Varhaisultra: milloin ja missä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ohdake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Edellinen raskaus kohdunulkoinen 6/23 ja sain ohjeeksi myös mennä nopeasti ultraan plussasta. Kyselin että 5+0 jälkeen näkyy kohdun sisällä jotain pientä ja se riittää meille tällä hetkellä.

12.9. ohdake / 7+3
13.9. Koirankarva / 7+0
13.9 Elvikki / 5+2
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
19.9. Laurahelenamaria / 7+1 (?)
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

Saako kysyä mikä toimipiste perhe-artella? Mulla sama päivä Malmilla ja viikot myös 7+0 silloin :smiling face with heart-eyes:
Me mennään Tampereella :) mutta hauskaa että ollaan ihan synkassa ja ultrakin samana päivänä🥰 Toivotaan että tulis hyviä uutisia kummallekkin, kuten myös kaikille muille täällä🙏❤️

Me mennään Tampereella :) mutta hauskaa että ollaan ihan synkassa ja ultrakin samana päivänä🥰 Toivotaan että tulis hyviä uutisia kummallekkin, kuten myös kaikille muille täällä🙏❤️
Okei! :smiling face with heart-eyes: Jep sitä toivotaan. :red-heart:

Mä vähän mietin, että pärjäisinkö ilman varhaisultraa. Esikoisen kohdalla käytiin, mutta jotenkin nyt ehkä vähän liiankin sokeasti luotan että kaikki on hyvin, eikä sitä tarvitsisi. Täytyy toki kysyä puolisoltakin, mutta mietin myös, josko ehdottaisin, että kävisi vasta nt- ultran ja rakenneultran välissä ylimääräisen ultran. Etenkin jos puoliso ei noihin pääse mukaan, niin niissä olisi vähän enemmän nähtävää kuin varhaisultrassa. Mutta katsotaan voihan se mieli vielä muuttuakin, etenkin jos oireet sattuisivat pysymään maltillisina.

Moikkis!

Mulla on myös varhaisultra varattuna 15.9, tää on eka raskaus ja pääasiassa haluan siis varmistua, että onko siellä edes mitään. En ole ehkä liiemmin huolestunut vaan pikemminkin realisti ja haluan tietää voiko edes alkaa odottamaan sitä 12 viikkoa! JA jos sen jälkeen voisi kertoa joillekin kavereille yhden lisäksi, niin helpottaisi omaa mieltä!

12.9. ohdake / 7+3
13.9. Koirankarva / 7+0
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
15.9 Kesäntuulahduksia / 7+2 luultavasti
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

Moikkis!

Mulla on myös varhaisultra varattuna 15.9, tää on eka raskaus ja pääasiassa haluan siis varmistua, että onko siellä edes mitään. En ole ehkä liiemmin huolestunut vaan pikemminkin realisti ja haluan tietää voiko edes alkaa odottamaan sitä 12 viikkoa! JA jos sen jälkeen voisi kertoa joillekin kavereille yhden lisäksi, niin helpottaisi omaa mieltä!

12.9. ohdake / 7+3
13.9. Koirankarva / 7+0
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6
Mun aika oli tosta listasta pudonnut nii kopion listaan itteni taas jotta jatkossa ei putoa🙂👍

12.9. ohdake / 7+3
13.9. Koirankarva / 7+0
13.9 Elvikki / 5+2
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

