Valitusketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kolibri: Luin just jostain lehdestä magnesium-suihkeesta! Joku urheilija sitä suositteli, suihkuttelee aina itse suoraan jaloille pitkien treenien jälkeen ja kuulemma auttaa ja imeytyy paremmin ja nopeammin, kun suun kautta otettava magnesium! Voiskohan siitä olla apua?

Ja kokeile vaihtaa normiruokasuola muuhun suolaan. Esim. hienoon merisuolaan.

Edit: niin ja pidä jalat lämpimänä.

Mut magnesiumia saan jo rutkasti eikä niissä arvoissa oo mitään häikkää, siksi ihmetyttää mistä nää voi johtua?! :sad001 pakko varmaan konsultoida lääkäriä, kun seuraavaan neuvolaan on vielä viikko aikaa.. mietin sitäkin, voiko noi krampit johtua jostain verenkiertohäikästä? Vai vaikuttaako hermostoon enemmän elektrolyytit? Pakko kai se on turvautua ammattilaisen apuun..

Minä ostin sen äitiystoppatakin, vaikka hinta kirpaisi. Oon jo sitä muutamassa pakkasasteessa pitäny, ku syystakit ei mee päälle. Kyllähän sitä vielä alkuvuodesta tarttee, kun tuskin mahtuu aivan heti omiin vaatteisiin. :)

Jalat irtoo ihan kohta. Lonkat vaan löystyy ja löystyy, ootan siis innolla miten raajarikko oon synnytyksen jälkeen. :confused:

Paska yö, meni tiputuksessa. Heikotti ja vohloi masuun ni keskellä yötä sit päivystykseen. Kaikki hyvin ja ilmeisesti normaalia, mut siel tipas kesti aamuin saakka. Mies raukka samoilla silmillä töihin... No tietää ettei tollasen takia sinne enää laukkaa.

Se yksi mun kaveri joi nimenomaan sitä merivedestä tehtyä vissyä (jota myydään vaan jossain Baltiassa vatsatautiin) jalkakramppeihin. Suolassa on natriumkloridia, merisuolassa ja Pansuolassa paljon muitakin elektrolyyttejä. Merisuolasta puuttuu jodi, mikä pöytäsuolaan ja Pansuolaan on lisätty.

B-vitamiinit vaikuttaa ainakin hermostoon jonkin verran, ainakin B12-vitamiini, mutta en ole kuullut krampeista jos on puutetta.

Itsellä verenkierto niin vilkasta, ettei jalat ainakaan palele, mutta kylmyys voisi aiheuttaa kramppeja, ylipäätään huono verenkierto tekee sitä. Mistä taas tuli mieleen, että Kolibri, missä asennossa nukut? Et varmaan selälläsi?

Itsellä hiipivä flunssa. Oikeastaan oireet keskittyy kurkkuun, mutta nyt sen on ollut tuloillaan tai päällä kolme-neljä viikkoa. Töitten jälkeen väsyttää.

En joo selällään, oon aina nukkunut kyljellään sillai sikiöasennossa, nyt meit on sit kaks sikiöö sisäkkäin.. :rolleyes: Nukun myös aina villasukat jalassa, joten pitäis jalkojen pysyy lämpimänä. Ja suolaa en mitenkään karttele, monien mielestä käytän jopa runsaasti etten usko johtuvan siitäkään :sad001

Huh, ylihuomenna alkaa vika kolmannes ja nyt jo olo on ajoittain kuin viimeisillään olis. Siis tuntuu, että vauva painaa tosta palleasta/tissien alta, vaikka tiedän, ettei kohdun korkeus oo vielä lähelläkään niitä paikkoja. Lisäks maha haittaa eteenpäin taittumista sen verran, että on pitänyt siirtyä pitkävartisen kenkälusikan käyttöön ja lasten pukeminen ja niiden kanssa lattialla leikkiminen on jopa hankalaa. Mitä se onkaan kymmenen viikon päästä....?

Mua myös välillä kauhistuttaa miten selviän joulukuusta, kun nyt jo on usein niin totaalisen tuskainen olo tuon mahan kanssa. Vaikeuttaa normaaleja toimia, kuten kumartumista, kenkien jalkaan laittoa jne.. Lisäksi selkää on jo nyt alkanut särkemään vatsan paino- mitä se onkaan kun vauva vielä kasvaa?!

