Varhaisultra

Varhaisultra on varmaankin eri kuin ensimmäisen neuvolakäynnin ultra? Meillä oli alkuviikosta eka neuvolakäynti, jossa ultrattiin. Siellä pikkuinen pötkötteli oikeassa paikassa ja oli viikkoja vastaavan kokoinen :Heartred käden heilautuskin näkyi Beaming Face With Smiling Eyes viikkoja oli siis 9+4
 
Varhaisultra on varmaankin eri kuin ensimmäisen neuvolakäynnin ultra? Meillä oli alkuviikosta eka neuvolakäynti, jossa ultrattiin. Siellä pikkuinen pötkötteli oikeassa paikassa ja oli viikkoja vastaavan kokoinen :Heartred käden heilautuskin näkyi Beaming Face With Smiling Eyes viikkoja oli siis 9+4
Joo, läheskään kaikkialla ei edes ultrata neuvolassa, ainakaan ekalla käynnillä. Varhaisultrassa monet käy yksityisellä :) Monille eka julkisen puolen ultra on nt-ultra n. vkolla 12.
 
Kauramaito: voi ei, jaksamista!

Täälläkin ultrakäynti takana, eikä tilanne sitten selkiintynyt vieläkään. Sieltä löytyi 6+4 vastaava alkio (klinikan laskujen mukaan nyt pitäisi olla 7+0) liian hitaalla sykkeellä. Kysyin itse tuosta sykkeestä ja lääkäri vain sanoi, ettei olisi siitä itse maininnut, ellen olisi kysynyt, mutta vaikuttaa kyllä hitaalta. Kontrolli taas viikon päähän, eli paniikki jatkuu. Googlailin vähän kirjallisuutta, eikä kyllä sen perusteella näytä hyvältä, mutta eipä nyt taas auta muu kuin odotella ja toivoa parasta, että se siitä piristyisi ja jaksaisi kasvaa vauvaksi asti...
 
Kauramaito: voi ei, jaksamista!

Täälläkin ultrakäynti takana, eikä tilanne sitten selkiintynyt vieläkään. Sieltä löytyi 6+4 vastaava alkio (klinikan laskujen mukaan nyt pitäisi olla 7+0) liian hitaalla sykkeellä. Kysyin itse tuosta sykkeestä ja lääkäri vain sanoi, ettei olisi siitä itse maininnut, ellen olisi kysynyt, mutta vaikuttaa kyllä hitaalta. Kontrolli taas viikon päähän, eli paniikki jatkuu. Googlailin vähän kirjallisuutta, eikä kyllä sen perusteella näytä hyvältä, mutta eipä nyt taas auta muu kuin odotella ja toivoa parasta, että se siitä piristyisi ja jaksaisi kasvaa vauvaksi asti...


Voi että, toivotaan parasta! ❤️ Alkuraskaudessa voi olla niin ihmeellisiä juttuja ja silti jatkunut normaalisti, joten älä vielä luovuta!
 
Ultrassa käyty. Häivähdys ruskuaispussista nähty mutta ei sikiökaikua. Viikkoja pitäis olla 7+1.
Vahva epäilys tuulimunasta.
Kontrolli viikon päästä.

Onko sulla mitään oireita? Itselläni tuulimunaraskaudessa ei ollut oireita ollenkaan. Todettiin joskus 7+ viikolla. Normaali raskauksissa mulla on ollut selkeät oireet. Tsemppiä odotteluun!❤️
 
Joo, läheskään kaikkialla ei edes ultrata neuvolassa, ainakaan ekalla käynnillä. Varhaisultrassa monet käy yksityisellä :) Monille eka julkisen puolen ultra on nt-ultra n. vkolla 12.

Niin joo totta! Itsellä aiemmassa raskaudessa ultrattiin myös heti ensimmäisellä neuvolakäynnillä, vaikka silloin ei ollut kaukana ettenkö olisi varannut yksityiselle varhaisultraan jo paljon aiemmin, mutta maltoin mieleni. Jännä kyllä, kun kaikissa paikoissa ei ultrata ekalla käynnillä tuntuisi itsestä piinaavalta odotella sinne nt-ultraan asti, että näkisi ensimmäisen kerran mikä tilanne mutta onneksi on yksityinen puoli
 
Kauramaito: voi ei, jaksamista!

Täälläkin ultrakäynti takana, eikä tilanne sitten selkiintynyt vieläkään. Sieltä löytyi 6+4 vastaava alkio (klinikan laskujen mukaan nyt pitäisi olla 7+0) liian hitaalla sykkeellä. Kysyin itse tuosta sykkeestä ja lääkäri vain sanoi, ettei olisi siitä itse maininnut, ellen olisi kysynyt, mutta vaikuttaa kyllä hitaalta. Kontrolli taas viikon päähän, eli paniikki jatkuu. Googlailin vähän kirjallisuutta, eikä kyllä sen perusteella näytä hyvältä, mutta eipä nyt taas auta muu kuin odotella ja toivoa parasta, että se siitä piristyisi ja jaksaisi kasvaa vauvaksi asti...

Tsempit myös täältä :Heartred
 
Onko sulla mitään oireita? Itselläni tuulimunaraskaudessa ei ollut oireita ollenkaan. Todettiin joskus 7+ viikolla. Normaali raskauksissa mulla on ollut selkeät oireet. Tsemppiä odotteluun!❤️

On mulla rintoja aristanut ja ollut aikamoista ummetusta. Siinäpä ne.
Omakannassakin lukee että todennäköinen keskenmeno joten aika vähissä on kyllä toivon rippeet.

