Vaatteet ja muoti odotusaikana

Dolcetti

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elomammat 2017
Keskustelua, ideoita ja vinkkejä mukavasta, mutta ei-mammamaisesta pukeutumisesta :)

Mistä olette löytäneet kivoja vaatteita, jotka antavat tilaa kasvavalle vyötärönseudulle? Millaisia kikkoja ja ratkaisuja teillä on jo kaapista löytyvien vaatteiden kanssa? Lempimerkkejä ja -kauppoja.

Minä jouduin ostamaan ekat joustinkangaskaistaleella varustetut farkut jo viikolla 10 (Bebesistä). Sen verran turvotti vatsaa ja kaikki vanhat housut jäivät odottamaan aikaa jälleen synnytyksen. Samalla ostin mustat ja tummansiniset mamalegginssit. Niillä, ja olemassa olevilla yläosilla pääsin pitkälle (nyt 17+0), mutta kohta alkavat isommat haasteet, eivätkä ne joustinkangaskaistalefarkutkaan loppuun asti raskautta riitä.

H&M:n mamaosastolla kävin eilen, mutta valikoima oli tosi tylsä ja kyse on aina H&M "laadusta". Cosilta löytyi kivoja pidempiä paitapuseroita ja neulemekkoja ja netistä (Zalando ja Asos) mekkoja, joihin vatsa mahtuu ja jotka eivät räjäytä pankkia. Muutenkaan ei viitsi vain tässä vaiheessa käytettävistä vaatteista paljon maksaa ja siksi olen yrittänyt ostaa ihan perusvaatteita.

Mites muut? Osalla teistä ei varmasti tarvetta ole vielä edes ollut, mutta pian se teidänkin vatsa kaipaa enemmän tilaa :)
 
Olen ostanut H&M:ltä yhdet äitiyshousut ja paitoja muutamassa liikkeessä katsellut. Housuista pidän, vaikkakin itselle hieman lyhyet lahkeet, mutta paidat eivät ole oikein iskeneet. Toisina housuina on mennyt vielä marc& spensersiltä ostamani per'unan jegginsit, joissa todella joustava ja korkea vyötäröosa. Varsinaisia äitiysvaatteita en ole vielä oikein tarvinnut, mutta mahaa ajatellen hankin heräteostoksena muutaman löysemmän paidan kampin companysin loppuunmyynnistä (-70%!), paitojen merkkejä esim. karen by simonsen ja soaked. Nuo siis kaikki sellaisia, joita voin käyttää jo nyt, mutta alle pitäisi mahtua myös isompi maha. Olen myös yrittänyt kierrellä alennuslaareja, kun en muutaman hetken käytössä oleviin viitsisi sijoittaa hirveäst.

Saa nyt sitten nähdä, että pärjääkö noilla alkukesään, kun voi muutenkin pukeutua jo vähän rennommin. Kesäksi pitää tuota pukeutumista muutenkin pohtia uudelleen, kun kaikki omistamani viileämmät paida ovat aikalailla vartalonmyötäisiä.
 
Mä oon toistaseksi pystynyt menemään perusvaatteilla, mitään uutta en oo ostanu, paitsi rintaliivejä. Farkutkin menee vielä hyvin. Nyt vko 16+3. Yritän välttää ostelua mahdollisimman pitkälle, kun muutenkin yritän ostaa vaan laadukasta ja vähän.. mutta varmasti jotain täytyy, esim jotain trikoohameita ja tietysti mammasukkiksia. Ja alkkareita. Paljon on löyhempiä cos/marimekko -tyylin "säkkimekkoja" kaapissa jotka varmasti käy pitkään, erityisesti sitten kesällä. Mulla ei mahaa vielä näy ollenkaan ja on jotenkin fiilis, että tuskin vähään aikaan pompsahtaakaan. Saapa nähdä! Ajattelin enemmän panostaa laadukkaisiin imetysvaatteisiin sitten.
 
Onko muuten tietoa, onko pääkaupunkiseudulla jotain kirpparia, jossa olis erityisesti vaatteita odottajille? Olis kiva ostaa kierrätettynä ihan ekologisista(kin) syistä. Onkohan lastenvaatekirppareilla myös äitiysvaatteita?
 
Minä tilasin tänään ensimmäiset äitiysvaatteet Seraphine-nimisestä nettikaupasta (englantilainen ehkä? Joka tapauksessa EU). Sieltä kuulemma "kaikki" julkkiksetkin tilaavat, ts. sivustolla on kuvia kuninkaallisista ja julkkiksista heidän vaatteissaan ("worn by princess Victoria). HInnat eivät kuitenkaan ole mitään huimia ja erityisesti ale-tuotteet jopa ihan edullisia. Ja onpahan nyt tulossa samanlaiset housut kuin Jessica Alballa, varmasti näytän sitten muutenkin ihan samalta kun laitan ne housut jalkaan :hilarious:
 
