Varhaisultra

Ihana idea olis kyllä, mut edullisuus vähän kariutuukin sitten siinä kun maksaa junaliput yms :laughing021
Varattiin nyt tuolta turun suunnalta toi ja mennään samalla reissulla ikeat ja kaikki läpi. Miehen onnenpäivä :laughing002

Sä varasit siltä savonlahdelta? :gen014

Minä en vieläkään tiiä mennäänkö varhaisultraan vaiko ei.. :rolleyes: vielä on ihan luottavaiset mielet ja esikostakin maltettiin nt-ultraan saakka odottaa. No saa nähdä..

Sain kun sainkin neuvolasta ultran epäsäännöllisen kierron vuoksi.:smiley-bounce012
17.8 on aika ja silloin pitäisi olla menkoista laskettuna rv6+5. Tosin itse arvelisin vähemmän. Mitenhän, jos onkin vasta esim. 5+5? Syke jää näkemättä?:oops:

Sain kun sainkin neuvolasta ultran epäsäännöllisen kierron vuoksi.:smiley-bounce012
17.8 on aika ja silloin pitäisi olla menkoista laskettuna rv6+5. Tosin itse arvelisin vähemmän. Mitenhän, jos onkin vasta esim. 5+5? Syke jää näkemättä?:oops:
Voi näkyä tai sitten ei. Ehkä antavat uuden ajan, vaikka viikon päähän? Minulla näkyi esikoisesta syke 5+6, mutta ultraaja varoitteli kovasti, ettei pidä säikähtää jos ei näy.

Vähän houkuttelisi varhaisultra, mutta ne on meilläpäin kamalan kalliita! Just jotain yli 200€... Ehkä maltan odottaa nt-ultraan. Aika kuluu äkkiä nyt kuitenkin ku ens viikon jälkeen palaan töihin lomalta niin siinä onkin sit puuhaa.

Siskolla oli todella oireeton alkuraskaus. Sillä pääsikin pari kertaa jopa ennen nt-ultraa varhaisultraan julkisella. Katsotaan jos seuraan jalanjäljissä liki oireettomana niin ehkä koitan omalta paikkakunnalta kysellä varhaisultraa. Äidillänikin kuulemma todella oireettomat raskaudet :grin

Me käytiinkin jo tänään 6+0 sairaalassa. Eilen tuli illalla pientä tuhruttelu vuotoa myös aamulla jatkui. Säikähdin tietysti, kun aikaisempi keskenmeno alkoi aivan samalla tavalla. Saatiin heti aika sairaalaan. Siellä näkyi ihan normaali raskaus, ei vuotoja, ruskuaispussi ja pienen pieni hentoinen syke :Heartbigred eli kaikki oli onneksi hyvin

Ajattelin odotella sinne viikolle 11-13 perusultraan, mutta nyt hieman mietin pitäisikö sittenkin varata aika kun ihan järkyt pahoinvointi ja väsymysoireet ja vatsa on musta tosi turvonnut. Epäilyttää et jos onkin kaksosraskaus (menee geeneissä, plus ikä, tupakointi..) niin ihan mielenrauhan takia voisin sen satasen maksaakin vaikkakin vähän tiukka tilanne kun koulu alut ym.

Mulla oli jo valmiiksi varattuna gyne, koska löyty kysta ennen kesää mikä kontrolloidaan nyt. Satuin nyt tekemään plussan ja laskeskelin, että jo varattuna aikana ois 6+6 nii josko siinä samalla näkisi, että onko tämä ihan oikea raskaus :grin

Me ei olla vielä päätetty mennäänkö. Ekoista en käynyt, nyt vähän tekisi mieli. Vanhemmiten tullut vissiin malttamattomammaksi. :laughing002

Oi ihanaa, täällä jo ekat ultrakuulumiset! :love7

Me ajateltiin mennä miehen kanssa rv 9 tarkastamaan tilanne. Edellisen kohdalla lääkäri sanoi rv 6 ja rv 8 olevan kriittisimmät ja sen jälkeen taas vähän riskit pienenee. Siihen saakka yritän elää täysipainoista ja normaalia elämää ilman huolta huomisesta; keskenmenoihin kun ei voi itse kuitenkaan mitenkään vaikuttaa. :happy:

Varasin tänään ultra-ajan elokuun loppuun. Melkein kuukauden päähän :nailbiting: Pitkä aika odottaa. Silloin viikkoja 7+6 niin pitäs näkyä sykekin. Mietin vielä josko yrittäisin saada ajan aiemmin.
Mä siirsin ultra aikaa aiemmaksi. Ens viikon torstaina olis uusi aika ja viikkoja silloin 6+5. Mulla on edelleen vahva tunne tuulimunasta.

