Varhaisultra

Mulla kuukausi vielä ennen kuin nään pikkuisen ekaa kertaa, koska en oo ollu enkä mee varhaisultraan. Aika todellakin matelee!
 
Sä sentään jo Unppa tiedät millon on ultra, mulle tulee kutsu sit joskus. Inhottavaa odottaa ensin ees sitä tietoa :/
 
Nojoo varasin heti kun sain ohjeet, olis tehny mieli vaan mahd aikasin ottaa mutta otin sille 12+ viikolle. On toi kutsun oottaminen varmaan inhottavaa!
 
Me käytiin tänään varhaisultrassa, en muista koska viimeks oisin jännittänyt niin paljon! Vahva syke löyty ja viikot 7+1 en vois olla tällä hetkellä onnellisempi :) laskettuaika siirty 26.2.--> 1.3. Nyt voi taas vähä aikaa olla rauhallisin mielin :D
 
Mulla oli kohdunulkoinen raskaus 1/2017 ja nyt raskauduin uudelleen 5/2017. Kävin pari kertaa naisten polilla ultrassa 4+ ja 5+ viikoilla tarkistamassa oliko raskaus kohdun sisällä vai ulkopuolella.Siksi näin varhaisilla viikoilla, koska olimme lähdössä ulkomaille reissuun 5+5 päivillä. 4+ viikolla huomattiin kohdun suurentuminen ja ruskuaispussi, joten ku oli hyvin epätodennäköinen. 5+3 ultrassa näkyi alkio ja vahva syke. :) Lähdettiin reissuun 5+5 ja heti lennolla alkoi vatsakivut ja verenvuoto. Kävin sairaalassa ja diagnoosi oli uhkaava keskenmeno. Alkion vieressä oli iso hematooma. Hoidoksi määrättiin lepoa. Onnekseni verenvuoto lakkasi hyvin pian ja sen jälkeen on tullut vain hyvin tumman ruskeaa verta. Olen käynyt pari kertaa ultrassa tuon jälkeen ja tilanne nyt hyvä. Hematooma pienentynyt ja se ei ole enää alkion vieressä, vaan sen alapuolella. Nyt täytyy vaan toivoa, että kaikki menisi hyvin eikä tämä raskaus menisi kesken.
 
Muokattu viimeksi:
Mom2be, toivotaan että sulla menee kaikki hyvin! Mullakin on pieni hematooma, joka aiheutti vuotoa mutta on nyt rauhoittunut. Enaimmäisessä raskaudessa hematooma juurikin taisi olla sen keskenmenon syy... Tsemppiä meille ja kaikille muillekin!
 
Käytiin tänään ekalla käynnillä yksityisellä lääkärillä ja se teki varhaisultran samalla (RV8+1). Kaikki oli hyvin, pieni 15.7mm mittainen ihmisenalku siellä oli ja sydän sykki kovalla tahdilla. Kovasti kannustava näky ja käynti, vaikka vielä tietysti tärkeät testit ovat vasta edessäpäin.
 
Minä en edes tiennyt olevani raskaana, kuin vasta kolmannella kuulla. Oli aikamoinen yllätys.
Sen verran säännöllisesti tulivat kuitenkin kuukautisetkin kaikesta huolimatta??
Ja lääkärissäkin ravasin kaiken maailman oireiden vuoksi, eikä mitään syytä mihinkään vaan löytynyt.
Kunnes tajusin lopulta itse ostaa kaupasta testin ja poissulkea senkin mahdollisuuden kokonaan.
Mutta plussaahan se näytti...siis mitä??
Vastahan minulla oli kuukautisetkin? Tai jotain?
Mutta varhaisultraanhan se oli mentävä selvittämään, että missä mennään.
Ja onneksi siellä oli kaikesta huolimatta kaikki hyvin ja kerettiin vielä kromosomikokeisiinkin.
Eikä enää heinäkuussa ole onneksi kuukautisia, tai mitä lie vuotojakaan enää ollut, onneksi.
Että näillä mennään...ja onhan tässä ollut vähän totuttelemista ja sulattelemista.
Ei oikein vieläkään meinaa tajuta, että on siis ihan aikuisten oikeesti raskaana?? :joyful:
Mutta kyllä, vauva on todellakin tervetullut meidän perheeseen. :happy::Heartred
 
Wau mikä yllätys Moona78! :) Onneksi iloinen sellainen! -Onko tulokas esikoisenne, jos saa udella?
 
Ei ole esikoinen...
Marraskuussa 2016 syntyi meidän ensimmäinen yhteinen lapsi vähän pidemmän ja vaikeamman tien kautta, ja nyt onkin jo tulossa pian toinen.
Edellisistä liitoista meillä on lisäksi vielä kolme lasta
Eli tämmönen uusioperhe ollaan.
Mutta ihan tosi kivasti tullaan kyllä kaikki juttuun toistemme kanssa. :happy:
 
Takaisin
Top