Velmu kirppiksellä, Malmilla ainakin on joku pieni nurkkaus mammavaatteille
 
Minä tilasin tänään ensimmäiset äitiysvaatteet Seraphine-nimisestä nettikaupasta (englantilainen ehkä? Joka tapauksessa EU). Sieltä kuulemma "kaikki" julkkiksetkin tilaavat, ts. sivustolla on kuvia kuninkaallisista ja julkkiksista heidän vaatteissaan ("worn by princess Victoria). HInnat eivät kuitenkaan ole mitään huimia ja erityisesti ale-tuotteet jopa ihan edullisia. Ja onpahan nyt tulossa samanlaiset housut kuin Jessica Alballa, varmasti näytän sitten muutenkin ihan samalta kun laitan ne housut jalkaan :hilarious:

Oli ihan pakko mennä kurkkimaan sitä sivustoa!!! Mä oisin voinu tilata Marion Cotillardin housut! Housut eivät kyllä näyttäneet mitenkään erityisiltä,mutta jos niillä saa hänen ulkonäkönsä niin kelpaa mulle:hilarious:
 
Mä tilasin jo useampi viikko sitten booztilta parit freequent merkkiset housut, joissa on korkea vyötärö resorilla. Alkoi napit ahdistamaan housuissa. :grin nää pöksyt kyllä venyy ja varmaan aika pitkään menee nyt. Toiset denim ja toiset ihan mustat housut. Kesää vasten pakko hankkia rentoja mutta siistejä mekkoja joita voi töissäkin pitää, ehkä muutama toppi ja pusero/kauluspaita. Muuten toivon aika vähillä ostoksilla pärjäävän.
 
Mä tilasin jo useampi viikko sitten booztilta parit freequent merkkiset housut, joissa on korkea vyötärö resorilla. Alkoi napit ahdistamaan housuissa. :grin nää pöksyt kyllä venyy ja varmaan aika pitkään menee nyt. Toiset denim ja toiset ihan mustat housut. Kesää vasten pakko hankkia rentoja mutta siistejä mekkoja joita voi töissäkin pitää, ehkä muutama toppi ja pusero/kauluspaita. Muuten toivon aika vähillä ostoksilla pärjäävän.

Kerro jos löydät siistejä työvaatteita! Mä haaveilen gradun esitykseen jostain uudesta siistimmästä mammavaatteesta...
 
kävin kanssa kurkkaamassa tuota seraphinen valikoimaa ja olin jo ihan innoissani, kun siellä oli oma osio treenivaatteille. pettymys kuitenkin iski, kun treenihousuilla tarkoitettiin legginsejä... yhdet lyhyempilahkeiset joogahousut löytyi, mutta laiskana jalkakarvojen ajelijana suosin pitkää lahjetta.

onko kellään hyviä vinkkejä urheiluhousuista vai käytättekö legginsejä? itselleni menee vielä yhdet niken juoksuhousut mutta ei varmaan kovin pitkään.
 
kävin kanssa kurkkaamassa tuota seraphinen valikoimaa ja olin jo ihan innoissani, kun siellä oli oma osio treenivaatteille. pettymys kuitenkin iski, kun treenihousuilla tarkoitettiin legginsejä... yhdet lyhyempilahkeiset joogahousut löytyi, mutta laiskana jalkakarvojen ajelijana suosin pitkää lahjetta.

onko kellään hyviä vinkkejä urheiluhousuista vai käytättekö legginsejä? itselleni menee vielä yhdet niken juoksuhousut mutta ei varmaan kovin pitkään.

Vielä toistaiseksi menee ne perinteisimmätkin salihousut jalkaan, mutta veikkaan että kun ne eivät enää mahdu, siirryn suosiolla luotettaviin pierukollareihin ja löysempiin tanssihousuihin, jotka on kyllä capri-mittaisia. Saattaa olla että vielä muutan mieltäni, saa nyt nähdä. Kesällä ne kollarit on kyllä vähän tuskaiset, jos sattuu helteitä tulemaan. Hmmm. :pompus:
Ihan mielelläni siis kuulen minäkin, jos jostain löytyy hyviä isomahaisten treenikamppeita!
 
Tollasella sivustolla kun mammas.fi on ainakin jotain urheiluvaatteita. Muistelen myös joskus aiemmin ostaneeni h&m:ltä vahingossa äitiysurheilutopin mutta ainakaan nopealla vilkaisulla ei siellä nyt näkynyt urheiluvaatteita.
 
Tollasella sivustolla kun mammas.fi on ainakin jotain urheiluvaatteita. Muistelen myös joskus aiemmin ostaneeni h&m:ltä vahingossa äitiysurheilutopin mutta ainakaan nopealla vilkaisulla ei siellä nyt näkynyt urheiluvaatteita.

kiitos vinkistä! näytti olevan housut ja toppi tarjouksessa, joten pitää kyllä laittaa tilaukseen. :)
 
Mä oon tilannut Zalandolta mammahousut ja t-paidan ja sitten kesäksi sellasen kukka "hölttänä" paidan. Meneillään on rv 15+5 ja töissä farkut kiristää vyötäröltä. Kotioloissa pidän esim juoksutrikoita. Äitiysvaatteet tuntuu tässä vaiheessa vielä aivan liian isoilta...
 
