Vanhempien sisarusten valmistelu tulevaan vauvaan

Meillä mies jo puhui lapselle vauvasta, mutta yritin sanoa ettei ehkä ihan vielä kannata aloittaa. On varmaan jo unohtanutkin asian. Meilläkin on jo yksi "Meille tulee vauva" -kirja isommille sisaruksille tarkoitettu, jota varmaan sitten luetaan, kun syntymä on lähempänä. Niitä kirjoja on muuten aika paljon, kirjastossa huomasin.
 
Mun esikoinen 2,5v sano mulle yks päivä "joulupukki tuo mulle vauvan" - enkä tosiaan tiedä mistä sen keksi kun en ole vauvasta kenenkään kanssa ääneen puhunut! Mutta kerrotaan varmaan 12 viikon ultran jälkeen jos kaikki on hienosti, aattelin että laitetaan esikoinen kertomaan isovanhemmille uutinen :wink
 
Meillä pojat 10 ja 13v. Nuorempi haluaisi vauvaa mutta vanhempi ei (aikoi muuttaa kotoa pois jos tulee vauva, yks pikkuveli riittää kuulemma :D ). No ei ole kerrottu mitään, mutta nuorempi katselee mahaani ja silittelee ja kuuntelee... tätä kun ihmettelin ja kysyin että miksi niin vastasi että kun tulee vauva! Minä että no höpö höpö. Maha on alkuraskaudessa turvonnut. Sitten poika sanoi että nähnyt vitamiinit joissa lukee "raskaus ja imetys". Ei vielä tunnustettu mitään, mutta sanoo harva se päivä että on varma että meille tulee vauva :wink Ei haluttaisi vielä kertoa ennenkuin np ultra käyty reilun viikon päästä. Isompi vain katselee muttei sano mitään. Hieman jännittää miten reagoi. Tykkää kyllä isompikin lapsista pienistä mutta ei jostakin syystä halua kotiin enempää. Vaikka ovat veljekset kavereita, osaavat touhuta ja myös tapella keskenään :D
 
Takaisin
Top