Vaikuttaako raskaus harrastuksiinne?

Minäkin kävin vielä eilen koulutunnilla ja hyvin jaksoin ratsastaa kaikki harjoitukset läpi. Meidän kouluopettaja ei vaan suostu pitämään meille enää tuntia, kuulemma ensi vuonna sitten. Nyt meillä on tammalla 3 krt/vko vuokraaja niin kai sitä vois pikkuhiljaa hiljentää tahtia ja vaan kävelytttää/juoksuttaa liinassa jne. itse. Ainoat ongelmat on lähinnä ollut housut jotka eivät mene enää kiini. ;-) 
 
Nyt täytyy kyllä jo todeta, että kyllä raskaus vaikuttaa harrastuksiin.. Tänään tanssitunnilla sattui lonkka ihan vietävästi, ja sit kun pidin vähän taukoa, sain taas valtavan vatsakrampin. Ilmeisesti se oli supistus siis. Mut kyllä se oli niin voimakas, et lähti jalat alta ja tulin ihan hiestä märäksi hetkessä. Loppu tunti meni sitten pukuhuoneen lattialla jumppamatolla maatessa. Tosi turhauttavaa.
 
Mulla ainakin teki jo alussa huonoa jos syke nous yli 150, joten olen lopettanut jumpat jo syys-lokukuun vaihteessa salilla käyn edelleen. Mitä nyt jouduin vaihtamaan jalkaohjelman vapaista painoista laitteisiin kun alko tuntua pahalta. Musitakaa että jos treenaatte niin pitäkään syke maksimissaan 75% maksimista.
 
Tuo sykkeen nousu taisi olla syy mun pahaan oloon ja supistuksiin. Ekan kerran moneen kuukauteen mulle tuli vähän hiki siellä tunnilla. Tunnit jäi nyt joulutauolle, mut pitää muistaa ottaa rauhallisemmin sitten kevätpuolella.
Vähän mä haaveilin luistelusta, mut mun taidoilla ja tällä selällä sekään ei taida olla hyvä idea :D Vois jäälle mätkähtäminen tuntua vähän ikävältä.. Ehkä pitää lainata taas äitin suksia ja lähteä hiihtelemään niin kauan kuin täällä on vielä lunta (en mä mitenkään skeptinen luonteeltani ole :D )..
 
Tein just pari tuntia lumitöitä lapion kanssa niin että ihan hiki tuli. Mietin että onneks mies ja oma äiti ei ollu näkemässä, kun ne on "huolissaan" että puuhaan ja rehkin liikaa. En oo tottunu makaamaan sohvalla - jos en ole tallilla puuhaan jotain muuta (siis päivätyön lisäksi). Koen vointini tuota vasta lähipäivinä tippunutta hb:ta lukuunottamatta ihan hyväksi.

Neuvolalääkäri sanoi kyllä että raskaus ei ole sairaus, että voi tehdä oman voinnin ja kunnon mukaan. Mutta missä vaiheessa sitä pitäis kuitenkin alkaa himmaamaan, jos on niin torvi ettei tajua...
Sitten kun maha alkaa olla tiellä? Sitten kun alkaa supistelemaan (kai mielummin jo ennen tätä).


 
 
Terkut heppamaastosta!! Vielä pyörähdän selkään ilman apuja ja kevyempi meno maittaa niin mulle kuin vauvallekin emoticon
Josko muutaman viikon vielä pääsis...
 
Oli kevään eka tanssitunti ja olipa se ihana!!! Olen vaan maannut kuukauden, kun selkä ja lonkka on olleet kipeinä. Oli aivan ihana päästä taas liikkeelle, eikä mihinkään edes sattunut! Vau!

Päätin tosin jättää tanssifestarien erikoistunnit väliin, ettei vaan lonkka kipeydy taas. Tällä hetkellä on tärkeempää selvitä noista omista opetustunneista, kun nekin taas alkaa ens maanantaina. Nyt on taas luottamus, että kyllä mä niistäkin selviän :)

Ihan hiljaa itsekseni oon toivonut, että tuo lokakuusta saakka särkenyt lonkka olisi nyt vihdoin parantunut.. Se vaiva kun ei ihan suoraan johtunut raskaudesta.
 
