Varhaisultra

Olen jo tuolla toukokuisten puolella, mutta la taitaa siirtyä reilusti kesäkuulle. Ovulaatio ei ole tapahtunut oppikirjan mukaisesti vaan lääkkeelliset kierrot ovat varmaan sotkeneet luonnollista kiertoa. Tänään kuitenkin pystyttiin vahvistamaan raskauden olevan kohdussa, joten ainakin ku on suljettu pois. Seuraavaksi jännitetään löytyisikö seuraavassa ultrassa jo sykettä. Anguished Face

jännittävää ! Koska seuraava ultra? Toivotaan parasta Beating Heart
 
Mä oon myös toukokuisissa mutta kävin raskaudenkeston määrityksessä jo kertaalleen ja epäilen olevani kuitenkin kesäkuinen. Ens tiistaina uusi ultra, josko sitten varmistuisi vähän missä mennään.

Millainen kierto sulla on? Onko sulla itsellä aavistusta oviksen ajankohdasta ? :)
 
jännittävää ! Koska seuraava ultra? Toivotaan parasta Beating Heart
Julkisella kahden viikon päästä. Katsotaan pitääkö hermo olla siihen asti vai käynkö ensi viikolla yksityisellä. Ensin pelkäsin kohdunulkoista, nyt pelkään tuulimunaa. Mulla on sen verran pitkä taival takana, että osaan kaikki worst case scenariot. Jos ultrassa näkyy syke, niin silloin todennäköisyys keskenmenoon pienenee. Sitten voikin jännittää seulontoja.
 
Julkisella kahden viikon päästä. Katsotaan pitääkö hermo olla siihen asti vai käynkö ensi viikolla yksityisellä. Ensin pelkäsin kohdunulkoista, nyt pelkään tuulimunaa. Mulla on sen verran pitkä taival takana, että osaan kaikki worst case scenariot. Jos ultrassa näkyy syke, niin silloin todennäköisyys keskenmenoon pienenee. Sitten voikin jännittää seulontoja.

tsemppiä :Heartred ymmärtäähän sen jos huolettaa. Toivottavasti saisit myös nauttia raskaudesta ilman suurta huolta, onneksi ultrataan! :)
 
Millainen kierto sulla on? Onko sulla itsellä aavistusta oviksen ajankohdasta ? :)
Mulla ei oikein ole kierto edes palannut edellisen raskauden ja synnytyksen jälkeen. Oviksesta ei tietoa tai edes hyvää veikkausta.
 
Höh, luulisi ettei siitä olisi ollut paljoa vaivaa laittaa lähetettä kahteen hcg-mittaukseen. Mutta joo, yhdestäkin arvosta saa varmaan hieman suuntaa, että onko riittävä niille viikoille. Tosin isoja erojahan niissä on. Tässä taulukossa näkyy hyvin, miten paljon voi vaihtelua olla, esim 3 vko hedelmöityksestä 18-7340.

Sain tänään tuloksen, ja siinä oli arvo!
5590.5 IU/l

Eli menee sen taulukon mukaan, aikaa hedelmöittymisestä 4 viikkoa rajalle, lähentelee 5-6 viikon rajaa.
Nyt on dpo 5+0 ovulaatiosta laskien. Eli lienee menevän tähän asti suunnitelmien mukaan. Mistä näistä tietää :D Mutta en taida voida stressata enempää asiasta.
 
Täällä ei varhaisultrasta tullut hyviä uutisia. Ei meinannut löytyä koko raskautta kohdusta ollenkaan. Lääkäri sanoi et mulla on rakko niin täynnä, että näkyvyys on huono. En ymmärrä miten se aina voi olla muka niin täynnä, kun just kävin vessassa ennen ultraa ja vältin liikojen nesteiden juomista koko aamun. Joka kerta sama homma ton rakon kanssa. Onkohan siinä joku rakenteellinen vika.. Ultrattiin sekä alakautta että vatsapeitteiden päältä. Kohdussa vilahti noin 7mm alkiorakkula, mikä tarkoittaisi että on huomattavasti pienempi kun kuuluisi. Lääkäri epäili, että koko on n.5+ jotain, kun nyt kuuluisi olla 6+0-6+2. Eli ei kauhean lupaavaa ☹️ Ovulaation kuitenkin bongasin ja siitä on jo huomenna tasan 4vko aikaa. Otettiin nyt hcg ja katsotaan onko se viikkoja vastaava suurinpiirtein. Jos ei niin sit otetaan toinen ultra jo ens viikolle. Jos on ok niin sit kahden viikon päästä toinen ultra. Sain siihen jo siis ajan 27.10 klo 13. Mutta tässä tosiaan kun mulla on raskausoireetkin selkeesti vähenempään päin, niin en usko et saadaan taaskaan vauvaa syliin asti. :sad001
 
Voi tuska @indi laita viestiä sitten mitä se hcg sanoo. Tämä alkuraskaus aika on niin epävarmaa ja usealle sattuu se ikävin kohdalleen. Toivon sydämestäni että sieltä löytyy vielä sykkeen kanssa pieni tulija. Ollut vain jemmassa jossain.
 
