Varhaisultra

Mä varasin varhaisultran ensi viikon maanantaiksi ja tämä vain miehen vuoksi, pääsee hänkin näkemään saman mitä itse näen ensi viikon perjantaina nt-ultrassa, johon mies ei saa tulla. Näin on parempi:Heartred Ja perhe-artelle menossa, matkaa vain 2km:grin
 
kiitos neuvoista tuon Kaunis Odotus jne suhteen, olin katsellut muualta että varhaisultra sen parisataa vähintään niin olisi jäänyt käymättä, tuo 79e on sellainen että uskalsin ajan varata ja mennään 16.6. Silloin omien laskujen mukaan 6 +5, toivottavasti näkyisi että kaikki hyvin silloin.
 
Hintaan varmaan vaikuttaa se, että monilla yksityisasemilla terveystalo, mehiläinen ym. ultran tekee erikoislääkäri (naistentaudit) vs kätilö näissä edullisimmissa. Itse valitsin silti tämän edullisen vaihtoehdon koska ei ole "riskiraskaus" ja halu vaan tietää onko siellä joku
Millä perusteilla yleensä pääsee kunnalliselle puolelle, keskenmenohistoriaa/sekundaarista lapsettomuutta tmv?
 
Hintaan varmaan vaikuttaa se, että monilla yksityisasemilla terveystalo, mehiläinen ym. ultran tekee erikoislääkäri (naistentaudit) vs kätilö näissä edullisimmissa. Itse valitsin silti tämän edullisen vaihtoehdon koska ei ole "riskiraskaus" ja halu vaan tietää onko siellä joku
Millä perusteilla yleensä pääsee kunnalliselle puolelle, keskenmenohistoriaa/sekundaarista lapsettomuutta tmv?

Joo näinhän se menee, kalliimmat hinnat johtuu siitä et on erikoislääkäri. Mut eipä sitä tosiaa erikoislääkäriä tähän tarvi :) Nt- ja rakenneultratki on yleensä kätilön tekemiä ellei jotain erityistä syytä oo lääkärillä katsoa.

En tiedä mitä kaikkia syitä on päästä kunnalliselle, mutta ainakin jos on epäselvyyttä viikoista niin on yleensä päässyt. Tosi epäsäännölliset menkat, tai ei oo tullu ehkäsyn lopettamisen jälkee ollenkaa menkkoja ym.
 
Mä kävin keskimmäistä odottaessa neuvolassa, sain ajan kun oli hieman tiputteluvuotoa. Tässä sain ajan raskauden keston määritykseen neuvolaan, ja vielä kontrollin kun ekalla oli niin pieni ettei syke näkynyt. :happy:
 
Mä varasin varhaisultran ensi viikon maanantaiksi ja tämä vain miehen vuoksi, pääsee hänkin näkemään saman mitä itse näen ensi viikon perjantaina nt-ultrassa, johon mies ei saa tulla. Näin on parempi:Heartred Ja perhe-artelle menossa, matkaa vain 2km:grin
Ultrassa käyty ja kaikki hyvin :Heartred Jalat ja kädet liikkui ahkerasti, hän näytti täydelliseltä. :love7Oli 6pv pienempi neuvolan laskujen mukaan ja nyt perjantain nt-ultrakin luultavasti siirtyy parin viikon päähän.
 
Mieheni pääsi mukaan Turun Gynekologikeskuksen varhaisultraan. Halusimme varmistuksen epäuskoiseen oloon ja sen me saimme. Tuolloin raskaus oli 5+5, eli ei vielä sydänääniä löytynyt. Ajattelimme mennä vielä kerran myöhemmin, jotta kuullaan sydänäänet yhdessä. Ensimmäinen raskaus, siksi meille tärkeää saada kokea tämä yhdessä. Ei kyllä mennä tuonne samaan paikkaan, maksoi 185e.. kuultiin, että halvemmallakin pääsee. :smiley-ashamed004
 
Tänään neuvolassa ensi käynnillä. Arvio 7+4 vaihtui 6+jotain kun sykkeet löytyi mutta mittaa ei saatu otetuksi pienen koon vuoksi. Ens viikolla uusi yritys ja sitten lähetteet verikokeisiin yms.
 
Täällä käyty toisen kerran varhaisultrassa. Ei oma pää jaksanu odottaa nt-ultraan, kun siihen vielä yli kolme viikkoa. Mutta siis kaikki hyvin molemmilla vauvoilla, hurjasti molemmat siellä heiluivat ja liikkuivat :Heartred tasaisesti kasvavat ja sykkeet oli vahvat, ihanaa ihanaa ihanaa!
 
Meilläpäin tää varhaisultra kuuluu nykyään kaikille raskaana oleville, ekaa kun ootettii ni omakustanteisesti olis saanu käydä. Yllätyin ihan, et nykyään kuuluu. Mut oli kyllä kiva saada varmistus tähän raskauteen ja viikot ois ollu 7+6 mut vastasi 8+1. Meilläkin kovin liikkuvainen vauvan alku, peppuaan heilutteli vaan siellä. :smiley-bounce013
 
Ultra kuului ensimmäiseen neuvolakäyntiin (8+4). En tiedä miksi, olisiko syynä alkuvuodesta tapahtunut keskenmeno. Tuossa ekassa raskaudessa kun ultra ei sisältynyt ekaan neuvolakäyntiin. Joka tapauksessa oli hienoa saada varmistus sille, että kaikki oli toistaiseksi hyvin. Tuosta on aikaa jo pari viikkoa ja vielä pari viikkoa pitäisi jaksaa odottaa NT-ultraa.
 
Tässä on näemmä tosi paljon alueellisia eroja. Itse olisin kovasti toivonut varhaisultraa, kun kolme edellistä raskautta reilun vuoden sisällä oli päätynyt keskenmenoon, mutta sellaista ei mulle kunnallisella tarjottu. Sinnittelin sitten nt-ultraan, ja onneksi tällä kertaa siellä odotti iloisia uutisia.
 
Takaisin
Top