Mulla tanssi harrastukset jatkuu. Tosin nyt huomaa sen tasapainoasian muutoksen kerta toisensa jälkeen... Masu kun on erilailla tuossa edessä niin kontakti pariin on vähän eri kohdasta kuin tavallisesti. Eilenkin tangotunneilla tuntui ettei vaan kertakaikkiaan pysty venyttämään horjumatta askelta "tarpeeksi" pitkäksi.
Ainoa mikä mua oikeesti harmittaa on se ettei pääse laskettelemaan! Voi kun nyt olis jo ollut puolitoista kuukautta aikaa tuossa lähimäessäkin kurvailla, mutta onneksi on hyvä syy miksi jättää se väliin. Ensitalvena sitten jos muutaman kerran pääsis kurvailemaan! ja seuraavana pistetään Papu suksille, hmm no ei taida aivan päästä vielä sittenkään!
 
Tanssitunnit ei oo varmaan koskaan tuntuneet näin hyviltä! Ihanaa kun mihinkään ei (valtavasti) satu ja pystyy taas liikkumaan, niin että tulee jopa hiki :) Wau. Nyt on joka tunnin jälkeen olleet endorfiinitasot ihan pilvissä.

Sunnuntaina alkaa äitiysjooga odottajille, ja ajattelin mennä sinne kokeilemaan. Sinne ei ollut mitään ennakkoilmoittautumista, että toivottavasti mahtuu mukaan.. Hintakin oli todella kohtuullinen 5€/kerta :) En oo koskaan joogassa käynyt, mutta se on kyllä aina kiinnostanut. Oon muutenkin vähän hippi, joten eiköhän se vois olla mulle sopiva laji :D Aika moni on sitä kyllä muutenkin suositellut.
 
Minäkin olisin halunnut äippäjoogaan :( mutta täällä sellainen järjestetään vain maanantaisin klo 12-13. Ei mitään huonompaa aikaa keksisi? MIllä ihmeellä työssäkäyvä äiti sellaiseen pääsee? No minä nyt periaatteessa pystyisin järjestämään työtä niin että lusmisin tuon tunnin lounaalla, mutta koskas mä sitten söisin lounaan! No ehkä mä sitten vaan "joogailen" kotona. Kerro ihmeessä Sista onko miten kivaa sitten ensi viikolla :)
 
Minäkin yritin katsella noita mammajooga-kursseja kansalaisopiston esitteestä, mutta eihän täällä nyt moisia hienouksia järjestetä. :( Olisi vaan niin hyvin sopinut minulle kun en todellakaan ole mikään maailman liikunnallisin ihminen ja inhoan hikoilua. Yhden alkeiskurssinkin olen käynyt niin se olisi ollut vähän tuttuakin, mutta kun ei niin ei.
Ilmoittauduin sitten ihan mammajumppaan, ja hyvä että jaksoin edes sen puolituntisen siellä hikoilla... Ja aamulla oli jalat kipeänä. Ihan hävettää miten on itsensä tällaiseen rapakuntoon päästänytkin. emoticon

 
Tuli sitten käytyä siellä äitiysjoogassa. Hmm. Lopputuloksena on kipeä selkä, vilu ja päänsärky. Mulle tuo eka tunti oli vaan makoilua pimeässä ja hengittelyä, välillä tehtiin joku venytysliike. Pitää hankkia isompi jumppamatto ja pukeutua lämpimämmin ens kerralla.

Ei se nyt ihan mun juttu ollut, mutta kyllä sieltä varmaan jonkinlaista synnytysvalmennusta saa, kun siellä kuulemma käydään synnytystapoja yms. läpi tulevilla tunneilla. Mistään perhevalmennuksesta tms. meille ei ole tullut mitään infoa noin neuvolan puolesta, joten kyllä noiden juttujen läpikäyminen on ihan kiinnostavaa.

Oon käynyt muutamilla pilatestunneilla ja harrastanut tosiaan vatsatanssia jotain.. hmm.. reippaasti yli 10 vuotta, joten ei tuolla nyt mitään uutta ja ihmeellistä noin fyysisesti ollut. Mut kyllä tuota joogaakin kannattaa varmaan kokeilla, jos on mahdollisuus.
 
Takaisin
Top