(Varhais)UÄ-pohdintaa

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kitka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kitka

Jostain jotain jo tietävä
Ajattelin luoda tälle oman keskustelun, kun aihe on kovasti itsellä pohdinnassa.

Eli ultra-aiheista keskustelua tänne :) Näin alussa etenkin kokemukset varhaisultrasta (ennen 10. raskausviikkoa) kiinnostaa. Oletteko käyneet aiemmissa raskauksissa? Oliko hintansa väärti? Onko kokemuksia yksityisistä pk-seudulla?
 
Minulle sanottiin että ekassa neuvolassa tehdään se, en edes kerinny kysyä. Eka on tulossa, joten ei ole historiassakaan mitään erikoista syytä. Vaihtelua siis on eri kaupungeissa. Olen ihan iloinen, saapahan varmuuden että onko siellä joku ja jos on, niin onko se oikeassa paikassa.
 
Voi vitsi, onpa hyvää palvelua! Tai siis hyvät resurssit :) Peukut teidän neuvolalle!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ce
Minusta tuntuu että varhaisultra stressaisi minua vain entisestään. Silloin ei sydänääniä kuitenkaan kuulu ja masussakaan ei välttämättä näkyisi kunnolla mitään, vaikka sielä joku olisikin. Mielummin vain elän siinä uskossa ja toivossa että kaikki menee hyvin. Toki jos sitä tarjotaan neuvolassa ja sellaiset laitteet siellä olisi, niin sitten voisin harkita haluanko kurkata.
 
Minusta tuntuu että varhaisultra stressaisi minua vain entisestään. Silloin ei sydänääniä kuitenkaan kuulu ja masussakaan ei välttämättä näkyisi kunnolla mitään, vaikka sielä joku olisikin. Mielummin vain elän siinä uskossa ja toivossa että kaikki menee hyvin. Toki jos sitä tarjotaan neuvolassa ja sellaiset laitteet siellä olisi, niin sitten voisin harkita haluanko kurkata.

Ekaa odotan eli tyhmä kysymys: miksi ne tekee varhaisultria jos niissä ei näy eikä kuulu mitään?
 
Mä taidan odottaa tohon ekaan neuvolaan kun se on jo maaliskuun puolivälissä ja katsoa sitten sitä ultraa että miltä tuntuu.
 
Mä kävin edellisestä raskaudessa helsingissä, Femedassa ultrassa ja tuolloin viikolla 7 selvisi tuulimuna. Olin tyytyväinen siihen, että ultraan menin ja asia selvisi nopeasti eikä tarvinnut elää turhassa toivossa vielä useampaa viikkoa. :) hinta oli jotain 130€ luokkaa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ce
Kiitos Hetu selvennyksestä. Minulla on eka neuvola ja ultra siinä samalla viikon 8 tietämillä, eli silloin voi jo jotain näkyäkin. Ja tosiaan pelottaa jos siellä ei olekaan mitään...
 
Mä huutelen itse siis elokuisista! Asun Jyväskylässä ja täällä eka ilmainen ultra vasta rv n. 12. Eli niinkin kauan voi todella huonolla tuurilla luulla olevansa raskaana.. Itsekin kävin seiska viikolla omakustanteisesti hakemassa mielenrauhan varhaisultrasta yksityiseltä :D
 
Mä just tänään soittelin neuvolaan ja terkan ajan sain 22.3 ja siitä viikon päästä eli 29.3 olis sitten lääkäriaika joka samalla ultraa. :) Sinne asti saa jännittää onko pieni matkassa ja oikeessa paikassa..
 
Tuonne esittelyyn jo kirjoitinkin, mutta laitanpa tännekin samalla viestiä. Sain pääsiäisviikolle ultran, yksityiselle pitää mennä, mutta mieluusti maksan siitä, ettei tarvii odotella kunnan tarjoamaan asti. Minulla oli tosiaan loppuvuonna keskeytynyt keskenmeno, jota tuskin olisi ennen tuota kunnan ekaa ultraa (joka olisi ollut jouluviikolla) edes huomattu, ellen olisi mennyt alkuraskaudessa ultraan. Ei siis ollut mitään oiretta siitä, että olisi jotain pielessä. Raskaus oli kyllä aika oireeton, mutta eihän se aina sitä tarkoita, että olisi jotain vialla. Tosin kahden aiemman lapsen kohdalla on kyllä ollut hyvin erilainen olo heti alkuraskaudessa, ja oireita ihan ajoissa, että mulla se oireettomuus taisi olla viite siihen suuntaan, että kaikki ei ole niin kuin pitää. Toisaalta jotkuthan on oireettomia läpi raskauden, että mistä näistä tietää...
 
Jos joskus pääsisin niin pitkille niin menisin varmasti ultraan heti kun siellä voi jotain näkyä. Tosi kurjia ne tilanteet jossa on odotettu np-ultraan ja siellä todettu että kehitys pysähtynyt jo viikkoja sitten :(
 
Mä kävin ensimmäisen lapsen kohdalla rv7+. Sydämen syke kyllä näkyi jo silloin ja sai selvyyden,että on oikeassa paikassa! ☺ Nyt en oo vielä päättänyt käynkö tämänkin raskauden kohdalla vai maltanko np-ultraan asti.☺
 
Mä soitin neuvolaan vkolla 4 ja sain ajan ensimmäiseen ultraan 29.3 silloin on 8vko menossa :) Nastolassa asun, vähän asukkaita niin oli paljon aikoja mistä valitsin itse sopivan. Mukavan oloinen neuvola työntekijä, olen vasta 21v niin tää jännittää kauheasti.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Ce
Mä varasin ultra-ajan jo 15.3 :) mulla siis kaksi kohdun ulkoista raskautta takana niin pääsin ihan kunnan kustantamana. Mahtaakohan sillon näkyä jo syke, silloin on 6+3 meneillään aika tarkasti oviksesta laskettuna... On nää vaan niin jänniä aikoja...
 
Mammulle, kävin tiistaina varhaisultrassa ja juurikin 6+3 päivänä. Oikein vahva sydänääni tallentui dvd:lle. Oli kyllä yksityinen ja käytti jotain sisäistä ultraa eli ei masun päältä vaan tunki tapin muhun sisään. Sanoikin että ei varmaan olisi löytynyt / kuulunut vanhalla metodilla.
Toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin sitten 15.3 :)
 
Mua kiinnostais mennä ultraan. Ollaan lähössä huhtikuun alussa ulkomaille, niin jo senkin takia olis kiva tietää varmaks ettei ole esim tuulimuna.

Hinnoista tms ei ole mitään hajua. Maanantaina ajattelin soitella ja kysellä :)
 
Minä kävin ekassa raskaudessa varhaisultrassa rv 9+3 kun pelkäsin kovasti ettei masussa ketään olisikaan. Tuolloin näkyi syke ja pieni asukki jo varsin hyvin. Nyt odotan toista rv 5+1 ja toistaiseksi on alkuraskaus ollut melko oireeton ja taas sama pelko nostaa päätään, joten varhaisultran jälleen varasin yksityiseltä 23.3 jolloin olisi rv 7+5. Minulle kyllä mielenrauhaa tuo ja jos ei masussa ketään olisikaan, niin haluan mahdollisimman nopeasti senkin tietää.
 
Takaisin
Top