Vaaleanpunaista vai -sinistä? :)

_pingu

Jostain jotain jo tietävä
Joko te mietitte kumpi on tulossa? Kumpaa toivotte vai tahdotteko edes tietää? Vai mietittekö koko asiaa vielä? Tein ihan leikkimielellä tuon ""Tyttö vai poika?" -testin ja veikkasi meille tyttöä! (ilmeisesti oireiden perusteella ku masusta ei vielä näe mitään) Poika meillä jo on, joten olisihan se hauskaa saada seuraavaksi tyttö :) Oli miten oli, toivottavasti on terve, sehän se on pääasia. Ajattelin että voisimme tänne kirjoitella kumpi sieltä on itsekullekkin tulossa, jos/kun se ultrassa selviää, sitten jonkun kuukauden päästä. Mies on vahvasti sitä mieltä että seuraava on tyttö, itse olen vahvasti pojan kannalla.. saas nähdä kumman veikkaus menee nappiin ;) Oireet on kyllä hiukan erilaiset kuin esikon (eli pojan) kanssa, nyt en esim. ole oksentanut kertaakaan, mutta etonut on tasaisesti melkein koko ajan, iho on myös nyt huonossa kunnossa, esikoisen kanssa en moista pannut merkille eli varmaan oli ihan hyvä iho. Voitas myös huvin vuoksi vähä vertailla oireita ja kumpaa veikkaatte niiden perusteella Ja ihan leikkimielellä vaan, ei liian tosissaan! ;)
 
ja nuo viikot on varmasti kans ihan hyvä mainita nii tietää missä vaiheessa kukin on, mulla tällä hetkellä 10+6 :)
 
Halusin eilen itse aloittaa saman keskustelun, mutten kehdannut.

Meille halutaan poikaa - anteeksi masukki, jos oletkin tyttö.

Rakastamme kumpaa tahansa aivan yhtä paljon. Mutta kyllä poikaa jo toivotaan. Prinsessoja on jo kaksi ja se olisi kiva, jos olisi kumpikin sukupuoli edustettuna. Meinaa tuo iskä jäädä vähän akkavallan alle. Odotas, kun tytöt on isompia.

Tein kanssa testin ja sieltä tuli poika. Laitoin myös, että maha on pieni, sillä mulla on kaikissa raskauksissa ollut pieni maha. Sitten tein saman testin kahden edellisen raskauden oireilla ja molemmista tuli vastaukseksi poika, joten ei ehkä ihan luotettava leikkimielinen testi ole..

Täytyy odottaa ultraan. Ääh, sinne on niin pitkä aika. Oireiden perusteella ei voi paljon sanoa; mulla jo kaksi erilaista raskautta samalla lopputuloksella. Nyt on kolmas erilainen raskaus, mutta katsotaan onko lopputulos taas sama. Nyt menossa 9+6.
 
joo onhan tää vähä varhainen aihe vielä pitkään aikaan, mut ajattelin et en voi olla ainoa odottaja joka jo miettii tällaisia :) keskenemenot sun muut mielessä vielä, mut en yksinkertaisesti HALUA vaan huolehtia ja murehtia koko ajan et tämäki menee kesken, joten ajattelin aloittaa tällaisen hupaisamman ketjun johon jokainen voi kirjottaa haaveitaan siitä kumpaa toivoo ja mihin oireet viittaa ja sit vähä vertailtas :) ja sitte naurettaan yhessä ku kaikki onki veikannu ihan pieleen!! eikä vaan mietittäs niitä surkeita asioita, ku me ei niihin voidaa mitenkää vaikuttaa.. ite päätin oikeestaan tänään et en aio enää uhrata ajatuksia sen enempää mihinkää murheisiin vaan nautin tästä raskaudesta niin kauan ku sitä kestää (toiv. joulukuulle asti!!)
 
Punaista meille kiitos :)

Talosta löytyy kaks poikaa ja kyllä ois tyttö tervetullut. Tietysti vauva on yhtä rakas on se kumpi vain. Mä olen kyllä varma, että kolmas poika on tulossa, mut kai sitä voi edes vähän haaveilla vaaleanpunaisesta. Mennään varmasti taas 4D-ultraan, jotta sukupuoli selviää etukäteen.

Se joku kiinalainen testi sanoi että tyttö. Oireista en osaa päätellä. Pahoinvointia on illalla ja enemmän kuin aiemmissa raskauksessa. Iho hyvä, toisin kuin edellisissä oli naama näpyillä.
 
