Varhaisultra

Kaikki tällä hetkellä hyvin :Heartpink kai se voi vielä tuulimuna olla tai tietty mennä kesken mutta ensin näki vain pussin ja lopussa siellä sisälläkin jotain? Eli jos sisällä näkyy jotain niin ei voi olla tuulimuna? Sykettä ei näkynyt mutta puhui että joku kaiku taitaa näkyä. Onneksi 21.9. uusi ultra:love7 5+6 siis nyt päiviä punktiosta laskettuna

Katselin huvikseen raskausviikko ultrakuvia netissä ja samalta näyttää joissaki ei sitä alkiotakaa näy vielä. Muista että noin varhain alkio on vielä kovin pieni. :happy:
 
Näkyykö sulla siis sikiöpussin sisällä jo alkio/ruskuaispussi? Apua pelottaa että omani kehittyy liian hitaasti :bag: mutta onnea! :love7 hyvä jos kierukka on tipahtanut pois huomaamattasi :)

Alkio näkyi, ruskuaispussi ilmeisesti ei, ainakin niin se lääkäri ohimennen mainitsi, että yleensä näkyy tässä vaiheessa. Muttei ollut asiasta kuitenkaan huolissaan eikä keskenmenoriski ole sen suurempi kuin tavanomaisesti. Itseä asia jäi vähän vaivaamaan ja sen takia varasin varhais-uä:n perhe-atresta. Sitä pitäisi vaan pari viikkoa malttaa odottaa.
 
Katselin huvikseen raskausviikko ultrakuvia netissä ja samalta näyttää joissaki ei sitä alkiotakaa näy vielä. Muista että noin varhain alkio on vielä kovin pieni. :happy:

Katsoin myös, ja tuntuu että yleensä kaikilla isompi ja pyöreämpi se sikiöpussi :bag: mut jospa se tästä kasvaisi...
Mulle kirjattu näin:
"Raskauden sijainti: normaali kohdunsisäinen
Raskauspussin muoto: normaali
Ruskuaispussi: nähtävissä
Intrauteriininen raskaus, viikkoihin sopiva sikiöpussi 8.7 mm, pieni kaiku sisällä, mahd ruskuaispussi."

Ihan normaalia kai, jos ei vielä näkyisi ruskuaispussia (melkein sama asia kuin alkio, tai kai ne kasvavat vierekkäin) mutta siis ensin näkyy sikiöpussi ja sitten ruskuaispussi ja alkio(?) jolla alkaa sydän lyömään viimeistään 6+. Mulla ei vielä näkynyt sykettä.. ihan kuin olisin jonkun nähnyt vilkkumassa mutta tiedä sitten. Huolestuttaa tosiaan kun sikiöpussi niin pieni, viimeksi se viittasi keskenmenoon. Mutta kyllähän nuo kirjasi että normaali o_O ehkeivät halua huolestuttaa :bag:
 
Katsoin myös, ja tuntuu että yleensä kaikilla isompi ja pyöreämpi se sikiöpussi :bag: mut jospa se tästä kasvaisi...
Mulle kirjattu näin:
"Raskauden sijainti: normaali kohdunsisäinen
Raskauspussin muoto: normaali
Ruskuaispussi: nähtävissä
Intrauteriininen raskaus, viikkoihin sopiva sikiöpussi 8.7 mm, pieni kaiku sisällä, mahd ruskuaispussi."

Ihan normaalia kai, jos ei vielä näkyisi ruskuaispussia (melkein sama asia kuin alkio, tai kai ne kasvavat vierekkäin) mutta siis ensin näkyy sikiöpussi ja sitten ruskuaispussi ja alkio(?) jolla alkaa sydän lyömään viimeistään 6+. Mulla ei vielä näkynyt sykettä.. ihan kuin olisin jonkun nähnyt vilkkumassa mutta tiedä sitten. Huolestuttaa tosiaan kun sikiöpussi niin pieni, viimeksi se viittasi keskenmenoon. Mutta kyllähän nuo kirjasi että normaali o_O ehkeivät halua huolestuttaa :bag:
Kyllähän heidän pitäisi kirjata, jos on jotenkin epänormaali. Mulla ainakin on pussit aina näyttäneet erilaisilta riippuen miten saa kuvaa ja sehän riippuu paljon mihin kohtaan alkio on kiinnittynyt että miten saa näkyviin.
 