Täällä ei varhaisultrasta tullut hyviä uutisia. Ei meinannut löytyä koko raskautta kohdusta ollenkaan. Lääkäri sanoi et mulla on rakko niin täynnä, että näkyvyys on huono. En ymmärrä miten se aina voi olla muka niin täynnä, kun just kävin vessassa ennen ultraa ja vältin liikojen nesteiden juomista koko aamun. Joka kerta sama homma ton rakon kanssa. Onkohan siinä joku rakenteellinen vika.. Ultrattiin sekä alakautta että vatsapeitteiden päältä. Kohdussa vilahti noin 7mm alkiorakkula, mikä tarkoittaisi että on huomattavasti pienempi kun kuuluisi. Lääkäri epäili, että koko on n.5+ jotain, kun nyt kuuluisi olla 6+0-6+2. Eli ei kauhean lupaavaa ☹️ Ovulaation kuitenkin bongasin ja siitä on jo huomenna tasan 4vko aikaa. Otettiin nyt hcg ja katsotaan onko se viikkoja vastaava suurinpiirtein. Jos ei niin sit otetaan toinen ultra jo ens viikolle. Jos on ok niin sit kahden viikon päästä toinen ultra. Sain siihen jo siis ajan 27.10 klo 13. Mutta tässä tosiaan kun mulla on raskausoireetkin selkeesti vähenempään päin, niin en usko et saadaan taaskaan vauvaa syliin asti. :sad001

onpa ikävä kuulla :sad001 toivotaan kovasti että hcg olis hyvin nousussa ja seuraavassa ultrassa syke ja normaali kasvu :Heartred
 
Täällä ei varhaisultrasta tullut hyviä uutisia. Ei meinannut löytyä koko raskautta kohdusta ollenkaan. Lääkäri sanoi et mulla on rakko niin täynnä, että näkyvyys on huono. En ymmärrä miten se aina voi olla muka niin täynnä, kun just kävin vessassa ennen ultraa ja vältin liikojen nesteiden juomista koko aamun. Joka kerta sama homma ton rakon kanssa. Onkohan siinä joku rakenteellinen vika.. Ultrattiin sekä alakautta että vatsapeitteiden päältä. Kohdussa vilahti noin 7mm alkiorakkula, mikä tarkoittaisi että on huomattavasti pienempi kun kuuluisi. Lääkäri epäili, että koko on n.5+ jotain, kun nyt kuuluisi olla 6+0-6+2. Eli ei kauhean lupaavaa ☹️ Ovulaation kuitenkin bongasin ja siitä on jo huomenna tasan 4vko aikaa. Otettiin nyt hcg ja katsotaan onko se viikkoja vastaava suurinpiirtein. Jos ei niin sit otetaan toinen ultra jo ens viikolle. Jos on ok niin sit kahden viikon päästä toinen ultra. Sain siihen jo siis ajan 27.10 klo 13. Mutta tässä tosiaan kun mulla on raskausoireetkin selkeesti vähenempään päin, niin en usko et saadaan taaskaan vauvaa syliin asti. :sad001
Voi ei! Paljon voimia Indi ja jaksamista! Toivotaan kuitenkin, että kaikki on hyvin!
 
Täällä ei varhaisultrasta tullut hyviä uutisia. Ei meinannut löytyä koko raskautta kohdusta ollenkaan. Lääkäri sanoi et mulla on rakko niin täynnä, että näkyvyys on huono. En ymmärrä miten se aina voi olla muka niin täynnä, kun just kävin vessassa ennen ultraa ja vältin liikojen nesteiden juomista koko aamun. Joka kerta sama homma ton rakon kanssa. Onkohan siinä joku rakenteellinen vika.. Ultrattiin sekä alakautta että vatsapeitteiden päältä. Kohdussa vilahti noin 7mm alkiorakkula, mikä tarkoittaisi että on huomattavasti pienempi kun kuuluisi. Lääkäri epäili, että koko on n.5+ jotain, kun nyt kuuluisi olla 6+0-6+2. Eli ei kauhean lupaavaa ☹️ Ovulaation kuitenkin bongasin ja siitä on jo huomenna tasan 4vko aikaa. Otettiin nyt hcg ja katsotaan onko se viikkoja vastaava suurinpiirtein. Jos ei niin sit otetaan toinen ultra jo ens viikolle. Jos on ok niin sit kahden viikon päästä toinen ultra. Sain siihen jo siis ajan 27.10 klo 13. Mutta tässä tosiaan kun mulla on raskausoireetkin selkeesti vähenempään päin, niin en usko et saadaan taaskaan vauvaa syliin asti. :sad001
Voi onpa kurja Indi kun nyt jouduit jäämään tuollaiseen epävarmuuteen. Onneksi kuitenkin sulla on kontrolliultra, vaikka varmasti odottavan aika on tilanteessasi todella pitkä. Tsemppiä odotteluun!! Toivotaan että pikkuinen siellä kasvaa nyt kuitenkin oikeaan tahtiin ja ovis onkin vain ollut luultua myöhemmin.
 
