Vaivoja

Vimpa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Hei, onko kukaan muu kärsinyt nyt tai aiempien raskauksien aikana pissatulehduksista? Itselläni on nyt ilmaantunut sellainen vaiva, että pissalla käynti tuntuu epämiellyttävältä, varsinkin ne viimeiset pisarat. Ei satu eikä kirvele, mutta tunne on tosi epämukava, niin kuin jäis edelleen pissahätä, mutta mitään ei tule.
Mietinkin voisiko kyse olla virtsatietulehduksesta vai onko tämä ihan normaalia raskauden edetessä. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole vastaavia ongelmia ollut.
 
Kannattanee soittaa neuvolaan ja kysyä tarvitsisiko käydä tarkistuttamassa tulehdusarvot.. Tulehdukset ja muut olisi varmasti hyvä hoitaa ajoissa ennen kuin pitkittyvät ja aiheuttavat muita vaivoja :) Itsellä oli hiivatulehdus, minkä lääkäri huomasi normilääkärineuvolakäynnillä. Itse kyllä huomasin, että valkovuoto muuttui ja sitä tuli runsaammin jo pari viikkoa, mutta ajattelin sen vain kuuluvan asiaan. Hiivatulehduslääkkeellä parani sitten välittömästi.
 
perjantaina on neuvola heti aamusta niin pitää siellä asiasta sanoa. Hiivasta olen kärsinyt edellisessä raskaudessa,mutta nämä tuntemukset on ihan erilaiset kuin hiivan aikana. Mutta jospa perjantaina asiaan saan apua.
 
Vimpa, mulla samaa vaivaa.. Tuntuu, ettei rakko tyhjene kunnolla..
Tulehdusta ei ole, juuri testattu.

Mä mietin ite, et onko kohtu jotenkin sellaisessa asennossa, että rakko ei vaan pääse normaalisti tyhjeneen..
 
joo,todella ikävä vaiva. Muuten ei tunnu mitään ikäviä tuntemuksia,kuin vessassa käydessä ja hetken aikaa tuntuu että jotain olisi vielä jäänyt rakkoon,mutta pian sekin tunne poistuu. Sama juttu toistuu taas seuraavalla vessa reissulla ja aamusta aina tuntuu eniten ensimmäisellä tyhjennyksellä. Jospa ei olisi kovin pitkään jatkuva vaiva
 
Mulla on samaa vaivaa. Mutta oli jo hetkittäin ennen raskautta. Yliaktiivinen virtsarakko sain diagnoosiksi jokunen vuosi sitten ja tämä vaiva on pahentunut raskauden myötä. Neuvolassa sanottiin, että kohtu mahdollisesti kasvaa sellaiseen asentoon, että virtsarakko ei tyhjene aivan normaalisti ja se sitten lisää minulla tätä vaivaa. Minullakin virtsatesti puhdas.
 
rondine, sanottiinko neuvolassa että auttaa tai helpottaako tuohon asiaan mikään, vai onko vain tyydyttävä kohtaloonsa ja ns. kärsiä :)
 
Ja niin, tässä kun aloin miettimään niin itsekin olen huomannut tässä viime päivinä samanlaista vaivaa: iltaisin ja yölläkin ennen nukahtamista saa ravata vessassa parhaimmillaan 15-30 min välein ja aina jää sellanen olo ettei rakko tyhjenny kunnolla vaan kohta on taas käytävä vessassa. Todella rasittavaa. Päivällä tää ei niinkään vaivaa, mutta johtunee siitä etten muista juuri koskaan päivällä juoda tarpeeksi ja illalla tuleekin sitten janoon litkittyä vettä useampi lasillinen.
 
