Vakuutukset

Meillä on lähivakuutuksessa. Siellä on myös moni muukin vakuutus, ei minusta reilu 100 € ole kauhea summa siitä että vaavilla on vakuutus jo syntymäpäivästä lähtien, voihan vaikka isovanhempia pyytää avittamaan alkuun jos rahasta pulaa. Lähivakuutuksessa myös se kiva puoli että ei tarvinnut heti maksaa tuota varaus maksua :) tärkeintä oli vaan sopimuksen teko ennen viimeisimmän kolmanneksen alkua. tapiolassa olisi pitänyt maksaa heti (ja enemmän) 
 
kannattaa ehottomasti jos sulla tai lapsen isällä on jokin perinnöllinen sairaus joka saattaa aiheuttaa ongelmia..
 
Tapiolassa maksetaan varausmaksu ja se oli 66egee ja risat. Ja ekan vuoden maksuski tulee jotain 200egee muistaakseni. Ja se siis maksetaan sit vauvan synnyttyä mut on siis voimassa siitä päivästä lähtien kun vauva syntyy. Ei se paha lasku ole varsinkaan siinä valossa kuinka paljon sillä mahdollisesti säästää siinä vaiheessa jos lapsi onkin sairas.

Tosin kumpikaan mun aikaisemmista lapsista ei esim viime vuoden aikana saanu kokoon sitä omavastuu osuutta mikä on isommalla vielä 60 egee ja pienemmällä 100. Ku ovat sen verran terveitä olleet molemmat. Toi ero noiden omavastuiden kanssa johtuu vain siitä, että kuhan isomman vakuutusvuosi vaihtuu niin vaihtuu myös omavastuu isommaksi.

Mut olen ollu tyytyväinen tapiolan palveluun. Silloin kun olen muutaman kerran sitä joutunut käyttämään saa netin kautta laitettua samana päivänä hakemuksen lääkärikäynti maksusta ja se on yleensä jo parissa päivässä tilillä. Tietty siellä tapiolan tilillä mitä en normisti muuten käytä mut maksankin aina sen lääkärin visalla ja kun korvaussumma tulee tilille maksan sen visalle samantien. Ja toi omavastuu koskee siis koko vuotta ei yksittäistä käyntiä.
 
Meillä aiheutti harmaita hiuksia kosolti tämä vakuutusasia. Haimme Tapiolasta vauvavakuutusta, täti täytteli tietokoneella  hakemusta. Hakemus ei mennyt läpi vaan lisätietoja pyydettiin lähettämään pääkonttorille. Täti arveli syyksi  sen, että minulla oli ab-kuuri. Meille kaupattiin kaikkia lisävakuutuksia vapaa-ajalle ja remontointiin. Kului viikko ja postissa saapui kirje, jossa hyvin tylyyn sävyyn ilmoitettiin, että vauvamme ei voi saada vakuutusta, koska äiti on ylipainoinen + olipa kivana bonuksena kerrottu vielä, että minulla on todella korkeat riskit kaikenlaisiin komplikaatioihin. Minä itkin seuraavat pari päivää ja olin varma, että kuolema tulee ja korjaa. En minä siitä, että ymmärrän kyllä, että vakuutusyhtiöillä on ehdot, mutta mielestäni on käsittämätöntä, että vakuutuksia myyvät henkilöt eivät ole omista ehdoistaan selvillä/tuo niitä julki. Tässähän ensinnäkin hukattiin kaikkien aikaa. Ja se mielipaha mitä kirjeen sanojenasettelu toi.
Hyvä ystävämme oli tästä ihmeissään ja etsi netin keskustelupalstoilta tietoa aiheesta, jota löytyikin mukavasti. Hän kehotti ottamaan muihin vakuutusyhtiöihin yhteyttä. Saimmekin vakuutuksen Pohjantähdestä, siellä heitä kiinnosti tietää miten olen voinut raskauden aikana. Mitään ongelmaa ei ole  ollut paineiden tai sokereiden kanssa.
 
Takaisin
Top