Mulla selvis ultrassa nyt viikot, 8.viikolla mennään, laskettu aika just ja just toukokuun puolella mut jo nyt arvelen edeltävän raskauden perusteella et kesäkuussa vasta syntyy
 
Ovulaation oon tikuttanut ja tuntemusten perusteella se oli kp 17 tai 18. Sen puolesta tuskin voi kauheasti koko heittää. :sad001 Tietty voi olla, että on sitten kiinnittynyt myöhemmin..

Hcg-tuloksen sain eilen illalla ja se oli 8770. Eli sinänsä voisi olla linjassa sen kanssa, että viikkoja on vielä alle 6+0. Jäi kuitenkin häiritsemään se 7mm pussukka, joka aika monen taulukon mukaan vastaisi viikkoja 5+0. Niin varhaisessa raskaus tuskin on, koska se tarkoittaisi että olisin jo 3+2 saanut hyvin selkän plussan. Eli täytyy kai toivoa tuossa olleen jokin mittausvirhe.

Todella turhauttavaa tällainen epätietoisuus. Välillä tulee optimistisempi fiilis, kun on lukenut että joillakin voinut koko heittää 1 vko tai jopa enemmänkin ja silti kaikki mennyt hyvin. Sitten taas eksyy analysoimaan taulukkoja, minkä kokoinen esim sen raskauspussin tulisi olla ja alkaa tuntua siltä että toivo on menetetty.
 
@Indi Hienoa että Hcg on hyvä arvo! Eli nyt vain 2 viikkoa odotellaan? Ehkä itse olisin malttamaton ja juoksisin ottamaan hcg arvon uusiksi parin päivän päästä niin näkisi kehittyykö se.
Kaiketi, siis mitä olen lukenut enkä ole tarkastanut lähteitä se ei enää 1200 jälkeen tuplaannu noin kahden päivän välein, vaan lähinnä 3-4 päivän välein.
 
@Indi Hienoa että Hcg on hyvä arvo! Eli nyt vain 2 viikkoa odotellaan? Ehkä itse olisin malttamaton ja juoksisin ottamaan hcg arvon uusiksi parin päivän päästä niin näkisi kehittyykö se.
Kaiketi, siis mitä olen lukenut enkä ole tarkastanut lähteitä se ei enää 1200 jälkeen tuplaannu noin kahden päivän välein, vaan lähinnä 3-4 päivän välein.

Lääkäri lupasi soitella huomenna ja kertoo sitten ultrataanko uudestaan jo ensi viikolla vai 2 vko päästä. Ja samalla mietitään otetaanko toinen hcg-arvo. Taidan joka tapauksessa pyytää sitä. Varasin jo varmuuden vuoksi lauantaille labra-ajan, nyt vaan lähete puuttuu. Vähän jännittää miten kerkeän huomenna töissä vastata puhelimeen, kun en saanut mitään tiettyä soittoaikaa. Täytyy ehkä itse vielä soitella aamulla terveyskeskukseen ja pyytää että sanoisi etukäteen tuosta labratoiveesta lääkärille. Mietin myös että jos ultra menee 2 vkon päähän niin harkitsen yksityisellä käymistä välissä, en tiedä miten pysyn järjissäni muuten. Anxious Face With Sweat-
 
@Indi Mehiläiseen voi vaan kävellä ja ne ottaa hcg arvon, Helsingissä maksoi 64,50 ja se on pieni raha tuosta tiedosta. Uskoisin kyllä että ei tartte edes liioitella ahdistusta, että antavat julkisen piikkiin ton testin.
 
@Indi Mehiläiseen voi vaan kävellä ja ne ottaa hcg arvon, Helsingissä maksoi 64,50 ja se on pieni raha tuosta tiedosta. Uskoisin kyllä että ei tartte edes liioitella ahdistusta, että antavat julkisen piikkiin ton testin.

Joo totta! Täällä on vaan sellanen pulma, että ainoastaan fimlabin labra auki lauantaina ja heillä ei ole mahdollista mitata hcg:ta omakustanteisesti. Menisi siis ensi viikkoon.. Ja sit jo melkein mietin käyttäisinkö tuon rahan varhaisultraan yksityisellä, siskoni suositteli yhtä hyvää paikkaa, jossa hintaa varhaisultralla vain 90e. Täytyy miettiä.
 
Eipä se lääkäri sitten soittanutkaan tänään.. Mielestäni lupasi soittaa, oli hcg-tulos viikkoihin nähden "normaali" tai ei. Vähän ärsyttää nyt kun en siis kerennyt saada toista labralähetettä. Olisin halunnut nähdä miten nousee 3pv aikana. Turhauttaa myös kun olin säätänyt tätä työpäivää aika paljon, jotta ehdin päivystää puhelinta samalla. Ajanhukkaa näköjään. :/
 
Tsemppiä Indi tuohon epätietoisuuteen ❤️ Tosi kurjaa, ettei soiteta, vaikka on luvattu!
 
Takaisin
Top