Vakuutus vauvalle

Huh mitä hintoja. :wtf: Terveyskeskus käynnit on kuitenkin ilmaisia alle 18-vuotiailta ja erikoissairaanhoidon puolella käynnistä tulee maksettavaksi pelkkä poli maksu. Samalla lailla terveyskeskukseen varataan aika kun yksityisellekin, joten ei siellä joudu odottelemaan lääkäriä pitkiä aikoja. Päivystys käynnit tietysti eri asia iltaisin ja viikonloppuisin, mutta eihän yksityisellekkään pääse ihan kaikkina vuorokauden aikoina. Joten aika järjettömältä kuulostaa noi hinnat, ellei siis lapsella ole jotain todella vakavaa sairautta, joka vaatii paljon leikkauksia, pitkiä sairaala jaksoja ja lääkkkeitä.

Huh mitä hintoja. :wtf: Terveyskeskus käynnit on kuitenkin ilmaisia alle 18-vuotiailta ja erikoissairaanhoidon puolella käynnistä tulee maksettavaksi pelkkä poli maksu. Samalla lailla terveyskeskukseen varataan aika kun yksityisellekin, joten ei siellä joudu odottelemaan lääkäriä pitkiä aikoja. Päivystys käynnit tietysti eri asia iltaisin ja viikonloppuisin, mutta eihän yksityisellekkään pääse ihan kaikkina vuorokauden aikoina. Joten aika järjettömältä kuulostaa noi hinnat, ellei siis lapsella ole jotain todella vakavaa sairautta, joka vaatii paljon leikkauksia, pitkiä sairaala jaksoja ja lääkkkeitä.
Onhan se kallista, jos ei tule tarvetta käydä yksityisellä. Me otetaan silti, katotaan sit myohemmin mitä supistetaan vakuutuksesta pois. Täällä on 24/7 lääkäriasema jos tarvetta on. Iltavuorosta voi tarvittaessa sinne sitten mennä. Tykkään myös siitä kun itse saa valita lääkärin:)

Meijän kunnassa ei oo päivystys kuin 8-16 arkipäivisin. Muuten täytyy aina mennä TYKSin yhteispäivyatykseen. Tästä syystä myös vakuutus.
Toki nä on jokaisen omia päätöksiä, mut mä maksan mielummin vähän enemmän ja saan varmasti hyvää hoitoa lapselle. Kun menen terveyskeskukseen jonottamaan, jossa on yleislääkäri, jolla ei välttämättä oo tarvittavaa ammattitaitoa.

Meillä on ollut käyttöä vaikkei perus flunssaa kummempaa olekaan sairastellut. Ekana vuonna tosin oli poli käyntejä jonkun verran ja nekin kaikki maksut meni vakuutukseen. Vakuutusten hinnoissa on paljon eroja, kannattaa kysellä ja vertailla eri paikoista. Mä tykkään että saa samalle illalle varattua vaikka vielä ajan jos tarvii käydä tai voi mennä suoraan erikoislääkärille eli meillä ollut ihan kannattava.

Meillä on esikoinen ja kakkonen sairastelleet vähän ja terveyskeskuksesta ja lasten päivystyksestä on hyviä kokemuksia, jonottaa ei ole tarvinnut juurikaan ja hoito ollut hyvää ja asiantuntevaa. Eli ei oteta vakuutusta nytkään.