Mä ostin college paidan kotona hengailuun ja löysästi pukemiseen jossa kaksi käden kuvaa ja teksti: Hands off the Bump! :p Mä tykkään :) Zalandosta! Mulla kun kumpua on aikas paljon ollut jo pidempään!
 
Itselle mekkoihmisenä on kellohelmaiset ja fiftarimekot olleet käteviä vielä tän kasvavan mahan kanssakin, kunhan on oikeaa kokoa tai joustavat vähän. :) Vyötärön voi nykiä ihan mukavasti vielä pari senttiä ylemmäs mahan päälle ilman että se näyttää hölmöltä, ja joissain mun mekoissa onkin aika korkealla vyötärö just sopivasti mahan kannalta, kuten tässä Collectifin mekossa. :) Näitä ja muita fiftari- ja kellomekkoja saa tilattua mm. Blackgroupilta ja Briteistä Lindy Bopilta. Mulla on onneksi myös kellohelmainen syys-/alkutalven takki, jossa mahtuu kasvattamaan masua. Muissa istuvammissa takeissa ois varmaan tullut jo vähän ahdasta. :grin

H&M:stä löytyi myös tosi hyvännäköiset ja mukavat skinny fit -mammafarkut, vaikka en olisi ikinä uskonut, että sellaiset sopis mulle näillä muodoilla ja mun isoille reisille ja säärille. :D Kietaisumekot on myös kivoja ja käteviä, ehtispä vaan ompelemaan itse mieluisia niin ei tarvis niin kalliilla tilata. Zalandosta löytyy kyllä paljon niitä ja muuta.

16807151_10155135715897941_5878871283547214083_n.jpg
 
Onpa ihana asu, Arielle! Mekoista on tullut minunkin suosikkini ja kun nyt tänä viikonloppuna pitää sonnustautua johonkin juhlavampaan, niin ilokseni huomasin, että molemmat bodycon-trikoomekkoni antavat sopivasti periksi vatsan seutuvilta. Vähän hassulta tosin näytän pömpön kanssa. Kaapin perukoilta löytyi myös vanha empirelinjainen mekko, jossa pömppöä hädin tuskin huomasi. Ongelmakohta löytyikin toisaalta, sillä vuosien saliharrastus on näköjään kasvattanut hauiksiani sen verran, että hihoista teki hieman tiukkaa :grin

Viherpantteri: Kiitos Seraphine-vinkistä! :) Ihanaa, kun sieltä löytyy lyhythelmaisia mekkoja! Tässä tilassa ainoat paikat, joita haluan esitellä ovat olkapäät, käsivarret ja jalat :) Lyhyt helma saa näyttämään joltain muulta kuin säkkiin pukeutuneelta omenalta :wink

Ultsari: Minäkään en halua maksaa paljon puhtaasti odotusaikaan soveltuvista vaatteista. Niitä olen ostanut vain kolmet: H&M:n skinny jeansit ja kahdet parinkympin leggingsit Bebesistä. Leggingseissa vyötärö nousee rintojen alle ja kangas on tarpeeksi paksua, eikä näytä siltä, että jalassa on sukkahousut.

Muut ostokseni ovat sellaisia, joita voi käyttää hoikkanakin. Pari villaneulepaitaa (neuletakkeja on monta jo ennestään ja niillä pärjää hyvin pitkän aluspaidan kanssa napit auki), yksi villaneulemekko, yksi A-linjainen mekko ja pitkä paitapusero (napit auki kun eivät mahdu enää kiinni).

Urheiluvaatteita ei ole tarvinnut ostaa, sillä kaikki elastaanitrikoot antavat hyvin periksi ja paidat myös. Korkeavyötäröisiä raskaustrikoita myytiin Bebesissä ja ehkä sellaiset pitää ostaa - Bebesistä tai muualta - jossain vaiheessa. Mutta nyt sinne salille!
 
Dolcetti, mä taas huomasin järkytyksekseni jumpassa että reiden on paksuuntunu myös :woot: Tuli mieleen tuosta että jalkoja nyt esittelis mielellään:oops:
Että kattoo nyt kuin turvonnu sitä kesällä onkaan ja mihin pukeutuu. Ostin onneksi pitkän raskaus kukkamekon viime raskauden jälkeen! Ihan vaan kesämekoksi muuten vaan :happy:
 
Osaatteko suositella helsingistä vaateliikkeitä, joissa myydään äitiysjuhlamekkoja? Tai sellasia juhlavampia mekkoja? Nykyäänhän on muodissa väljemmät mekot (sifonkiset) ihan "normi" naisillekin. :grin Et vois varmaan löytyä normipuoleltakin mekko. Mut jos tiiätte liikkeitä joissa äitiysmekkoja myydään, niin otan ilolla vastaan. :)
 
kampin bebesissä näyttäisi olevan ainakin jotain tarjolla. liikkeessä nähtävänä muistaakseni suunnilleen samat mallit, mitä löytyy myös verkkokaupasta.
 
Takaisin
Top