Mulla on tässä pohdintoja menossa. Ehdottomasti siis varhaisultraan menen. Alkuun ajattelin varata jo 6+ jotain, mutta ehkä se on liian aikaista? Jotkuthan kuulema jo aikaisemminkin saa sykkeen näkyville, mutta mieluummin siitä maksais siten että ei tarvitse arpoa näkyykö jotain eikä tarvitse sitten enää kontrollia. Mut sitten toi 7+0 ja se koko viikko mulla on hirveesti töitä. Ne alkaa vasta 11 joten pääsisin aamulla, mutta uskallanko mennä ennen töitä jos sieltä saakin huonoja uutisia. :Grimacing Face: Ei oo kivaa töihin lähteä sitten itku silmässä.
Eli varmaan pakko ottaa vielä pidemmälle mutta sinne tuntuu olevan ikuisuus. :loudlycrying::tears: yli kahden viikon odotus kuulostaa niiiiin pitkältä tässä vaiheessa!
Yksin joudun myös todennäköisesti menemään, sillä miehellä myös tiukat viikot töissä noina aikoina.
.. Näköjään vaan oksensin kaikki turhat ajatukseni tänne, olkaa hyvä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Minäkin mietin että kummasta stressaisin enemmän, sopivan ajan löytämisestä ja töiden sumplimisesta kun nyt vaan onnellisessa mielentilassa odottelusta. Viimeksi tosiaan odotin kiltisti 12+2 ultraan.
Minua jännittää jo sekin että neuvolan terkka sanoi että aika ultraan tulee postissa. Eli hitaassa postissa ja aika voi olla lätkäisty ihan miten sattuu 😂 sanon sen nyt ääneen ja sitten olen stressaamatta. Toivon että sinne asti tässä raskaudessa edes päästään❤️

12.9. ohdake / 7+3
12.9 meriitti / 6+4?
13.9. Koirankarva / 7+0
13.9 Elvikki / 5+2
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

12.9. ohdake / 7+3
12.9 meriitti / 6+4?
13.9. Koirankarva / 7+0
13.9 Elvikki / 5+2
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
18.9 Foreverfever / 5+4
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

12.9. ohdake / 7+3
12.9 meriitti / 6+4?
13.9. Koirankarva / 7+0
13.9 Elvikki / 5+2
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
18.9 Foreverfever / 5+4
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6
2.10 Nepeta Cataria / 7+4

Liitynpä minäkin listaan. Olen kyllä menossa ihan omaan neuvolaani, jossa tädillä on ollut tapana kurkata ultralla ekan käynnin yhteydessä. Onhan se hyvä varmistus että ollaan tosiaan raskaana ja voidaan tehdä sitten oikeita asioita. Mutta eihän tuo terkan tekemä tutkimus vastaa koulutetun kätilön tai lääkärin tekemää tarkastusta, jossa käydään lävitse rakenteet huolella. Minä en odota tuolta ultrakerralta muuta kuin et sydämen syke näkyisi nallekarkin muotoiselta jutulta. Siinäpä on tarpeeksi tavoitetta. :smiling-eyes:

Tietääkö kukaan, saako Perhe-Artella lapsi tulla ultraan mukaan? Monissa sairaaloissahan ei saa, mutta Kaunis odotuksessa ilmeisesti saa. Perhe-Artelta en tätä tietoa löytänyt sivuilta.

Mies totesi, että tottakai me käydään varhaisultrassa, joten käydään sitten. :smiling-eyes: Nyt vaan pohdin tota, että pitääkö saada esikoinen siksi aikaa hoitoon (tai mennä Kaunis odotukseen, ei sekään ole poissuljettua).

Tietääkö kukaan, saako Perhe-Artella lapsi tulla ultraan mukaan? Monissa sairaaloissahan ei saa, mutta Kaunis odotuksessa ilmeisesti saa. Perhe-Artelta en tätä tietoa löytänyt sivuilta.

Mies totesi, että tottakai me käydään varhaisultrassa, joten käydään sitten. :smiling-eyes: Nyt vaan pohdin tota, että pitääkö saada esikoinen siksi aikaa hoitoon (tai mennä Kaunis odotukseen, ei sekään ole poissuljettua).
Ainakin 2015 oli 1,5v lapsi meillä mukana eikä kielletty

Minulla on joskus ollut nt-ultrassa lapsi matkassa. Ultraava lääkäri sanoi että riippuu vähän siitä että mitä kautta ultrataan, jos ultraus onnistuu vatsan peitteiden päältä niin sitten lapsiakin voi olla mukana. Mutta jos joudutaan menemään alakerran kautta niin sitten ei tietenkään lapsia samaan huoneeseen.