Mulle neuvolassa sanottiin että raskauden aikana rakko ei tyhjenee kertaakaan kokonaan :eek: en tiedä selittäisikö se sitten tuota oiretta mitenkään?! Onko kukaan joutunut pyytämään asiasta kukkaruukkuun (eli vaivasta seuraavaan :D) lääkäriltä närästyslääkettä? Mulle määrättiin omeprazolia kun närästys on niin järkky etten nuku öisin. Söin sitten mitä tahansa tai olen syömättä niin närästää ja pahasti kun korventaa niin alkaa oksentelu
 
Ennen raskautta söin virtsarakkoa rauhoittavaa lääkettä, mutta jouduin lopettamaan raskauden myötä. Silloin lääkäri sanoi, ettei vaivalle oikein voi mitään. Ja nyt neuvolassa sanottiin, että voi vain toivoa, että vauvan kasvun myötä kohtu asettuisi paremmin. Joten ei auta oikein muu kuin odottaa, jos menisi ohi. Itselläni vaiva vaihtelee paljon, välillä katoaa melkein täysin ja välillä taas on tosi ärsyttävä.
 
Toi on kyllä tosi ärsyttävä vaiva. Itsekkin kärsi siitä välillä, mutta se on vain kestettvä. iltaisin ärsyttävä ravata 15 minuutin välein vessassa.
 
Mulla kans samaa vaivaa, päivällä tyyliin tunnin välein, illalla useammin, yöllä vähintään kerran..
Ja sit sitä sanotaan et se lisääntyy mitä isommaksi vatsa kasvaa.. Hmm. Nyt reilu 15 vkoa - eli ei vatsaa viel oikeen ole - eli mitäs se sit tuleekaan myöhemmin olemaan..
 
Näköjään aika yleinen vaiva tuntuu tämä olevan. Itsekin saa 2-3 kertaa yöllä nousta vessaan. Mutta onneksi kaikki tämä on vaivan arvoista kun tietää ihanan lopputuloksen. Koitetaanhan siis kaikki vaan kestää
 
Joo, kummasti rakko osaa "tulkita tilanteita". Jos töissä ei ole mahdollisuutta päästä vessaan esim. kesken kokouksen, niin eipä ole tarvetta. Mutta annas olla jos rauhassa kotona hengailee, niin meininki on ihan eri :wink
 
Mulla spinningissä on nyt kaks viime kertaa tullu kauhee pissahätä jo alussa. Varmaan sen verran heiluu ja hölskyy että rakko parka on välillä vähän kovilla. Spinnun jälkeen ei sit olekkaan enää hätä. :grin
 
Mulla 27+1 ja virtsassa todettiin lisääntynyt flooraa joten antibioottikuuri. Ei mitään oireita.
 
Susamama, mulla oli sama juttu ekan neuvolan yhteydessä. Söin sitten kuurin ja vasta kuurin jälkeen tuli oireet. Valitin terkkarille, joka sanoi vain "juo lisää vettä". No, valitimpa sitten ekassa neuvolalääkärissä. Sain kontrollikoelähetteen. Taas oli kohonnet arvot ja sain uuden kuurin eri lääkettä. Sitten taas kontrolli ja uusi kuuri. Nyt oli paremmat näytteet, mutta lääkäri harkitsee estolääkitystä minulle. Joudun vielä viikon päästä käydä uudelleen kokeissa. Jotain lääkäri selitti, että kantaisin koko ajan emättimessä ja häpyhuulilla sitä ja se ei aiheuttaisi minulle varsinaisesti mitään pahaa. Vauva vaan voi kuulemma saada yleisinfektion syntyessään, mutta tämäkin voitaisiin sitten synnytyksessä hoitaa niin ettei vauvalle käy mitään pahaa. Aika hurjalta kuullostaa ja en yhtään tykkää, että noita lääkkeitä jaellaa kuin karkkeja:sad001
 
Mulla ihan sama oire. Välillä kun istuu pissalla ja on valmis nousemaan pytyltä, tulee heti uudestaan pissahätä. Ärsyttävintä siinä on se ku uudestaan yrittää pissata niin ei tule kuin pieni liru ja senkin ulos saaminen on kiven ja tuskan takana. Eikä tota virtsiittiä voi olla kun neuvolassa testattu ja testailen välillä töissäkin. Ja eipä toi antibioottikuuri ole mitenkään siihe vaikuttanut.
 
Itseäni auttaa sellainen edestakas heijaaminen pytyllä. Tuntuu rakko tyhjentyvän paremmin ja se on tärkeää, ettei bakteerit pesiinny. Jostain luin tuollaisen vinkin.
 
Takaisin
Top