Vappu

winks

Luottohahmo langoilla
Huhtimammat 2016
Vappu tulossa - mitä suunnitelmia teillä on vauvan kanssa? Odottajilta en viitsi kysyä...toisaalta jos suunnittelee paljon niin ehkä sitten Murphyn laki iskee ja vappuhommat menevät synnärillä.

Mä itse vähän pähkäilen, kun tuo nyytti on silloin vielä alle kaks viikkoa...olis kuitenkin kiva jutella muidenkin ihmisten kanssa.

Ruokaa hmmmm. Mätiä ja graavilohta! Muita hyviä ehdotuksia?

Vinkkejä mitä voisi touhuta myös taaperoiden kanssa?
 
Me mennään vapputorille rattailemaan ja kiertelee :) tehään myös munkkeja mut en tiiä onko mitenkään muuten erikoista ruokaa :) meillä nyt ei iän kanssa oo ongelmaa kun jäpikkä on jo 2,5kk :)
 
Muokattu viimeksi:
Vappuaattona Särkänniemeen ja vappupäivänä munkkien jälkeen vapputorille. Likka on jo melkein kuukauden sitten että eiköhän pärjää :)
 
Vappuaattona ystäväperheet kokoontuvat ja kutsuivat meidät mukaan grillaamaan. Vappupäivänä olisi kiva käydä vapputorilla, mutta sen toteutuminen riippuu säästä.
 
Teettekö itse munkkeja?

Mä satsaan ostettuihin tippaleipiin. Ainoa ongelma on, että tykätään Fazerin mausta mutta tippaleipä pitäis olla rinkulaa... Simaa käydään varmaan hakemasta Fazerilta (nuo kaupan maistuvat vain bläääh).

Ilmapalloja, serpentiiniä -ehkä vappyhyrrä. Vielä pitäisi päättää ollako kotona vai muiden ihmisten kanssa....
 
Meillä mies tekee munkit ja aikoo tänäkin vuonna tehdä. Viime vuonna kokeili tehdä pihalla puugrillin avulla ja onnistui hyvin, joten sama taktiikka tänäkin vappuna. Se rasvan käry nimittäin on ihan kauhea mikä siitä paistamisesta jää pitkäksi aikaa. Meillä ei tässä vanhassa talossa ole (vielä) kunnon liesituuletinta/huuvaa, joten kaikki käryt leviää pitkin taloa. Mutta pihalla kokatessa ei tarvitse käryistä välittää.
 
Ei mitään suunnitelmia! Kuitenkin perinteiset äidin tekemät munkit ja simat täytyy saada, joten varmaan vanhempieni luona käydään kyläilemässä.
 
Toi käry...hyvä idea tehdä ulkona. Meillä on grillissä sivupoltin, Hmm toimisiko se munkin paistamiseen myös, riittäkö teho. Perunat voi ainakin keittää siinä.
 
Luulisi sitten onnistuvan jos perunatkin saa keitettyä. Suosittelen kokeilemaan, jos vaan munkinpaisto yhtään huvittaa. :)
 
Mä tykkäisin vapusta jos se ois kesällä :S
Kun piknik ois kiva mutta säät on liian kylmät joka vappu jo mullekin, niin saati sitten vauvalle!
Ehkä jotain simaa ja munkkia vois harkita...
 
^Luultavasti vauva pärjäisi hyvin, ehkä jopa tulee hiki...muta itsehän sitä unohtaa laittaa tarpeeksi vaatetta päälle. Tosin imetys pitäisi varmaan hoitaa jossain sisällä tai suojassa.
 