Kiinalaisen testin mukaan tyttö, sormustestin mukaa tyttö ja saa nähä sitte ultrassa kumpa tulee, aika vahva tyttö olo on ja sen jonku kumpa tulee vaun testin mukaa on kans tyttö. :)
 
Täytyy myöntää että tyttöähän mää toivon, vaikka tietenkään en menis poikaakaan palauttammaan. Avokki puolestaan toivoo poikaa. No, eiköhän se pääasia oo, että ois terve lapsukainen. Tuli tuosta otsikosta mieleen, että tytölle en aio hommata mitään pinkkiä enkä pojalle vaaliansinistä, etukäteen oon hommanu värikkäitä Småfolkin vaatteita (kissoja, pupuja, junia) ja aitovanhoja kakanruskeita ja keltasia vaatteita suoraan kultaselta 70-luvulta. Henkilökohtasesti oon pastelliallergikko ja lapsiparka saa sitte kärsiä mamman pastellivärikammosta;) Ja iliman muuta palan halusta tietää lapsen sukupuolen jahka rakenneultran vuoro on, jos sielä tyttö köllöttelis niin tämä mamma lähtis heti mekkojahtiin;) Itekään kun en käytä ku mekkoja ja hameita...Pojalle en nyt kuitenkaan tunikaa lähtis päälle änkiämmään.
 
ennestään on poika, oon satavarma että tämäkin on. en usko mihinkään kalenterihin tai testeihin, enkä siihen että tietyt oireet tarkoittais tiettyä sukupuolta :)
olishan se kiva tietty jos ois perheessä poika ja tyttö, mut ei tosiaan oo väliä :P
me muksut ollaan tyttö, poika, tyttö ja poika.
ja mun siskolla poika, poika ja tyttö ;)
 
Meillä miehen mielestä ei ole mitään väliä kumpi tulee. Pääasia että poika on terve.
Itelle on kyllä ihan sama mut en tiiä, miten onnistuisin pojan kasvatuksessa kun esikoiselle on saanu ostaa mekkoja jo 9 vuotta... Poika parka joutuis kuitenki kulkemaan tukka letillä pinkissä mekossa kun ne on niin ihania!
 
Esikoinen on tyttö, ja kyllä mä vähän haaveilen toisesta tytöstä. :) Itellä on pari vuotta vanhempi sisko ja sen kanssa ollaan oltu tosi läheisiä, samaa toivoisin omille lapsilleni. Toisaalta, voihan sisko ja velikin olla läheisiä.. ja olisi se tietty kiva, että olisi tyttö ja poika. :) Mies kai "salaa" toivoo poikaa.

Toistaiseksi mennyt tää raskaus samallalailla kuin ekakin, paitsi että vatsa näkyy jo nyt kun ekassa se näkyi vasta puolenvälin aikoihin. Taikka hei, yksi ero on kuitenkin: mua närästää ihan koko ajan, sitä ei esikoisen kanssa ollut ollenkaan. Tyttöolo mulla ihan on :) mutta iloitsisin mä pojastakin.

Meilläkään ei pinkkiä siedetä. Tytön kaikki vaatteet on vihreitä/ruskeita/sinisiä/violetteja, ihan vain muutama tummanpunainen löytyy. Sukulaisillekin sanottiin kun tyttö syntyi, että meille ei sitten pinkkejä lahjoja kannata ostella.

Ja ainiin. Viikkoja nyt siis 11+2.
 
Meillä ei kans vaaleansinistä ole ku sen verran että ihmiset kelle en ole muistanu sanoa että ei sinistä niin on tuonu. :) Sama on vaaleanpunasen kanssa. Värejä on maailma pullollaa niin miksi sitä pitäs samaa väriä kaikille laittaa. Okei en tuomitse jos joku oikeesti tykkää väristä ja tykkää pukeä, onhan tytöt söpöjä vaaleanpunasessakin. :)
Pojalla oli vihreää, ruskeaa, keltasta, valkosta, mustaa, oranssia,  eli aika sellasii värei mitä voi myös tytöllä pitää siihen lisää vielä violettii ja tumman punasta ja miljoona muuta väriä :D
 
Tänne me (enemmän minä) toivottaisiin tytsyä, vaikka kumpikin on tervetullut. Olisi niin ihana järjestää kaikkia vaaleanpunaisia prinsessa kutsuja ja ostetta maailman suloisimpia mekkoja. Toisaalta itse olisin aina toivonut että minulla olisi ollut isoveli, joten olisihan se mukava saada poika ensin ja joskus tulevaisuudessa tytsi :) Saas nähdä. Ultrassa vauveli oli pitkä ja laiha. Ja mua heikottaa älyttömästi ja tekee mieli vaan syödä suklaata.

Tänään rv 12+0 <3
 
ihanaa, löytyhän niitä muitaki jotka jo tällasia miettii ja joo tuo otsikko nyt vaan on tollanen, ei sen kummemmin tarkota mitään.. en itekkään pukisi tyttöäni vain v.punaiseen, mieluummin ehkä jotkin räiskyvämmät värit :) rakastan retrovaatteita! (ja mieluiten uusretroa, ei niitä oikeasti vanhoja, jotka usein on niin huonokuntoisia ja nyppysiä etteivät voi olla mukavia vauvan/lapsen päällä) nii ja poika ei meillä tod. kule missään v.sinisissä aina! parempi opettaa lapsi käyttämään monenlaisia värejä, pojalle punaista ja tytölleki välillä vaikka sinistä :) ja meille tuo kiinalainen testihommeli ennusti myös tyttöä! eli oiskohan sieltä sitte tulossa tyttö?? ;)
 
Minun lempiväri on sininen eli tulee sieltä sitten poika tai tyttö niin sinistä on tiedossa.
Ei vaaleansinistä vaan sellasta tumman sinistä.

