Varhaisultra

Minä oon viikon päästä maanantaina (!!!!!) ultran aikaan 6+2 omien laskujen mukaan ja samoilla viikoilla ollut aiemmastakin lapsesta. Silloin pitäis jo sydänäänet kuulua.
 
Mulla oli alunperin varattuna varhaisultra 17.8, mutta myöhäistin sitä muutamalla päivällä, kun olisin omien laskujen mukaan ollut silloin vasta viikolla 6+4. Uusi aika on 20.8, jolloin viikkoja on takana 7+0. Halusin vaan olla mahdollisimman varma siitä että sieltä löytyy syke jos on löytyäkseen, etten sitten turhaan panikoi jos vielä ei mitään löydykään. Mutta tiedän kyllä monia jotka on menneet jo viikolla 6+ ja siellä on pieni sydän jo sykkinyt kovaa tahtia. :)
 
Joo, kyllä se yleensä 6+ viikolla kuuluu ja pitäis kuulua, mutta joskushan laskenta heittää vähän, varsinkin jos on pitkä kierto eikä tietoa milloin ovulaatio ollut. Eli vaikka edellisisten kuukautisten mukaan oisikin jo 6+, voi todellisuudessa olla vähemmän. Itse olen ihan tyytyväinen kun ultra on 6+2 niin se on jo melko pian ja kun uskoisin omien laskujen olen suht oikeassa ja sykkeen pitäisi jo näkyä.
 
Terveiset täältäkin tän päivän ultrakävijöille ja tulkaa sitten kertomaan jälkikäteen kuulumiset!
 
Varasin varhaisultran 20.8. jolloin pitäis olla 7+2, että eiköhän sitten sydänäänet kuuluis jos on kuuluakseen? Varasin Femedaan, ( jossa varmaan maksaa muuten koko lysti melkeen 200e) koska olen käynyt siellä normi gyne tarkastuksissa aiemminkin. Töidenkin puolesta on kiva tietää onko kaikki ok, kun meillä on sellasiakin työtehtäviä, joita ei suositella raskaana oleville ja olekin niitä joutunut jo välttelemään. Ärsyttävä muuten kun vältin yhden jutun töissä niin, että yksi vanhempi mies työkaveri huomasi ja huusi kovaan ääneen, "Jaaha sä olet raskaana!" niin, että varmaan kuusi ihmistä jo kuuli. Enkä ollut pomollekaan vielä kertonut kun halusin odottaa varhaisultraa. Sitten oli vielä valittanut minusta muille, että jo on kumma kun ei voi vaan sanoa suoraan kun pitää tollain vaan vältellä tiettyjä työtehtäviä. SItten myöhemmin tuli onnittelemaan ja sanomaan, että ei hän mitään sano, että saan ite kertoa. Että kiitosta vaan, että lopuille saan sitten ihan ite kertoa omat asiani :mad:
 
Tässä muuten kuva mun varhaisultrasta, jos jotain kiinnostaa miltä siellä vatsassa näyttää viikoilla 5 ja jotain. Eipä siinä oikein mitään näy. :) Tuossa ylemmässä kuvassa on vähän mitattu alkion kokoa (kohdun seinämässä) ja kohtu näkyy siinä mustana.

WP_20150811_09_22_09_Pro.jpg


ps. Lekuri merkkas mun viikot tuohon väärin (vai olisko tullut koon mukaan), mun laskettuaika on 29.3. tuossa ja todellisuudessa se on vasta 3.4. (Tiedän hedelmöittymisajankohdan siksi tiedän melko tarkasti )
 
Esikoisesta kävin Tampereen Mehiläisessä ja sielä oli 140€, en muista oliko siinä kelakorvaus vai olisko siitä vielä saanu.. Joku niitä hintoja kyseli.. ja tämä siis 2013 joulukuussa.
 
Itse kun soittelin muutamille yksityisille kysyäkseni ultran hintoja niin sanoivat että koska lääkärit ovat yksityisiä harjoittajia niin hinnat voivat vaihdella suht paljonkin. Ja kelakorvauksen määrä riippuu "koodista mitä lääkäri käyttää".

Terveystalo mm. sanoi että heidän ultransa maksaa alkaen 200e. :eek:
 
Joo.. kävin ultrassa. Ensin ultras vatsan päältä. Näky piiieeni pikkunen papu ja syke. No, ei muutaku housut pois ja alakautta sama homma. Varmaan 5min yritti saada kunnon kuvaa ja pyöritteli siin aika hiljaisena. Sit hoitsu tuumaa :"ihan ku täällä ois kaks.. kyllä se siltä näyttää.." ja oon iha et MMMitä? No, pyysi toisen kollegan ultraamaan, eka vatsan päältä ja sit sisäkautta. Vastasi rv6+5. Syke näkyi ja yks ruskuaispussi. Ei tullu varmuutta et onko yks vai kaks. Mut on oikeassa paikassa ja syke näkyi ♡ sitten syyskuun loppupuolella np-ultraan ja siellä sit toivottavasti näkyy tarkemmin ! Mut huhhuh oon iha järkyttyneenä tääl. Laskettu aika 31.3.2016 ♡
 
Oi ihanaa! Oispa hurjaa jos siellä onkin kaks! Varmasti oisin ihan tärinässä sun tilanteessa, varsinkin kun ei oo varmuutta asiaan. Mutta ihanaa että syke näkyi ja oikeassa kohdin on pieni(/pienet?)!!
 
Sonjumm, oijoi! Onnea hyvistä ultrauutisista! Kiva varmaan nyt elää epätietoisuudessa että onko siellä tosiaan yksi vai kaksi sydäntä. Tsemppiä odotukseen!

Itsekin kävin varhaisultrassa, yksi sydän pamppaili, ja ihan siellä missä pitääkin. :) mittojen mukaan nyt 6+3.
 
Juu eli ensinnäkin lääkäri oli melkein 20 min. myöhässä mikä aiheutti lisää jännitystä ja sitte oli ultran aika ni se tutki ja tutki ja meinasin et se jo sanoo ettet oo ees raskaana:banghead:

Paljastui, että en olekaan niin pitkillä viikoilla mitä oltiin aluksi laskettu eli tänään olis 6+3 vaan se vastaa enemmänkin viikkoja 4+4-6, koska pitkä kierto. Sanoi myös ettei siellä näy kuin sikiöpussi mikä on läpimitaltaan 3mm ja vielä ei voi sanoa varmaksi ettei ole kohdunulkoinen, mutta kuitenkin sanoi että oli näkevinään pussukassa palleron, mutta haluaa olla enemmin varma. Suositteli, että meen viikon päästä uudestaan ultraan varmistamaan asian. Limakalvo oli kuulemma oikein hyvän paksunen näille viikoille.

Eli summa summarum... Kaikki oli ihan ok viikkoihin nähden, mutta silti ei voi olla vielä varma. Tietty mua vähän harmittaa, kun ajattelin saavani jonkin näkösen varmistuksen siihen et kaveri olis löytäny perille ja ei tarvis stressata ainakaan siitä, että olisi väärässä paikassa... :sad001
 
Takaisin
Top