Vaivoja

Mitä mitä ? Ei mulle kerrottu että siit vois olla jotain oireita vauvalle. Ainoastaan jos ne aiheuttaa nää supistelut ? Plääh. Huomenna viimeiset pillerit ja viikonpäästä jälkinäyte.muutenkin lääkäri määräs aluksi penisiliiniä vaik oon sille allerginen. Onneks huomasin eikä henki lähteny kyl sit saa olla ite tarkkana mitä ne syöttää !
 
No, mulla tuo lääkäri epäili emättimessä asustavaa streptokokkia, joka jotenkin aiheuttaisi tuon tulehduksen. Siihen kuulemma annetaan sitten synnytyksessä joku antibiootti, jonka pitäs sitten suojella vauvaa. Jotain ongelmia äidillä olevista tulehduksista saattoi olla vauvalle. Siksi ne niin tarkasti seurailee tota virtsaa ja haluaa pitää ne bakteeriarvot matalina. Vähän suunnittelevat minulle ehkäisevää lääkekuuria, jos nuo näytteet vieläkin ovat ''huonot''. Viimeksi olivat siistiintyneet, mutta eivät vielä puhtaat.
 
Samaa hommaa ton rakon kanssa, huomaan sen vaan yöllä/aamulla:smiley-angry002 on muka hirvee hätä ja sitte tulee joku säälittävä liru....ja taas saa mennä kohta uudelleen. Käytän karpalomehua päivittäin, se jotenki "puhdistaa" , ei oo ollu tulehduksia:smiley-bounce012
 
Mulla on myös tuota pissahädäntunnetta "vähän väliä" ja vessassa tulee vaan pikkunen liraus. Pissat on ollu puhtaat aina neuvolassa eikä mitään muita oireita ole ollut. Olen ajatellut vaivan johtuvat siitä, et vauva painaa rakkoa.
 
Varmaan teillä onkin vain vauvasta johtuva vaiva:)

Itse aina pähkäilen, että johtuuko jatkuva tarve pissata vauvasta vai tulehduksesta vai kummastakin. Monesti kysytään neuvolassa/lääkärissä ''onko oireita'' siihen on paha sitten mennä kovin varmaa vastausta antamaan, kun en ole ollut raskaana ilman noita pissavaivoja. Mistä tiedän mikä on vain kroppani raskaustilaa ja mikä sairautta.... Yleensä yritän sitten vain eritellä virtsatulehduksen oireita, että onko vai ei. Voivat sitten koulutetut ihmiset tehdä siitä jotain fiksuja päätelmiä!:D
 
Täällä on kanssa samaa pissarumbaa.. jatkuvasti pissattaa, ja siitä aiheutuu vielä ikäviä tuntemuksia. Ei nyt varsinaisesti kirvelyä, mutta sellaista ärsyttävää nippailua. Saapa nähä oliko viimesin näyte siisti...
Onko muuten normaalia, että aivastaessa sattuu aivan jumalattomasti alavatsaan? Musta tuntuu aina aivastaessa, että koko värkki repee. Se kipu on jotain ihan tajutonta, hyvä ettei itku tule. Torstaina on neuvola niin pitää kysellä lisää.
 
Mulla kohtu on alkanu painamaan rakkoa seistessä ja kävellessä. Tuntuu että pissat tulee housuun vaikka hetkeä aiemmin käynyt vessassa. Auttaisiko tohon semmonen tukivyö?
 
Mulla kohtu on alkanu painamaan rakkoa seistessä ja kävellessä. Tuntuu että pissat tulee housuun vaikka hetkeä aiemmin käynyt vessassa. Auttaisiko tohon semmonen tukivyö?


Suosittelen, mulla ainakin on auttanut mm. tuohon täyden rakon tunteeseen ja selän väsymiseen. Onkohan ollut täällä aikasemmin puhetta, että jos suunnittelet hankkivasi Anitan baby beltin tai baby sherpan, kannattaa ottaa omaa kokoa yks pienempi. Itsellä oli viime raskaudessa lainassa baby belt kokoa s, joka meni vaivatta loppuajankin vaikka lihoin 25kg. Nyt ostin baby sherpan kokoa s, ja tiukimmalla säädöllä vieläkin mennään, xs olisi ollut just hyvä.
 
mulla on anita baby belt kokoa m.. jota normaalistikin käytän kaikessa vaatteessa ym muussa... ja on ollu sopiva. nyt alkaa se mahan päällee tuleva osa olla hyvän kokonen aiemmin oon pitäny sillein taitettuna...

ja tohon pissahädän tunteeseen.. helpottaa justii vaikka lenkillä käydessä.. ja muutenki kun nostaa tai tukee mahaa vähän niinku ylöspäin eikä niin paina rakkoa sitte...
 
Tukivyö helpottaa jonkun verran myös liitoskipujen, suppareiden ja paineentunteen kanssa. Ei niin herkästi ala tuntumaan joka paikassa.
 
Takaisin
Top