Itse ehkä enemmän toivon tyttöä ja mies poikaa, tietenki Mutta joo, ei siis vaaleanpunaista eikä vaaleansinistä siltikään. Sellaisia raidallisia missä on kaikkia värejä ja toki tumman sinistä

Itse olen inhonnut aina vaaleanpunaista väriä eikä mulla ole ikinä ollut mitään vaaleanpunaista heti kun olin sen ikäinen, että osasin itse sanoa mistä tykkään.
 
Poika meillä olisi jo että tyttö voisi olla ihan kiva lisä. Poikakin on tervetullut. Tärkeintä on että pieni olisi terve.
Oma isäni osaa aika hyvin povata kuunliikkeiden mukaan kumpi sieltä olisi tulossa mutta nyt olisi niin rajoilla ettei pysty sanomaan varmaksi.
Alussa etoi tosi pahasti mutta se on nyt helpottanut (onneksi), ensimmäistä odottaessa tässä vaiheessa pönttöä halattiin ainakin kerran päivässä.
Sinistä on kertynyt paljon vaikka itse yrittelin vältellä sitä.. Onneksi löytyy myös vähän toisiakin värejä.
 

Meillä molemmat, niin minä kuin mieskin toivotaan tyttöä.:) No samahan se loppujen lopuksi sitten on kumpi tulee, kunhan vaan olis terve.

En kovin mieluusti kyllä pukis vaaleanpunaiseen- tai siniseen lasta, ovat niin stereotyyppisiä värejä että pahaa tekee.:D Itse pidän ruskeista, turkooseista, liiloista, vihreistä yms.. Sellaisista vähän enemmän unisex-väreistä. No, sen näkee sitten jos (ja toivottavasti kun) tämä lapsi tästä maailmaan asti saadaan, että kuinka sekaisin se äiti menee..;)

 
Meidän esikoinen on poika, ja musta tuntuu että tää toinenkin on poika. Jotenki en osaa kuvitella odottavani tyttöä, saatika että meillä olisi täällä pikkuinen tyttö. :D Mutta oishan sekin ihanaa, jos se sit sattuiski olemaan tytön tylleröinen. :) Mies on nähny unta, että meille tulee tyttö. Vielä on pitkä aika rakenneultraan, jossa sukupuoli toivottavasti selviää... :)
 
Meillä poika ennestään. Nyt kun on tulossa kaksi, niin toivoisin toisen olevan tyttö ja toisen poika. Näin uskon, että lapsia myös vertailtaisiin toisiinsa vähemmän. Jos saisin tytön, niin minä kyllä ostaisin vaaleanpunaista mekkoa ja röyhelöä!  :) Oon ite nelilapsisen perheen esikoinen ja ainoa tyttö ja tällä hetkellä meillä on koiraa myöten kaikki poikia. Joten minusta ois ihan oikeutettua saada tänne toinenkin nainen taloon. Mutta melkosen varma oon että Urpo ja Turpo tuolla mahassa kasvaa. Sanoin kyllä miehelle, että jos täällä kulkee niin monta miestä niin saavat kohdella mua kuin kuningatarta! :D Toisaalta oon kyllä sitä mieltä, että poikalapset on ehkä 100kertaa helpompia kuin tytöt...
 
Minä olen koko ikäni ajatellut esikoiseni olevan tyttö. Ja tyttöä myös varovaisesti toivon, koko raskauden ajan on myös ollut vahvasti tyttö-olo. Mies onneksi pitää huolen sitten toisesta puolesta ja toivoo varmaan salaa enemmän poikaa, vaikka sanoo ettei ole väliä. Keksii kovasti pojan nimiä ja miettii mitä pojan kanssa sitten touhuaa.
Viime yönä näin unta, jossa kaunis tummatukkainen tyttö oli syntynyt ja esittelin häntä pomolleni, nimenkin unessa kerroin jo ;)

Tottakai se on ihan se ja sama kumpi sieltä tulee, iloisia ollaan kummasta tahansa molemmat.
 
Meillä viikkoja on 13+3 ja siitä asti kun saimme tietää että odotamme olen koko ajan miettinyt kumpi tulee.. Melkein 20 viikkoa siis :D tavallaan toivon tyttöä, olin ensimmäinen lapsi itse ja meidän äidillä on tallella mun söpöjä mekkoja yms.. Mutta jos poika tulee niin tietenkin olen ihan yhtä onnellinen. :) ja mies toivoo tietty poikaa että pääsee pukemaan toista makeisiin takkeihin, kenkiin ja lakkeihin :D kaikki oireet ja testit sanoo että poika.. Raskaana oleva kaveri näki jopa unta jossa heillä oli tyttö ja meillä poika.. No pitää vielä odottaa että selviää!! Kauheasti haluaisin jo ostella kaikkea mutta helpompi on ostaa kun tietää kumpi on tulossa :)
 
Takaisin
Top