Meillä on molemmilla, hinnoissa on paljon yhtiö-ja paikkakuntakohtasia eroja! Meillä maksu on n.300/v, ja on kyllä saatu takasi jokavuosi ihan perussairastelujen avulla. Korvavaivasta käytin kerran tk:n akuutissa ja se lääkäri sai imettyä putken irti korvasta, joten on sit suosiolla käyty yksityisellä korvalääkärillä :banghead: meillä kun ei pysty edes tk:n päivystykseen varaamaan aikaa vaan sinne vaan jonotteleen, ensin hoitajalle arvioon,t sit lääkärille. päivästä riippuu et miten jono vetää (lapsilla oma jono) ja yhteispäivystyksessä menee flunssapotilaat yms jos tulis esim.kipeä korvatulehdus viikonloppuna örveltävien aikusten kans samaan, ei kiitos :bag:. Lastenpäivystys ottaa vaan ambulansit ja pienet vauvat, joten surutta ollaan viikonloppuna kiikutettu ipanat privaattiin jos tarve vaatii. Varmasti kolmosen kohalla haetaan taas se syntymättömän vakuutus heti rakenneultran jälkeen, mut mietinnässä isompien vakuutusten kohtalo ens kesänä kun kausi päättyy, et karsitaanko laajuutta kun päiväkodin muuttuessa kerhoksi ne pöpökontaktitki vähenee kummasti. Aika näyttää :)

Tarjouspyyntö tehty ja vastaanotettu OP:lta :) Jos terveysselvitys menee läpi, eiköhän sieltä sitten oteta.
Eikös tää op.n vakuutus korvaa myös ne reseptilääkkeet joita saisi käsikauppatavarana?
Mulla siis oma hoitokuluvakuutus sieltä ja korvaavat kyllä, mutta erään tuttavan kanssa puhuessani hän sanoi ettei tuossa syntyvän lapsen vakuutuksessa muka korvaisi o_O en kyllä itse tällaista kohtaa löytänyt vakuutusehdoista.

Eikös tää op.n vakuutus korvaa myös ne reseptilääkkeet joita saisi käsikauppatavarana?
Mulla siis oma hoitokuluvakuutus sieltä ja korvaavat kyllä, mutta erään tuttavan kanssa puhuessani hän sanoi ettei tuossa syntyvän lapsen vakuutuksessa muka korvaisi o_O en kyllä itse tällaista kohtaa löytänyt vakuutusehdoista.
Meillä on korvannut lääkärin määräämät, myös ilman reseptiä saatavat. Esikoisella on tää vakuutus.

Meillä on korvannut lääkärin määräämät, myös ilman reseptiä saatavat. Esikoisella on tää vakuutus.
Näin mä myös ymmärsin vakuutusehdoista ja tosiaan omakin vakuutukseni korvaa, tällä tuttavallani on varmasti jokin suppeampi vakuutus

Me ensimmäisen kanssa otettiin vuosikkaana ja onneksi, kun silloin sairastaminen alkoi. Viimeisessä kilpailutuksissa mitä tehtiin, oli op kaikista edullisin sekä kattavin. Meillä ei ole hinta neidin vakuutuksessa ollut kertaakaan yli 300. Ja jos vertaa, niin koiran vakuutus maksaa vain hieman vähemmän eli minusta edullinen siihen nähden mitä kattaa (meillä kolme ja kaikki vakuutettu). toki se omavastuun suuruus vaikuttaa siihen hintaan, meillä taitaa olla 150€ vuodessa.

Päädyttiin nyt kuitenkin laittamaan OPlle vakuutustarjous. Meillä kaikki muutkin vakuutukset samassa paikassa..pitää vielä huomenna tehdä terveysselvitys.
Kuinka tarkkoja kysymyksiä siinä on? Mietin et mitä kaikkia papereita ja tietoja kaivan valmiiksi esille :)

Päädyttiin nyt kuitenkin laittamaan OPlle vakuutustarjous. Meillä kaikki muutkin vakuutukset samassa paikassa..pitää vielä huomenna tehdä terveysselvitys.
Kuinka tarkkoja kysymyksiä siinä on? Mietin et mitä kaikkia papereita ja tietoja kaivan valmiiksi esille :)
Mun mielestä kysymyksiä ei ollut mitenkään liikaa, eikä olleet hankalia :)

Täyttelin kanssa just pari päivää sitten op:lle terveysselvityksen, ei ollut sellaisia kysymyksiä, joihin en olis osannut vastata ulkomuistista. Myöskään mun radi ei ollut este vakuutukselle.

Takaisin