Varhaisultra

Heipsun! Liityn joukkoon! :)

Todella epäsäännöllsten kuukautisten takia pääsen varhaisultraan. Viikot ei ole täysin tiedossa joten neuvolassa heti sanottiin että minäpä varaan sulle ajan. En laittanut vastaan, muuten tuo oltaisiin varmaan hoidettu pois yksityisellä. Jännää :) Niinkuin joku tuolla jo aiemmin kirjoitti, niin enään ei olekaan pohdintaa "ollakko raskaana vai eikö" kun pahoinvointi on astunut niin voimakkaasti kehiin mutta ultrassa on kiva varmistaa että kaikki on kirhaimellisesti kohdillaan :)
 
Tänään käyty varhaisultrassa, selvittämässä missä mennään. Imetin vielä esikoistani (nyt 1v1,5kk), kun raskauduin, joten kuukautiseni olivat epäsäännölliset.. :) Viikolla 6+2 mennään ja pienen pieni sydämen läpätys siellä ruudulla näkyi :Heartred
 
Mun ei pitäny varhaisultraan mennä, mutta eilisen neuvolakäynnin yhteydessä sain samalle päivälle pikaisen ultran neuvolaan, kun oli alkanut viikonloppuna toispuoleinen kipu ja kokivat siellä tarpeelliseksi ultrata, että kaikki on ok.

Säikähdyksellä selvittiin ja siellä oli pikkunen oikealla paikalla ja syke näkyi ja vastasi kooltaan sitä, mitä pitikin. Rv 8+3 niinkuin oltiin laskettu :)
 
Nyt on alkanut tuo varhaisultra kyllä kiinnostamaan, mutta kun olen malttanut näin pitkälle niin enköhän kestä epätietoisuutta vielä muutaman viikon :)
 
Täällä on olo niin heikko ja väsyttää ihan älyttömästi, etten ole juurikaan päässyt seurailemaan ketjuja. Niinpä en ole tainnut tänne ilmoittaa, mutta kävin viime viikolla ultrassa ja sieltä löytyi yksi pikkuinen, jolla vahva ja tasainen syke :) Viikkoja silloin 7+1 (kun omien arvioiden mukaan 7+0). Menen kuitenkin omien laskujen mukaan, kunnes neuvolasta saan heidän määrittelemän LA:n.
 
Hei kaikki!
Täällä odotetaan esikoista kovalla jännityksellä. Eka neuvola on ensi maanantaina 2.11. Tämä raskaus tuntuu vielä tosi uskomattomalta asialta. Vauva on todella haluttu ja pitkään yritetty, ja nyt kun tärppäs niin eihän tätä meinaa käsittää. Oli pakko tehdä pari raskaustestiäkin ennenkuin uskalsin edes vähän innostua :D

Mä ajattelin katsoa mitä neuvolassa ollaan mieltä, ja menen mahdollisesti sitten yksityiselle varhaisultraan, jos tuntuu ettei jaksa odottaa viralliseen saakka. Pitkiltä tuntuvat päivät tässä kohtaa... :D
 
Täällä yksi jahkailija... Varasin jo varhaisultran ensi viikolle, kun tämä oireiden vähentyminen ja pahoinvoinnin puuttuminen rassaa. Mutta nyt mietin, onkohan mitään järkeä mennä varhaisultraan rv 6+3, kun eka neuvola (ja kai jonkun sortin ultra?) olis rv 8+3. Siis että onkohan noin tiuhaan ultraamisesta jotain haittaa raskaudelle, kun sellaistakin juttua olen lukenut..? Kahden viikon odottaminen vain tuntuu liian pitkältä, kun viime päivinä ollut olo, ettei olisikaan raskaana... :/
 
Miu84: riippuu paikkakunnasta onko neuvolassa ultraa, eli ei välttämättä ultrata lainkaan ennen sitä n. rv12 tehtävää np- ultraa.
 
Mä oon nyt jotenkin päättänyt, kun kaikkia kommentteja ja fiiliksiä sekä täältä että muualta luin, että sinnittelen siihen rv.12 ultraan. Varhaisultra saattaa, tai saattaa olla kertomatta asioita, mutta ne useimmat selvii sillä viikolla 12. Että ehkä tosiaan pitäisi vain malttaa ja odottaa.

Se, mitä olen tähän mennessä oppinut muilta (raskauteen littyen) on se, että mitä tahansa voi tapahtua missä tahansa vaiheessa, joten yhtä hyvin voisi antaa vaan asioiden mennä omalla painollaan :) Helpommin sanottu kuin tehty, tieysti, mutta tällä mennään ja yritetään olla positiivisia! :)
 
Ihanaa kuulla hyviä uutisia varhaisultrista! :Heartpink
Tsemppiä ja kaikkea hyvä tasapuolisesti jokaiselle odotukseen :)

Minä varasin myös varhaisultran Mehiläisestä, kysessä siiis ensimmäinen lapsi ja kaikki tuntuu tosiaan uudelta ja ihanalta :Heartred
Meilläpäin ultrataan kunnallisella ensimmäisen kerran rv11-13 joten haluaisin aiemmin käydä katsomassa onko masussa tosiaan joku ja onhan hän oikealla paikallaan sekä lyökö pieni sydän, toivottavasti on ja tiukasti turvallisessa paikassa pieni sydän sykkien :Heartred Varasin ajan 9.11 jolloin olisi omien laskujeni mukaan rv7+1 :love2

Toivotaan että kaikki menee hyvin :Heartred Toivon samaa kaikille muillekkin :Heartpink:) Hyvää viikonloppua jokaiselle!
 
Miu84 itselläni oli nyt tuo ultra kun viikkoja kasassa 6+2. Siellä näkyi juuri ja juuri pieni katkarapu, jolla sydän sykki. Muutapa ei irronnut. Toki aina on ilo nähdä että kaikki masussa hyvin, mutta itse en varhaisultrassa kävisi, jos tietäisin tasan tai edes noin millon lapsi on saanut alkunsa. :) nämä on mielipide asioita. Jos tuntuu siltä, että haluaa varmistuksen niin miksi ei.
 
Kävin neuvolan kautta ultrassa viime viikolla ja neuvolan mukaan viikkoja piti olla 9+ jotain mutta ultrassa sitten mentiinkin parilla viikolla taaksepäin ja oli kyllä ihanin näky kun sieltä se löytyi pikkuisen sydämen syke ja sikiö joka vastasi viikkoja 7+5 :Heartred Samalla siinä ultrassa huomattiin semmonen pikku shokkiyllärikin että olinkin odottanu alkuun kaksosia mutta toinen oli mennyt kesken ihan alussa.. Kyselivät että onko ollut verisiä vuotoja mutta ei ole ollut sanoivat ettei kannata säikähtää jos semmosta tuhrua alkaa tulemaan.
 
Takaisin
Top