Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtaa mimmy, että näkyi syke! <3 Ja huippua sekin, että pääsette uudelleen. :D

Salamanteri, joo tikutin oviksen. Ja kuukautisista (jotka on hyvin säännölliset) laskettuna ovis osu tikutuksen kans tosi hyvin yhteen. Eli en tajua!

Tosin, esikoisen la aikaistu ultrissa kans 5 päivällä, vaikka sillonkin testasin oviksen DIGItestillä . Eli sillon tulikin +5 päivää ultrassa ja nyt ois -7 päivää - vaikka ovis testattu molemmilla kerroilla ja kierto säännöllinen.

En ikinä enää testaa ovista, voin vannoa! :D Näyttää olevan ihan turhaa hommaa.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille!

Tosi monella tuntuu olevan ultraus neuvolassa ekalla käynnillä, hitsi ku itelläkin olis <3

mulla oli 8.3 se ultra ja viikkoja silloin 6+1 ja ei näkynyt alkiota eikä sykettä. Pelkkä pussi. Mä romahdin täysin vaikka lääkärikin sanoi et viikkoja niin vähän mut silti :'( googlettelin paljon ja pelkään tuulimunaa. Hcg oli 5000. Nyt 15.3 uudestaan ultraan ja taas verikoe....

Hei pakko vielä kysyä teiltä joilla on tuo varhaisultra neuvolassa: missä kunnassa? tarjotaanko siellä ultraa kaikille vai onko jotain kriteereitä? tiedättekö ultraako terveydenhoitaja vai lääkäri?

Ihan mielenkiinnosta siis kyselen, et missä näin ihanaa palvelua on saatavilla ja onko rajoituksia kenelle :)

Ihanaa mimmy että näkyi syke <3

Me varattiin ultra 20.3. Silloin pitäisi kuukautisten mukaan olla viikot 8+4 mutta luultavasti viikkoja silloin vähemmän. Vielä pitäis jaksaa viikko odottaa! :grin samana päivänä kerrotaan myös mun vanhemmille jos kaikki hyvin, kun tulevat hoitamaan esikoista :angelic:

Voi Ei Kerttuli! Mulle Ei kerro toi hcg mitään; onko tuo 5000 ihan normaali sun oletettuihin viikkoihin? Voiskohan olla ovis myöhästyny ja siten vähemmän viikkoja, eikä siis näkynyt.. Toivottavasti seuraavalla kerralla näkyy muutakin.

Meillä pikkukunnassa löytyy joku vanha ultrauslaite. Ekalla kertaa eka käynnillä ultras ja toisella ei mut oli eri terkka. Nyt aion pyytää ultrausta jo kun varaan ajan kun on noita kmiä ollut

Kerttuli76, mulla oli täsmälleen sama tilanne 6+1, ja viikkoa myöhemmin oli 4,8mm alkio ja syke ja viikon päästä tarkistetaan taas. Epäily, että viikkoja oiskin 1 vähemmän, eli oisin ekassa ollu vasta 5+1 vaikka tikutin oviksen. Hcg:tä mulla ei oo mitattu, mutta toivoa on siis sullakin vielä!

Voi Ei Kerttuli! Mulle Ei kerro toi hcg mitään; onko tuo 5000 ihan normaali sun oletettuihin viikkoihin? Voiskohan olla ovis myöhästyny ja siten vähemmän viikkoja, eikä siis näkynyt.. Toivottavasti seuraavalla kerralla näkyy muutakin.
10 päivää aijemmin se oli 254 ja se kaksinkertaistuu 72h välein. Silloin lääkäri sanoi että 7500 olis hyvä olla seuraavan kerran...noh ei ollu...

ei oo ovis myöhästyny. Mulla ovulaation induktio takana

mulla oli 8.3 se ultra ja viikkoja silloin 6+1 ja ei näkynyt alkiota eikä sykettä. Pelkkä pussi. Mä romahdin täysin vaikka lääkärikin sanoi et viikkoja niin vähän mut silti :'( googlettelin paljon ja pelkään tuulimunaa. Hcg oli 5000. Nyt 15.3 uudestaan ultraan ja taas verikoe....