Kiitos kuitenkin tsempeistä kaikille ❤️
 
Varhaisultra on varmaankin eri kuin ensimmäisen neuvolakäynnin ultra? Meillä oli alkuviikosta eka neuvolakäynti, jossa ultrattiin. Siellä pikkuinen pötkötteli oikeassa paikassa ja oli viikkoja vastaavan kokoinen :Heartred käden heilautuskin näkyi Beaming Face With Smiling Eyes viikkoja oli siis 9+4
Meidän pienessä terkkarissa ei ole edes ultraa mun käsittääkseni, tarvittaessa täytyy matkata toiselle paikkakunnalle, jos jotain erikoista.
 
Meidän pienessä terkkarissa ei ole edes ultraa mun käsittääkseni, tarvittaessa täytyy matkata toiselle paikkakunnalle, jos jotain erikoista.

Aijaa Anguished Face- on kyllä paljon eroja kaupunkien ja kuntien käytännöissä ja tutkimusten kattavuuksissa.
 
Aijaa Anguished Face- on kyllä paljon eroja kaupunkien ja kuntien käytännöissä ja tutkimusten kattavuuksissa.
Tätä itsekin olen kummastellut. Meillä peräkylällä myös ultrataan vakiosti ekassa neuvolassa. Tosin aika vanhalla laitteelle, ettei sillä mittoja saa. Sydämen sykkeen ja raskauden sijainnin saa varmistettua. Niillä olen kuitenkin pärjännyt hyvin sinne isommassa kaupungissa tehtävään nt-ultraan asti.
 
Meillä on alle 6000 asukkaan kunta, sotepalvelut ollut muutaman vuoden ostopalveluna toiselta kunnalta. Omalla kylällä pieni terveyskeskus, jossa lääkärin vastaanotto, neuvola, hammashuolto, perheneuvolapalvelua, jne. Viime kkm tyhjennyshoidon jälkeen hcg ei laskenut kunnolla, niin läksin ultraan palveluntuottaja kuntaan 30km päähän. Eli ei ihan lähellä ole. Joitain muitakin palveluja täytyy lähteä hakemaan tuonne toiselle paikkakunnalle. Saas nähdä mitä tämä uusi sote tuo tullessaan.
 
Meillä neuvolassa normaalisti vain lääkärikäynnillä ultrataan. Paitsi tosiaan nyt kun itse kävin hoitajalla niin hoitaja ultrasi, kun lääkärin huone sattui olemaan vapaana :)
 
Meillä myös pikkukylän terveyskeskuksessa olevassa neuvolassa on ultralaite, mutta se on niin vanha ettei mitään tarkkaa näe. Kuitenkin sanoivat edellistä odottaessa (keskenmenneessä) että voidaan kurkata vaikka joka kerta mikäli haluaa.

Kaupungissa käytävä näissä varhaisultrissa ihan sairaalalla. Meillä on tk:hon matkaa vajaa 30km kun asutaan maalla ja sitten toiselle paikkakunnalle kaupunkiin on matkaa hieman alle 50km että ajelemaan joutuu joka tapauksessa Beaming Face With Smiling Eyes
 
Jäi sanomatta, että meilläkin tuota ajelua tulee. Neuvola on lähellä, mutta varsinaiset ultrat hoidetaan naapurikaupungin sairaalassa, jonne on vajaa 30 km (ja sinne siis synnyttämäänkin).

Ja varhaisultrassa kävin Helsingissä eli n. 50 km päässä.
 
Jäi sanomatta, että meilläkin tuota ajelua tulee. Neuvola on lähellä, mutta varsinaiset ultrat hoidetaan naapurikaupungin sairaalassa, jonne on vajaa 30 km (ja sinne siis synnyttämäänkin).

Ja varhaisultrassa kävin Helsingissä eli n. 50 km päässä.

Sama täällä. Maalla asumme, joten keskustaan neuvolaan tulee matkaa ,ja sairaalaan, jossa tarkemmat ultrat tehdään sekä synnyttämään menemme on vajaan 120km päässä :-/
 
Espoossakaan (ei kyllä ollut lähin neuvola ku se oli liian ruuhkainen ajan saamiseksi) ei ekalla käynnillä ainakaan ultrattu viimeksi km päättynyttä, ja naistenklinikalle piti mennä toteamaan kohdun tyhjyys, sinne täältä espoon perukoilta 21km. Myös muut ultrat tehdään siellä. Katsotaas miten parin viikon päästä kun pääsee tähän lähineuvolaan niin miten siellä toimitaan ekassa neuvolakäynnissä. Oli kyllä yks työmaa saada aika kun tältä viikolta peruttiin heidän syistä mut vasta 2vko päähän sai uuden aja. Verikokeetkin pitää mennä ottamaan ennen ku muuten menee 10 viikon aika ikkuna ohi... vissiin paljon vauvoja ja odottajia tällä seudulla!
 
8+0, 1,7cm pitkä mäkihyppäävä orava :)
 

Liitteet

  • Screenshot_20211008-170014_Gallery.jpg
    Screenshot_20211008-170014_Gallery.jpg
    1.8 MB · Katsottu: 23
Takaisin
Top