Samaa mieltä, että eivät he mitään valheita voi kirjoittaa, että kirjoittavat miten näkevät.
 
Viime raskaudesta käytiin varhaisultrassa jotain 8+ ja siellä mulla diagnosoitiin virheellisesti kkm (ei löytynyt sykettä) ja löytyi iso myooma. Pääsin kiireellisellä lähetteellä seuraavana päivänä Tyksiin, jossa paremmilla laitteilla löytyi kuitenkin heti syke (myooma siis häiritsi tutkimista). Tämän takia päätin, että enää en mene varhaisultraan ikinä.

Mutta nyt on vähän epäselvää, että kuinka pitkällä raskaus on ja lisäksi toi mahdollinen myooman tilanne kiinnostaa. Että eiköhän sitä tule varattua varhaisultra kuitenkin, mutta samaan paikkaan en enää mene kuin viimeksi :shy:
 
Katselin mun vanhoja AU kuvia ja tässä kakkosen eka ultra kuva. Tää on ehkä eniten jannnille, jos vähän auttais, tässä ei siis mitenkään pyöreä pussi oo ja aika pieni myös vko 6+6 ja tää alkio on jo 13v :grin
Ja mulla on ollut useimmissa ultrissa myös pitkät minuutit kun on on jouduttu etsimään alkio vaikka pussi näkyy :)
 

Liitteet

  • 72F25302-4FC2-445C-A4A8-80B1AE7ED97C.jpeg
    72F25302-4FC2-445C-A4A8-80B1AE7ED97C.jpeg
    396.2 KB · Katsottu: 37
Katselin mun vanhoja AU kuvia ja tässä kakkosen eka ultra kuva. Tää on ehkä eniten jannnille, jos vähän auttais, tässä ei siis mitenkään pyöreä pussi oo ja aika pieni myös vko 6+6 ja tää alkio on jo 13v :grin
Ja mulla on ollut useimmissa ultrissa myös pitkät minuutit kun on on jouduttu etsimään alkio vaikka pussi näkyy :)

Hih, kiitos :Heartpink ei auta kuin toivoa että mun pussukka kasvaisi ja siellä olisi sykkeellinen pikkuinen :smiley-angelic001
 
Soitin tänään neuvolaan ja sain ultra ajan 23.9. Silloin viikkoja pitäisi olla 6+5...
Olisi varmaan kannatanut pyyttää myös hcg mittausta tälle viikolle... viimme raskausessa se oli alhainen näillä viikoilla ja oli laskusuuntainen :sad001
Onneksi nämä päivät kuluvat nopeasti 3lapsen äitinä :p
 
Onkohan viikot 6+4 liian aikaista mennä yksityiselle ultraan? :confused:
 
Muokattu viimeksi:
Mä toivoisin pääseväni julkiselle epäsäännöllisen kierron vuoksi, mutta taitaa olla aika tiukassa pääsy. Ja eka pitäisi ehkä soittaa sinne neuvolaan :grin Täällä ei mun mielestä ole mitään edullista kätilön ultraa yksityisellä ja mitään 200€ en ole valmis maksamaan... (Ainakaan vielä, katotaan sit parin viikon päästä onko mieli muuttunut :smiley-ashamed004)
 
Mä toivoisin pääseväni julkiselle epäsäännöllisen kierron vuoksi, mutta taitaa olla aika tiukassa pääsy. Ja eka pitäisi ehkä soittaa sinne neuvolaan :grin Täällä ei mun mielestä ole mitään edullista kätilön ultraa yksityisellä ja mitään 200€ en ole valmis maksamaan... (Ainakaan vielä, katotaan sit parin viikon päästä onko mieli muuttunut :smiley-ashamed004)
Ei siitä haittaa ole jos kysyy ja perustelee epäsäännöllisellä kierrolla, että ei ole varma kuinka pitkällä raskaus on.
 
Takaisin
Top