Varhaisultra

Te,joilla on kokemusta jo varhaisultrasta: onko tehty vatsan päältä vai sisätutkimuksena?
 
Alakautta :)
Vatsanpäältä ei meinaa näkyä alkuraskaudessa oikein hyvin.
 
Minä kävin varhaisessa vaiheessa.. Liian aikaisin kun oli viidennen viikon eka päivä ja näkyi vain alkiopussi mutta ei muuta.

Viikolla 7 sitten toinen ja silloin pitäisi näkyä jo enemmän!

Eli liian aikaisin ei välttämättä kannata käydä, sillä ei siitä vielä juurikaan mitään uutta faktaa saa pöytään. :)
 
Niin ja alakautta ultrattiin ja silloin kannattaa olla virtsarakko tyhjänä jotta näkyy paremmin, kun taas mahan päältä otettaessa taas rakon kannattaa olla täydempi. Mitä olen ymmärtänyt. Mutta ehtii siinä käydä vessassa samalla kun riisuu housut tutkimusta varten jne niin ei ole hätää jos täysi rakko on mennessä. Ja neuvolasta ohjeistetaan kyllä.
 
Sain tänään ajan neuvolaan 21.10. Ei tarvitse erikseen varata aikaa varhaisultraankaan, kun kuulemma ultraavat samalla. Tarkistetaan, että on oikeassa paikassa ja syke näkyy. Vajaan kahden viikon päästä päästään siis miehen kanssa katselemaan mitä siellä näkyy :) Ei malttaisi odottaa!
 
Mulla ens ke eka neuvola ja toivon saavani sitä kautta lähetteen ultraan
 
Oon varannut ultran rv 7. Silloin ainakin pitäis näkyä :happy:

Oletteko muuten olleet ultrassa yksin vai oliko mies mukana?
 
Multa kysyttiin, kun soitin neuvolaan, että pääseekö mies mukaan. Itselle tuli ainakin siitä tosi kiva olo, kun otetaan molemmat tulevat vanhemmat tasavertaisesti mukaan heti alusta asti :happy:
 
Ihanaa toimintaa siellä naskali! Täällä ei tuommoista ole :sad001
Gyne näki kyllä että mies oli mukana, mutta kun ukko meni äkkiä röökille niin gyne hoputti ja sanoi että kyllä voin yksinkin mennä kun niillä on kova kiire :shifty:
Muutenkin kun tänään sinne soitin paniikissa siitä tuloksesta uudelleen, niin kuulostivat siltä että paska minä ja ei saa soittaa. Tympeetä mun mielestä.

Mulla on tällä hetkellä kovia menkkakipuja. Toivottavasti ei mee kesken:smiley-angry017

Muoks. Kivut loppui :) eli eiköhän siellä kaikki oo okei tältä erää! Vasen rinta on alkanut aamun jälkeen kipeytymään! Luultavasti hcg tuplaantuu. Toivon ainakin niin oireiden perusteella :hilarious:
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisesta tehtiin yksityisellä vatsan päältä. Kuopuksesta menin kunnalliselle ja siellä tehtiin alakautta (kuten np-ultrakin).
 
Hei kaikki :) Täällä ensiodottaja pohtii myöskin varhaisultraa..rv 6+1 tänään. Erittäin tummat viivat tuli testiin, rinnat todella arat/turvonneet jne mutta kun pahoinvointia ei ole ollut lainkaan niin voi tätä huolen määrää.. :D pitäisi vain ottaa rennosti (ja iloita siitä että on vielä säästynyt pahoinvoinnilta) ja jättää nämä asiat elämän kannettavaksi. Ei vain oikein malta uskoa vielä todeksi koko asiaa, varsinkin kun ollut elämäni tähän saakka vaikein puoli vuotta takanapäin. Kumpa joku vain sanoisi että "kyllä, olet 100% raskaana ja kaikki näyttäisi olevan hyvin" :D

Täysin kokematon foorumeiden käyttäjä täällä joten oikaiskaa vapaasti jos kirjoittelen ihan mitä sattuu missä sattuu.. Kaikki vertaistuki ja juttuseura olisi erittäin tervetullutta kun jännittää ja ihmetyttää tämä uusi elämäntilanne niin paljon.. onneksi nyt päätin kirjautua tänne foorumille! Itselläni ei ole avomieheni lisäksi minkäänlaista tukiverkostoa täällä Helsingissä..ja vähän alkaa mökkihöperyys iskeä kun päivät menee työpaikkahakemuksia kirjoittaessa :) onneksi arska paistaa ja syksy on kaunista aikaa! ja onnea on myös 8kk ikäinen koiranpentu, joka nytkin kehottaa lähtemään ulos :)

