[:)]heh, mä kävin jo ne meidän kolme kertaa, kun oikeasti mun ois pitäny mennä vasta marraskuussa, mutta kun se marraskuussa laskettu aika -ryhmä oli niin pieni, niin kyselivät sit jo silloin syyskuussa, että haluaako osallistua näihin aikasempiin kertoihin. Mä sit osallistuin. En saanut miestä mukaan vaikka kuinka yritin hyvin perustella asian... Hän kun ei ole suomalainen ja hänen suomen kielen taitonsa on vielä tällaisissa asioissa melko hatara, niin olisi kyllä vaan tylsistynyt kuoliaaksi ja mä oisin joutunu kääntämään kaiken, enkä siis ite ois tietenkään saanu irti kaikkea mitä halusin. [;)]
Mut mä sit tiivistetysti selittelin ja selittelen miehelle kaikki jutut. Meillä mentiin Helsingin normiaikataulun mukaan, eli eka kerralla oli imetyksestä (joka oli mun mielestä melko kummallista, aloittaa nyt sit sillä aiheella...), toka kerralla oli jotain vauvan hoidosta ja vauva-arjesta ja vähän parisuhteestakin, ja sit vika kerralla oli sit vasta siitä itse synnytyksestä, joka oli mun mielestä se kaikkein tärkein ja valaisevin kerta. Enitenhän mä siitä synnytyksestä haluun tietää, kun sitä en oo voinu etukäteen missään harjotella enkä omakohtaisesti kokea (no okei, ei imetystäkään voi harjotella, mutta sen sentään voi jotakuinkin omassa päässään päätellä ja ymmärtää, vaikkei ihan itse saiskaan kokeilla).
Ja nyt kun sit muutettiin Espooseen, niin on ihan erit systeemit, mut enäähän mä en siis osallistu mihinkään valmennuksiin. [:)]