Kerttuli, tiiäkkö mä pelkään just samaa..... mulle on tullu sen ultran jälkeen tosi outo olo. Se lääkäri ei nähnyt ensin mitään muutako raskauspussin... sit lopussa sen sykkeen... mitä jos se onkin mun syke?? Mä oikeesti pelkään kans tosi paljon, oon googlettanut liikaa :/ siis siellähän voi näkyä munki syke?? ja olisko se lääkäri sanono jos ois epäilly ettei oo alkion syke? näin semmosen tähden joka tuikki. Kun alkiota ei näkynyt tai voinu vielä mitata..epäili että normaalia olis näin 6+... mut silti? Tää epätietoisuus on ihan peestä.... ja päivät kuluu hitaasti. Voi jestas kun ennen en osannu ees pälätä tämmösiä mut kahden km jälkeen kyllä. Ja niissä ei ikään näkynyt oikein mitään.

Onko sulla Kerttuli oireita? <3

Muokattu viimeksi:
Kerttuli, tiiäkkö mä pelkään just samaa..... mulle on tullu sen ultran jälkeen tosi outo olo. Se lääkäri ei nähnyt ensin mitään muutako raskauspussin... sit lopussa sen sykkeen... mitä jos se onkin mun syke?? Mä oikeesti pelkään kans tosi paljon, oon googlettanut liikaa :/ siis siellähän voi näkyä munki syke?? ja olisko se lääkäri sanono jos ois epäilly ettei oo alkion syke? näin semmosen tähden joka tuikki. Kun alkiota ei näkynyt tai voinu vielä mitata..epäili että normaalia olis näin 6+... mut silti? Tää epätietoisuus on ihan peestä.... ja päivät kuluu hitaasti. Voi jestas kun ennen en osannu ees pälätä tämmösiä mut kahden km jälkeen kyllä. Ja niissä ei ikään näkynyt oikein mitään.

Onko sulla Kerttuli oireita? <3

on mulla: Etova olo päivittäin,palelu,närästys,väsymys,kahvin jätin viikko sit pois haisee pahalle ,:D vihlomiset vatsalla ja nivusissa päivittäin ja ajoittain vatsa tulessa. Ke yönä jouduin lähtö päivystykseen sen takia. Niin ja alaselkäkipu päivittäin

Tietääkö joku enemmän tosta oman sykkeen näkymisestä? Onko kokemusta tms?

Ainakin se sikiön syke pitäisi olla kaksi kertaa nopeampi kuin sun oma, että kyllä se pitäisi siitä pystyä hyvin erottamaan.

Mitä sulla Mamitzu-75 näkyi ultrassa? :)

Pikkuinen pyörylä, varmaan siis se ruskuaispussi. Ei se lääkäri sen enempää sanonut. Sano et kohdussa on ja ihan maksimissaan vastaa silloisia viikkoja 5+.
Nyt olis siis 6+3 ja 22.3 uusi ultra.

Oliko muilla tällä viikolla varhaisultraa?

Mulla on aika keskiviikkona ja kyl jännittää jo niin pirusti!!! :nailbiting: Koitin jo kattoo jos ois aikaa saanu siirrettyy vaikka huomiselle, mut ei saanu. Ainut vapaa aika ois ollu sillon ku mies on töissä.

Rv 6+6

Kävin viime perjantaina neuvolassa ja saan lähetteen postitse ultraan viikoille 11-13. Ja neuvottiin että jos aikaisemmin haluaa käydä ultrassa niin otettava yhteys yksityiseen. Ensimmäinen raskaus menossa ja nyt 9+0. Te joilla noin alussa varhaisultra, niin millä perustein saatte ne kunnalliselle puolelle? Vai käyttekö yksityisellä? Aikamoisia hintoja pyytävät mitä oon tutkinu..

Kerttuli, sormet ristissä sulle!

Mulla On Ultra huomenna. Lääkäri laski näppäränä 6 viikkoa mun olettamasta hedelmöittymispäivästä varaamaan ajan, eli loppukuusta! Ja tapani mukaan uskoin sen enempää ajattelematta.. No nyt on huomiselle siis siirretty aika. Toivottavasti ei ole liian aikaisin, uskoisin tänään olevan tasan 6 vkoa. Oon koittanut soitella lääkärille, että sais verikokeiden tulokset, Mutta ei hän niitä ole katsonut.. Ei tietysti odota tapaavansa mua kun silloin kuun lopussa vasta. Neiti vastaanotossa jo sanoi, että Niin me kyllä soitetaan, Jos on tuloksissa jotakin epänormaalia. Millä ne soittaa, jos kukaan ei ole edes katsonut niitä tuloksia? Olis ihan kiva tietää, että onko raskaana vai ei..... Urpo.

Takaisin