Voihan liitoskivut... Lääkärikin sitten laittoi todistukseensa oikein koodin, joka tarkoittaa "vahvistamaton raskaus" :confused: Loistoidis - ei tää minusta kyllä enää ole mikään vahvistamaton. Onneksi naperolla on kuitenkin asiat mukavasti yksiössään.

Olisi kyllä ihanaa jos tästä raskaudesta voisi nauttia, mutta alusta alkaen kaikki ollu vaikeea. :/ kadehdin niitä jotka vaan menee ja näytää hyvälle raskaana. Itse joutunut alusta asti hidastamaan tahtia ja miettimään mitä pystyy tekemään. Lääkäreiden ja hoitajien asenteessa olisi hieman sanomista. En koe saaneeni hyvää hoitoa tai palvelua, kun olisin sitä eniten tarvinnut. :/ Nyt aluksi luonnolliselle tuntunut synnytyskin alkanut pelottaa. No kai tästä selviiä, jos kaikki muutkin selviää. :) olisiko jollain neuvoa miten selviää anopista, joka hönkii niskaan ja urputtaa kaikesta??

Lihaskramppi samassa pohkeessa jo toista kertaa viikon sisään. Koko sen väliajan pohje ollu tosi kipee, välillä vaikee kävelläkin. Magnesiumia menee monivitassa ja nyt vielä erikseenkin. Yöllä ei uskalla ojentaa jalkaa suoraks, ku pelkää, et se nalkkaa. :confused: Hiorominenkaan ei o auttanu. Täytyy toivoa, et asettuu ittekseen.

Mulla autto kramppeihin se, että juon nyt varmaan 2l enemmän vettä kun aikasemmin, magnesiumista ei mitään hyötyä ja villasukat helpottaa vähän. Tietysti veskissä saa nyt suunnilleen asua, mutta ei karmppaa enää :D

Mä oon välillä huolissani juonko tarpeeks vettä. On ollu muutenkin aika vilkas toi nesteaineenvaihdunta. nyt varsinkin töissä, tulee jarruteltua juomista, ku ei kokoajan vois juosta vessassa. Iltavuorossa, ku on yksin, ni myymälä on ikävä jättää yksin vessareissujen takia. Mut minkäs teet. :) Täytyy alkaa ryystämään vettä enemmän, ni jos noi krampit katoais.

Mullekin lääkäri sanoi, että nimenomaan runsas veden juominen auttaa noihin pohjekramppeihin. Mä lisäsin ton sanomisen jälkeen juomista ja eipä oo sen jälkeen krampannu eli suosittelen :)

Mä oon kovasti koittanu lisätä juomista, mutta tuntuu vaikeelta kun kokoaika on täys olo ja muutenkin saa ravata jatkuvasti vessassa..

Kuukausi sitten odotin malttamattomana tammikuuta, nyt odotan vain että äitiysloma alkaisi.

Olen yrittänyt kuulostella, että olisko kyse masennuksesta vai muusta. Varmasti tää pitkään kestänyt yskä/päänsärky/kurkkukipu/vetämättömyys vaikuttaa myös. Ja työkavereilla pyörii tässä syksyllä lomat, itse en ole lomia ilmoittanut ja työmäärä välillä kasvaa isoksi, mutta helppoinakaan päivinä ei tahdo oikein jaksaa..

Kotona saatan nukkua 3 tuntia ja päälle yöunet. Tässä välillä (8 viikon aikana) ei mitään odotettavaa. Olisin niin kypsä pitämään viikon loman, mutta seuraava loma on sitten joulukuussa kun äitiysloma alkaa. Samalla pitää todeta, että aika hujahtaa ohi tosi nopeasti.

Koiria en ole lenkittänyt enkä muutenkaan ulkoillut, liikuntaa en ole flunssan vuoksi voinut harrastaa. Toivottavasti tauti alkaisi mennä ohi. Toisaalta viikonloputkaan jäljiltä olo ei parane vaikka saa levätä..

Tulipa valitettua! Huomenna neuvola, pitää varmaan siellä puhua väsymyksestä. En usko, että on raudanpuutetta kun Hb oli ihan ok n. kuukausi sitten.

Takaisin