaan käyttää. Edellinen neuvola täti on jo jäänyt eläkkeelle, enkä tiedä onko tämä uusi työntekijä opetellut niiden laitteiden käyttöä.
Toivoisin kyllä kovasti että taas katsottaisiin. Mutta muussa tapauksessa ehkä voisin varata yksityiselle aikaa. En osaa vielä sanoa hennonko siitä niin paljon maksaa..
 
Kkm keväältä takana (rv10), muutoinkin useamman vuoden yritys ja pelkoja/jännitystä jatkuuko tällä kertaa kaikki hyvin. Neuvolassa ovat lupailleet ultrata jo alussa, että saisi tiedon onko kaikki viikkoihin nähden hyvin.
 
Kkm keväältä takana (rv10), muutoinkin useamman vuoden yritys ja pelkoja/jännitystä jatkuuko tällä kertaa kaikki hyvin. Neuvolassa ovat lupailleet ultrata jo alussa, että saisi tiedon onko kaikki viikkoihin nähden hyvin.

Kiva, että ultraavat tällä kertaa neuvolassa! Itsellä myös kkm takana ennen esikoista. Sain tuolloin tietää asiasta yksityisellä varhaisultrassa viikoilla 7+5. Tämän takia olen varannut tähänkin raskauteen ylimääräisen ultran yksityiseltä. Vielä 1,5 viikkoa pitäisi odottaa ultraan...
 
Neuvola-aika varattuna nyt 1.12. ja viikkoa sitä ennen katsotaan ultralla, että onko kaikki hyvin viikkoihin nähden. Onneksi tuohon varhaisultraan enää kaksi viikkoa, mutta kyllä sitä tässäkin ajassa ehtii stressata ja jännittää… :Heartred
 
Takaisin
Top