Onnea kaikille tuleville äideille täällä :)
 
Viima, ikävää, jos olet joutunut tuollaista kohtelua kokemaan :sorry: Luulisi, että ammattilaiset osaisivat ottaa huomioon ensiodottajan, jolla on todennäköisesti paljon kysymyksiä kysyttävänä. Eipä siihen luulisi kauaa menevän, että ystävällisesti vastaa. Toivotaan, että seuraavalla kerralla menee paremmin ja miehesikin pääsee mukaan :)

Anouk, tervetuloa minunkin puolestani ja onnea plussasta! :) Eiköhän meillä kaikilla jossain vaiheessa noita ajatuksia liiku päässä. Itse ainakin ajattelen ihan tasaisin väliajoin, että mitäs jos tulee keskenmeno, mitä tuo vihlaisu tarkoitti, miksei tänään ole pahaa oloa jne. Mutta kai se kuuluu tähän prosessiin. Sinullakin on varmasti kaikki ihan ok :) Varhaisultraa olen ajatellut juurikin tuon epätietoisuuden taltuttamiseksi. Onneksi se meillä kunnalliseen palveluun kuuluu, vaikka olisin kyllä ollut valmis yksityisellekin menemään.
 
Onhan se tarkoitus mennä.. tosiaan viimeksi ekalla ultrassa todettiin keskeytyneeksi.. mahdollista aikasin varmistaa et kaikki kohdillaan. .. ja yksityiselle mahdollisesti vaikka se vähän maksaisikin
 
Mä oon alkanu varomaan kaikkee mikä vois vahingoittaa alkioo.
Tuo varhaisultrakin mietityttää, mut kiinnostaa kovasti onks masussa mitään.
 
Mä olen just niin kärsimätön että aion kyllä mennä, en pysty odottamaan normiultraa vaan haluan tietää että kaikki hyvin ja oikeassa paikassa. Lisäksi ekaa odotan joten senkin puolesta haluan mennä. Tietääkseni täällä ei neuvolassa ultrata joten yksityiselle meno tiedossa.
 
Multa löyty "vahingossa" sikiöpussi. Menin vatsakipujen ja myöhästyneiden menkkojen vuoksi gynelle. 2kk myöhässä ja tein testejä 3 kun ekat jäi pois, nega. Ja vie veritesti, nega. No kun toiset jäi pois en testannut vaan soitin gynen. Vatsa alko nippaan jajuiliin ja pelkäsin et vähintään endoa löytyy. No gyne ultras ja sano ET tältä löyty n. 4vk ikänen sikiöpussi, alkanu syyskuun alussa eikä näkyny testeissä elokuussa eikä syyskuun alussa koska niin tuore. Hyvältä kuulemma näytti ja pussin alareunassa näky minimaalinen alkio. Käski tehdä vie testin ja jos + niin tod.näk kaikki ok ja jos ei ni takas sinne. Tein testin ja vastas arvioo, CB näytti Raskaana 3+ . Oli ihana ylläri koskauskoin sokeesti aikasempia testejä jotka tein kun en ollut raskaana. Ekat menkat jäi ylikunnon vuoksi tulematta tai sitten PCO vaikutti siihen, mut elokuussa oli joku muu tekijä menkkojen lykkääjänä. Eli olin vahinkoos alkuraskaudenultrassa :D Nyt viikkoja menny kaks eteenpäin ja on kyllä kurja olo, ihan saikkua pitäny ottaakun niin pahaa tekee ja väsyttää. Aika näyttää, viimeks oli tuulimuna mut eipä oireetkaan ollu kummosia Sillon. Toivon parasta. Onnea plussanneille :)
 
Oireet on kadonneet, eli odottelen jo jännityksellä :) Ja otan mielelläni vastaan suositteluja klinikoilta Helsingissä!
 
Taidan jättää kuitenkin varhaisultran väliin. Neuvola on vasta viikolla 9+4, mutta saattaahan ne siellä tarkistaa. Selviäähän se ennemmin tai myöhemmin miten on käynyt. Luottavaisin mielin eteenpäin!
 
Minä sain neuvolan tälle viikolle, sinä pv viikkoja 5+3. Sanoi että katsotaan ultralla koska minun elokuun kuukautiset oli hieman epämääräiset. Täällä tosiaan neuvolassa aina ultrataan ja varmistetaan viikot.

Mitenkähän kun viikkoja on vasta noin niin näkyykö siellä juurikaan mitään.. ? Onko kellään kokemusta ultrasta noilla viikoilla?
 
Takaisin
Top