Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oo uskaltanu kirjotella tänne ennemmin kuin nyt. On ollu niin epätodellinen olo.
Eilen mulla alko vuotaan verta ja kesti parisen tuntia. Vuoto ei ollu runsasta mutta halusin heti tänään käydä yksityisellä tutkituttamas että kaikki on ok. Olin varma että kesken meni.
Tänään kuitenkin todettiin että kyllä sielä pieni köllöttelee ihan sielä missä pitääkin ja sykekkin löyty :)
6+6

Muokattu viimeksi:
Varhaisraskauden ultra takana. Hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin, vastasi nyt 6+1 vaikka menkoista laskettuna olis ollut 6+6. Mut vahva ja tasainen syke nähtiin ja kuultiin ja kaikki näytti hyvältä. <3

Noniin varhaisultrassa käyty mutta sydänääniä ei vielä näkynyt ,viikkoja vähemmän kuin mitä pitäs olla.raskauspussi näkyi ja sen osalta kaikki oli kunnossa.ainoa mikä tuli yllätyksenä epäiltiin kaksosraskautta koska oireita ollu niin paljon ja viikkoja niin vähän vasta.onneks 17pvä selviää monta sieltä sitten tulee

Joulukuisten puolelta utelisin että mitkä viikot ultran mukaan oli kyseessä? Itsellä aikalailla sama tilanne (paitsi kaksosraskautena alkanut mutta näkyi jo että toinen raskauspussi pienempi eikä siinä mitään muuta joten vain yksi alkio kehittyi) ja hermoja raastavaa odottaa uutta ultraa. Mulla alkio vastasi viikkoja 6+0 (pari päivää odotettua vähemmän) ja sykettä ei näkynyt. Kätilö vakuutteli odottamaan rauhassa mutta eipä se kovin helppoa ole.

Joulukuisten puolelta utelisin että mitkä viikot ultran mukaan oli kyseessä? Itsellä aikalailla sama tilanne (paitsi kaksosraskautena alkanut mutta näkyi jo että toinen raskauspussi pienempi eikä siinä mitään muuta joten vain yksi alkio kehittyi) ja hermoja raastavaa odottaa uutta ultraa. Mulla alkio vastasi viikkoja 6+0 (pari päivää odotettua vähemmän) ja sykettä ei näkynyt. Kätilö vakuutteli odottamaan rauhassa mutta eipä se kovin helppoa ole.

Multa et kysynyt, mut vastaan silti mitä mulle gyne eilen ultrassa sanoi. 5+4 alkaa sydän sykkiä. Mut varmaan on laitteistakin kiinni, et miten hyvin näkyy. Itselläni piti eilen olla 6+6, mut vastaskin 6+1 (sikiöpussin koko vastas 6+3). Syke näkyi ja kuunneltiin se myös, mut tuolla paikassa on kyl ihan huippuhyvät laitteet.

Multa et kysynyt, mut vastaan silti mitä mulle gyne eilen ultrassa sanoi. 5+4 alkaa sydän sykkiä. Mut varmaan on laitteistakin kiinni, et miten hyvin näkyy. Itselläni piti eilen olla 6+6, mut vastaskin 6+1 (sikiöpussin koko vastas 6+3). Syke näkyi ja kuunneltiin se myös, mut tuolla paikassa on kyl ihan huippuhyvät laitteet.

Tuolla missä kävin, sanoi että 6+2 alkaa _näkyä_ eli en tiedä tarkoittiko että hänen kokemuksella / hänen laitteilla. Tuolla on vanhat laitteet, pieni näyttö jne. Ei vaikuttanut yhtään huolissaan olevan, uusi aika saatiin ensi viikolle ja sanoi että sitten näette sykkeen hyvin. Mutta toki silti huolettaa itsellä.

Varmaan laitteista oli kyse, koska tuo gyne kertoi, et hänen laitteilla näkee sit jo heti 5+4 tai viimeistään 5+5. Ymmärrän, että huolettaa! Toivotaan, et kyse on tosiaan vaan siitä, että niillä laitteilla ei vielä näkynyt. Onhan se vauva viel niin pieni.

Jo kaikki vanhatkin laitteet on aika huippuja kun ne vauvat on noilla viikoilla jotain 3-4mm pitkiä :p Ihan normaalia, ettei välttämättä vielä aikasilla viikoilla näy sykettä :) Etenkin jos vauva on saanutkin vähän myöhemmin alkunsa ja on muutaman päivän heitto viikoissa.

Kovasti kiitos tsempeistä, täytyy vaan toivoa parasta ja yrittää jaksaa odottaa menettämättä järkeä :D

Ultran mukaan tuossa olisi ollut viikkoja n.6 ja menkkojen mukaan olis ollut 6+3.maanantaina pääsee varmaan nyt mittailee tarkemmin kun viikkoja enemmän.toivottavasti nyt näkyisi eloakin

Käytiin varhaishaisraskauden ultrassa viime maanantaina ja masusta löytyi pieni "möykky" sykkeineen ja ruskuaispusseineen :). Koko oli reilun viikon verran pienempi kuin olisi pitänyt (6+1 eikä 7+3, en ymmärrä miten tämä olisi mahdollista mun lyhyellä kierrolla yms :D) mutta pääasia että sieltä löytyi jotain! Terkka sanoi, että pidetään kuitenkin nyt tämä kierron ja menkkojen mukaan laskettu aika ja katsotaan miltä np-ultrassa sitten näyttää. Kuukausi pitäisi siihen jaksaa odottaa :nailbiting:. Osaisikohan sitä sitten tuon seuraavan ultran jälkeen vähän enemmän uskoa tähän ihmeeseen, jos kaikki on silloin vielä hyvin :shy:. Viikkoja nyt vähän reilut 8.

Takaisin