Varhaisultra

Deb

Päivystävä dosentti
Lokamammat 2018
Joulukuiset 2023
Aiotteko te mennä varhaisultraan? Ite voisin, kun yks km takana ja nyt oli kaks päivää sitä vuotookin (nyt tipottelee vaan sillon tällön ihan hyvin vähän onneks enää), ja haluan nähdä että onko pienellä kaikki hyvin :)

Ensin toki pitää neuvola varata, sieltä varmaan saa lähetteitä tms ultraan ja muualle? Avuton ensiodottaja kyselee :shy:
 
Mä saan onneks neuvolan kautta tuon varhaisultran. Esikoista odottaessa testasin joillain älyttömillä kiertopäivillä plussan, ja asiaa mentiin kunnallisen kautta tarkentamaan. 2 ja 3 odotukset on alkanu kauniista 30-31pvä kierrosta. Näistä käytiin sitten yksityisesti varhaisultrassa. Ihan vaan kun ei malta odottaa nt-ultraan saakka.
Neuvolan kautta ei kaikis tilanteis pääse kunnallisel ultraan...
 
Mulla on kahden viikon päästä :) harmittaa vaan että se voi olla juuri liian aikasin että syke näkyisi.
 
Mulla on torstaina gynekologi, kun epäillään pcossia.. Ultrataan,mutta tuskin mitään näkyy vielä :)
 
Sireeninkukka, mä pääsen varmaan sen alkuraskauden vuodon takia neuvolan kautta, luulisin.. jos en, niin yksityiselle sit.

Mytty, meetkö yksityiselle vai julkiselle? Mitkä viikot pitäis olla?

Mä oon vähän hakusessa kaikesta näistä, millä viikolla varhaisultraan aikasintaan mennään (niin että kuuluis syke)? Rv6 vai 7?
 
Varaan varmaan tänään varhaisultran jonnekin vkolle 7. Oon ihan liian malttamaton odottamaan sitä ekaa virallista ultraa. Oltiin kyllä tosi tyytyväisiä, että esikoisenkin kanssa käytiin varhaisiäultrassa. Sai mielenrauhaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Ehkä käyn yksityisellä ultrassa, sillä olen käynyt kahden aikaisemman lapsen kohdalla myös. Olen malttamaton.. :D
 
Neuvolasta en pääse, mutta kiinnostaisi käydä yksityisellä... Olen yrittänyt selvitellä ja halvin, mitä löydän Helsingistä, on n. 75 euroa Perhe-Artessa. Se lienee ihan ok siitä, että saa ehkä vähän mielenrauhaa. :) Katsotaan, mitä mies sanoo!
 
Mä soittelin kolmeen paikkaan ultrien hintoja. Mehiläinen anto 150-220 haitarin ja 2 muuta n. 150-170 e. Perhe artee kattelin kans jos jaksais lahteen matkustaa ku niin edullinen.:rolleyes:
 
Täällä gynen käynti takana ja ultrattiin sitte. Sanoi kyllä heti että älä säikähä jos mitään ei näy kun niin aikaista vielä.
Ja eihän siellä näkynykkään, muutako paksuuntunut limakalvo. Kohtua paineli ja kuulemma suurentunut hyvin. :)
 
Itse meinasin kyllä jaksaa varttua nt-ultraan saakka, mut kyllä tulee pitkät viikot.. :D
 
Mun mielestä harmittavan vähän ultrataan raskauden aikana :sad001 neuvolassakin täytyy juosta vähän väliä ultraisivat sen sijaan :D
 
Mun mielestä harmittavan vähän ultrataan raskauden aikana :sad001 neuvolassakin täytyy juosta vähän väliä ultraisivat sen sijaan :D

Tuo on kyllä niin totta.. en sitten tiedä kuinka monesti on ultra, jos on monikkoraskaus.. itsehän näin unta ennen plussaa että odotin kaksosia :D oispa hurja homma :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Mä ajattelin kysyä kun maanantaina soittaa lääkäri, että voisko samalla varata ton varhaisultran sinne juhannusviikolle, sillon 7+ :)
 
Koitin kattoa, mutta täällä ei ainakaan terveystalo tee varhaisultraa:bored: kai tää on sitte niin tuppukylä:hilarious: neuvolahan ei varmasti näe syytä ultraan..:shifty: ja eihän siihen nyt muuta syytä olekkaan kuin se että haluan varmistaa :)
 
Mulla taustalla pari alkuraskauden km, ja lisäksi epäsäännöllinen kierto, niin esikoista odottaessani sain suoraan sen ultra-ajan neuvolasta. Olin silloin niin paniikissa, että uskon että vanha ja viisas neuvolan terkka katsoi mun mielenterveydelle parhaaksi varata sen ajan. Tällä kertaa en ole tätäkään vielä miettinyt.

Deb, siinä ultrassa muuten näkyy se syke, ei kuulu. (-tai ainakin omissa varhaisultrissa vain näin sen läpätyksen )
 
Tinja, okei :) no, mulla on vielä paljon opittavaa kun eka lapsi tulossa :p
 
Takaisin
Top