Varhaisultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mimmy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just luin et 6+2 pitäs alkaa näkymään sydämmen syke ultrassa.

Oh. Luin kännykällä näitä juttuja ja muka jollekki vastasin ku luulin et se oli viiminen kommentti. Nooh. Tietohan se on tämäki. :)

Mä en oo vielä varannu aikaa neuvolaan tai varhaisultraa. Tällä viikolla tulee työvuorolistat niin sitten tiiän millon on vapaapäiviä. Mut eiköhän ne tämän kuun lopulle mene. Kauhia jännitys et näkyykö siellä masussa ketään. :Heartblue

Muokattu viimeksi:
Tänään kävin ultrassa. Kohdussa on, mutta niin alku viikoilla ettei sykettä vielä. 2 viikon kuluttua uudestaan ultraan josko sitten saatais sykekin.
Mulla synnytyksestä nyt reilu 7 kk ja menkat kerennyt tulla sen jälkeen vain kaksi kertaa ennen tätä uutta raskautta. Lääkäri halusi varmistaa,että kyseessä on varmasti raskaus. Ja onhan se :)

Mulle on ultraajat sanonu, että jos varhaisultrassa on kaikki hyvin ja sydän sykkii, on keskenmenon riski hyvin pieni. Toki jollekin se pienikin riskiprosentti valitettavasti osuu. :(

Mulle on ultraajat sanonu, että jos varhaisultrassa on kaikki hyvin ja sydän sykkii, on keskenmenon riski hyvin pieni. Toki jollekin se pienikin riskiprosentti valitettavasti osuu. :(

Samaa oon kuullu parilta tutulta lääkäriltä! Ainakin tuo ajatus vähän rauhoittaa...

Mä oon kuullut tuon saman, että jos syke näkyy varhaisultrassa, niin paljon pienempi riski enää sen jälkeen mennä kesken. Mä sain ultrakutsun, ja se onkin vasta 28.3... Tuntuu hirveen pitkältä ajalta :) Eka neuvolakäynti on taas jo ensi viikolla (se taas tuntuu ihmeellisen aikaiselta, kun kuitenkin toinen lapsi "jo" kyseessä). Ajattelisin, että riittäisi käynti sitten kun on varhaisultrassa selvitetty ensin tilannetta. No, ei siinä mitään, ihan kiva sinne on mennä juttelemaan.

Mulla eka neuvolakäynti on vasta 6.4 ja tuntuu et siihen on ikuisuus.. Varhaisultraan en ajatellut mennä, mutta voisin pyytää kollegaa hiukan ultrailemaan jossain vaiheessa kun viikkoja hiukan enemmän kun tää 4+5 :D

Vitsi mun lääkäri sanoi et varaa ultra kun on 6 viikkoa kasassa. Varsin sit tasan siihen eli 28.3. Pitäisikö nyt sit muuttaa että olis 6+ ? Kehtaiskohan sitä odotella niin kauaa :D

Oon nyt hetken kurkkinut lokakuisissa, mutta kurkin nyt tännekin ja koitan hakea vähän vertaistukea jos jollain ois kokemusta...

Minä siis tikutin oviksen, ja nyt oon käyny kahessa ar-ultrassa, viikon päästä taas, kun on niin epäselvä tilanne. Viikkoja pitäis olla kasassa tänään 7+1, mutta ekassa ultrassa (luultuja viikkoja silloin 6+1) ei näkyny alkiota, nyt tänään viikkoa myöhemmin löytyi 4,8mm alkio ja syke. Vastaa kuulemma tänään tuota n. 6+0/6+1 -viikkoista ja laskettu aika menis sitten marraskuun alkuun.

Ultraaja sanoi, että saattaa jatkua normaalina raskautena (ja päivissä voi kiriä jossain vaiheessa kiinni, tai sitten vaan on saanu alkunsa viikkoa luultua myöhemmin), tai sitten kehitys voi jätättää ja keskeytyä, mutta ekan ultran perusteella epäilty tuulimunaraskaus ei nyt ainakaan enää oo.

Mutta no. Onko kellään kokemusta, että menkoista JA oviksesta laskettu la muuttuukin ultrissa viikolla? Toiveikas olo että kaikki meniskin hyvin, mutta tuntuu vaan uskomattomalta.

Itsellä varhaisultra "vasta" 20.3 keskenmenon ja kohdunulkoisen raskauden takia. Tämä tyyppi saanut inseminaatiolla alkunsa, toivottavasti pysyisi kyydissä.. Pelottaa, että onkohan siellä ketään, tai että onko oikeassa paikassa. Lappuun, jonka sain kotiin (siis aika siihen varhaisultraan) oli käsin kirjoitettu, että rv 7-8, mutta kun aika on, niin itsellä vasta silloin 6+3. Toivotaan että ei vaikuta asiaan, itsepähän ovat ajan minulle laittaneet. Menipä sekavaksi, toivottavasti joku ymmärtää.

MuuMuu, kun sinulla on silloin 6+3, se on rv 7, eli ihan oikein. :) Esim mulla on varhaisultra ens tiistaina, jollon mulla on 7+1, eli rv 8. :)

No heiiii <3 ultra ohi... :)

arvaa jännittikö kun viimeiset kaks raskautta menny siihen tyyliin ettei oo varma näkyykö vai eikö ja tuu takas aina viikon päästä.... hirveitä viikkoja.

No nyt mentiin miehen kans ultraan ja kauan oli hiljaista ja rupesin jo että voi jestas, tää on taas tätä. Mieskin rupes liikahteleen hermostuneesti ja mietin ettei voi olla totta. No lääkäri sano että hyvin pientä näkyy jotain ja se rinkula siis ruskuaispussi siis, että ensiviikolla uudestaan. Sitten vielä tutki ja lopuksi luojan kiitos näki sydemen sykkeen :Heartred yhtäkkiä sano että katos tuossa on syke!!!! Olin sit ihan että onko normaalia näillä viikoilla nyt nämä näkymät, niin sano että sopis hyvin oleen 6+ jotain että joskus syke näkyy ultrassa ennen alkiota.... mutta edelleen itellä vähän epävarma olo... mutta onneksi , onneksi näky syke :) Ehkä hitusen helpottuneempi olo. Nyt sitte viiikko taas odotellaan .....

6+2

Muumuu, mun mielestä muuten aika kulu yllättävän nopeesti mut nyt tää vika viikko matelee...

Mimmy, onnee ultrakuulumisista!! :) viikon päästäkö meette taas seuraavaan ultraan?

Tänään kävin ultrassa. Kohdussa on, mutta niin alku viikoilla ettei sykettä vielä. 2 viikon kuluttua uudestaan ultraan josko sitten saatais sykekin.
Mulla synnytyksestä nyt reilu 7 kk ja menkat kerennyt tulla sen jälkeen vain kaksi kertaa ennen tätä uutta raskautta. Lääkäri halusi varmistaa,että kyseessä on varmasti raskaus. Ja onhan se :)

Mitä sulla Mamitzu-75 näkyi ultrassa? :)

Muumuu, mun mielestä muuten aika kulu yllättävän nopeesti mut nyt tää vika viikko matelee...

Mimmy, onnee ultrakuulumisista!! :) viikon päästäkö meette taas seuraavaan ultraan?

<3 kiitos teille ihanat... vieläkin vähän epäuskoinen olo, mutta eihän se oo kumma noiden kahden km jälkeen. Ja sitten kun ei ihan varmaks nähny. Mutta joo siis ensi perjantaina uudelleen :)

Takaisin