Mä siirsin ultra aikaa aiemmaksi. Ens viikon torstaina olis uusi aika ja viikkoja silloin 6+5. Mulla on edelleen vahva tunne tuulimunasta.
No hyvä, kun sait aikaistettua. Kyllä se vaan mieltä rauhoittaa, kun saa vastauksia omaan epätietoisuuteen. Toivotaan kuitenkin, että odotat vaikka poikavauvaa, jolloin sanotaan pahoinvoinnin ja oireiston olevan lievempää. :Heartblue

Mä varasin ultran, kun menkoista laskettuna olisi 8+0, veikkaan kuitenkin, että oikeesti on joku 3-4 päivää vähemmän. Vielä kolmisen viikkoa odottelua. Aika menee niin hitaasti. :banghead:

Kuinka moni päässy kunnallisen kautta varhaisultraan?

Mulla oli tarkotus käydä yksityisellä, mutta sainkin ajan neuvolasta, koska ovulaatio on ollu niin myöhään niin la todennäkösesti väärä. Nyt viikko lisää oottamista :nailbiting:

Helsingissä ei ainakaan saa, ainakaan sillä perusteella että hoidoilla alkanut raskaus. Pitäis vaan mennä muka maksamaan VIELÄ lisää sinne yksityiselle, ihan kun ei olis tarpeeksi jo kustannuksia tullut... :banghead: No me varattiin sitten Perhe-Arteen kätilön ultraan 7+2, on se kiva nähdä onko siellä jotain, vaikka aluksi ajateltiin et ei makseta...

Täällä myös mietinnässä varhaisultra, niin ei tarvitsisi odottaa niin pitkään kuin tuonne tavalliseen ultraan :D Ja saisi myös mielenrauhan, että syke löytyy ja raskaus on oikeassa paikassa.

Ensikertalaisena mietityttää tällaiset asiat:
-Tehdäänkö varhaisultra siis vatsan päältä vai jotenkin muuten? (Netistä löytyi kahta tietoa)
- Mitä eroa on kätilön ja lääkärin tekemällä ultralla? (muuta kuin hinta :D)

Turun seudulta olisi hakusessa varhaisultra, joten jos jollain on hyviä kokemuksia jostakin yksityiseltä, niin vinkatkaa :) Oma gyne, jolla oon muuten käynyt yksityisellä on juuri nyt lomalla ja hänelle saisi vasta lokakuun puoliväliin ajan :sad001 Harmi, koska olisi ollut kiva käydä tutulla ihmisellä.

Täällä myös mietinnässä varhaisultra, niin ei tarvitsisi odottaa niin pitkään kuin tuonne tavalliseen ultraan :D Ja saisi myös mielenrauhan, että syke löytyy ja raskaus on oikeassa paikassa.

Ensikertalaisena mietityttää tällaiset asiat:
-Tehdäänkö varhaisultra siis vatsan päältä vai jotenkin muuten? (Netistä löytyi kahta tietoa)
- Mitä eroa on kätilön ja lääkärin tekemällä ultralla? (muuta kuin hinta :D)

Turun seudulta olisi hakusessa varhaisultra, joten jos jollain on hyviä kokemuksia jostakin yksityiseltä, niin vinkatkaa :) Oma gyne, jolla oon muuten käynyt yksityisellä on juuri nyt lomalla ja hänelle saisi vasta lokakuun puoliväliin ajan :sad001 Harmi, koska olisi ollut kiva käydä tutulla ihmisellä.
Minulle ainakin tehtiin emättimen kautta, ilmeisesti vatsan päältä ei näin alussa oikein näkyisi mitään. Muuhun en osaa vastata :grin

Takaisin