Ainakin 2015 oli 1,5v lapsi meillä mukana eikä kielletty
Hei hyvä! Kiitos tiedosta. :smiling-eyes: Eli jos ei tule mitään jäätävää pahoinvointia, niin voidaan (ainakin yrittää) pitää tämä salassa mun vanhemmilta sinne asti, kun ei tarvitse hoitajaa saada. Luultavasti nimittäin nyt luotan tähän sun kokemukseen, koska kyllähän sen luulisi, että mainittaisiin sivuilla, jos ei saa ottaa mukaan. Mutta ajattelin varmistella vielä teiltä, joten tällä tiedolla mennään!

Minulla on joskus ollut nt-ultrassa lapsi matkassa. Ultraava lääkäri sanoi että riippuu vähän siitä että mitä kautta ultrataan, jos ultraus onnistuu vatsan peitteiden päältä niin sitten lapsiakin voi olla mukana. Mutta jos joudutaan menemään alakerran kautta niin sitten ei tietenkään lapsia samaan huoneeseen.
Hmmm varhaisultrat kai kuitenkin yleensä tehdään alakautta (mulla ainakin viimeksi). :Face Without Mouth: Mutta meillä siis reilu vuoden ikäinen, että en tiedä riippuuko sitten myös lapsen iästä. Soittamallahan se selviäisi varmasti, katsotaan nyt jaksanko.

Mulla myös kaikki varhaisultrat tehty alakautta, np ultrat vatsanpäältä, mutta HUS taitaa olla aika tiukka linjaus että minkään ikäiset lapset ei pääse mukaan (käytävällä kuultua kun jotkut yrittänyt tuoda lapsia mukaan)

6.9 Etrotti / 6+1
12.9. ohdake / 7+3
12.9 meriitti / 6+4?
13.9. Koirankarva / 7+0
13.9 Elvikki / 5+2
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
18.9 Foreverfever / 5+4
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

(Teinköhän nyt oikein tämän listan kanssa..?)

Minä kävin siis jo varhaisultrassa keskiviikkona ja siellä pieni sydän sykki ♥️ juuri ennen ultraan lähtöä kotona huomasin että paperiin jäi hieman kirkasta verta.. Voitte varmaan kuvitella sen surun ja pettymyksen.. Onneksi ultrassa tosiaan kaikki näytti hyvältä 🥺🤞🏻♥️ Edellinen raskaus päättyi kkm, pelko varjostaa hyvin vahvasti tätäkin raskautta..

12.9. ohdake / 7+3
12.9 meriitti / 6+4?
12.9 Binky 7+0
13.9. Koirankarva / 7+0
13.9 Elvikki / 5+2
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
18.9 Foreverfever / 5+4
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

Sainpa minäkin varattua ajan. 12.9 onkin jännä päivä meille monelle. 🥰🤞🏼

6.9 Etrotti / 6+1
12.9. ohdake / 7+3
12.9 meriitti / 6+4?
13.9. Koirankarva / 7+0
13.9 Elvikki / 5+2
14.9. mansu / 7+0
14.9. kajo. / 7+0
18.9 Foreverfever / 5+4
25.9. Lilies / 7+5
26.9. Jefar / 7+6

(Teinköhän nyt oikein tämän listan kanssa..?)

Minä kävin siis jo varhaisultrassa keskiviikkona ja siellä pieni sydän sykki ♥️ juuri ennen ultraan lähtöä kotona huomasin että paperiin jäi hieman kirkasta verta.. Voitte varmaan kuvitella sen surun ja pettymyksen.. Onneksi ultrassa tosiaan kaikki näytti hyvältä 🥺🤞🏻♥️ Edellinen raskaus päättyi kkm, pelko varjostaa hyvin vahvasti tätäkin raskautta..
Oi kun sulla ajoissa näkynyt syke. :red-heart:
Tekisi itse mieli myös aikaistaa ultraa koska tää tietämättömyys ahdistaa. Toisaalta asiat ei sillä ultralla muutu ja mitä pidemmälle mennään niin keskenmenoriski pienenee. Niin ehkä sinnittelen silti vielä sen viikon vaikka pahalta tuntuu. :Grimacing Face:
Tsemppiä sinullekin kkm:n jälkeisiin epäilyksiin ja toivotaan että tää menee paremmin!

Takaisin