Ostin kaupasta springin simaa.. En suosittele, enemmänkin maistuu laihalle pommakille kuin simalle. Hiivaa tässä ei ole käytetty ollenkaan ja hiilihappoja on aivan liikaa. Toivottavasti äiti olisi simaa tehnyt, viime vuonna join itsekseni 2litran pullon :)
 
Simaa tuli tehtyä 4 litraa ja tarkoitus olis varmaan vetää toi yksinään napaan :grin Sima on tosi hyvää, mutta katotaan kuluuko kaikki ennen kun alkaa maistua härskille. Munkkeja varmaan ostan kaupasta, nyt ei jaksa ruveta tekemään vauvan kanssa niitä, vaikka kieltämättä ovat kyllä parempia. Miehellä myös synttärit vappuna niin kai jotain ekstraa sitten senkin vuoksi, mietin vielä jaksanko kyhätä kakun vai teenkö sitten jälkikäteen kun jaksaa paremmin. Vauvan kanssa ehkä lähdetään käymään kylässä ekaa kertaa vappuna, saa nyt vielä nähdä uskalletaanko, pitää ainakin varmistaa ennen lähtöä että kaikki on olleet terveinä. Onhan vauva nyt sitten sillon sen 2vko.
 
Teettekö itse munkkeja?

Mä satsaan ostettuihin tippaleipiin. Ainoa ongelma on, että tykätään Fazerin mausta mutta tippaleipä pitäis olla rinkulaa... Simaa käydään varmaan hakemasta Fazerilta (nuo kaupan maistuvat vain bläääh).

Ilmapalloja, serpentiiniä -ehkä vappyhyrrä. Vielä pitäisi päättää ollako kotona vai muiden ihmisten kanssa....
Ite munkkeja tehdään joo :) on nii hyviä :)
 
Äidiltä pyysin simat tänä vuonna, ovat jo jääkaapissa. Itse olen aina ennen tehnyt munkit mutta pitää tänä vappuna käydä vanhempien luona ehkä kylässä munkeilla.. :p
 
Meillä mies teki 8 litraa simaa, munkit meinataan ostaa leipomosta kun ei viitsi itse alkaa tekemään. Vapputorilla olisi tarkoitus pistäytyä myös, poitsu on silloin 2,5 viikkoa vanha. Ollaan käyty jo vaunulenkeillä, eli kyllä helposti tunnin on jo ulkona. Ja poika kun on muutenkin isokokoinen niin ei palellu liian herkästi. Tietty täytyy laittaa kunnolla päälle ja vaunuihin villainen toukkapussi ja fleeceviltti vielä mukaan. Aurinkolasitkin ostin muksulle ettei häikäise! Saa nähdä miten pysyvät päässä... :D
Onneksi vapulle on luvattu tänne ihan kohtuullista keliä, +15 tienoilla ja vähintäänkin puolipilvistä jos ei ihan aurinkoista. Kelpaa hetken vaikka terassilla istuskella! :)
 
Meil olis suunnitelmissa mennä huomenna vappuu viettelee isomummolaa... mietinkin tässä et oisko ok mennä tollane about puolen kilsan matka vaunuilla? Ikää neidillä silloin 6vrk... ja sit toisena uskaltaisko sitä ottaa puoli lasillista viiniä ruuan kanssa jos siltä tuntuu?
 
^vaunukävely, joo, jos muksu perusterve ja keli ok. Aina voi laittaa verhon kopan eteen jos epäilee viimaa.

Kyllä sitä sen viinilasillisen pitäis ihan hyvin voida juoda, jos siltä tuntuu - enemmänhän se on ettei humalassa käsittele vauvaa. Ja paljon enemmän pitäisi juoda jotta olisi vaikutusta vauvaab
 
Mä en tiedä uskaltaudutaanko me muualle kun ulkoilemaan vappuna, sää on ainakin oletettavasti kelvollinen täällä etelässä. Poika on sunnuntaina 4pv vanha. Esikoisen kanssa ois kiva et pääsis vaikka Sellon vappu-tapahtumaan, voihan mies vaikka mennä siihen sen kanssa..
Meillä on lohta, perunamuusia, tippaleipiä ja simaa valmiina syömisiksi. Eilen kun kotiuduttiin avattiin skumppapullo jota voidaan myös vielä nautiskella :)
 
Takaisin
Top